Profil de Jonah911

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Access Point / WiFi uitschakelen

Hoi,

Sinds eind december 2017 klant bij orange voor vast internet en tv en komend van Proximus.

Ik heb al altijd een Access Point (TP-Link TL-WA901ND) gebruikt die zeer goed werkte met bbox3 (wifi uit) van Proximus. Sinds de overgang naar de orange (Siligence) modem is de snelheid verschrikkelijk laag en connectie is ook slecht. DHCP al uit gezet op AP maar geen verschil.

Tevens ook geprobeerd om wifi op modem uit te schakelen maar deze komen automatisch weer actief. En wifi van de Siligence modem is ook zeer wisselvallig. (Daarom gebruik AP)

Zijn er enige oplossingen??

Dank u.

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Niemand hier een oplossing voor??

Employé Orange

 • 

198  messages

Gezien je de nieuwe modem hebt van Orange stel ik voor dat je de volgende functie gebruikt om de wi-fi uit te schakelen.

 

  1. Jouw Wi-Fi
  2. Planning
  3. Wi-Fi plannen
  4. Maak alle vakjes grijs
  5. Klik op toepassen

 

Op deze manier is de Wi-Fi uit en kan je AP de kanalen gebruiken.

Super User

 • 

7.2K  messages

Normaal gezien zou de WiFi van het basisstation geen invloed mogen hebben op de WiFi van het AP. Een doordachte kanaalkeuze is wel van primordiaal belang. Als dat allemaal goed staat heeft het geen belang of het basisstation al dan niet zijn WiFi actief heeft (in de zone van het AP wel te verstaan).

Employé Orange

 • 

198  messages

 

Dat klopt wel, echter automatische keuze is niet altijd het beste als je in een drukke Wi-Fi zone zit (bijvoorbeeld appartementen).  In dat geval heb je best de 5Ghz band, omdat deze veel minder ver gaat (hogere frequenties gaan moeilijker door muren en ramen heen als lagere frequenties).

 

Daarnaast heb ik altijd de volgende regel in acht genomen als ik zelf een AP zette, ik stel altijd een kanaal vast in op het basis station en een ander op het AP dat niet hetzelfde is (als ik basis station gebruikte voor de ene ruimte en de AP voor een andere).

 

Voor anderen die eventuele Wi-Fi problemen hebben, er is een hulp pagina op de Orange site die eventueel wat tips kan geven. (Losstaand van dit probleem dus, puur als hulpmiddel voor eventuele andere probleempjes).

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Beste,

Ik heb het zelfde probleem

Ik schakel de wifi uit op de modem via gateway/wireless/band mode en kies daar "turn off"

maar na een bepaalde tijdt dagen of maand is de wifi weer actief 

hoe kan ik die permanent uit schakelen?

KoenKV

Super User

 • 

7.2K  messages

Op die vraag is al geantwoord. Ga naar de instellingen en kies de kalender om op bepaalde tijdstippen de wifi uit te zetten. Selecteer alle vakjes. Klaar is kees.

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Ik heb geen instellingen / kalender in mijn modem

 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Ga in de settings/instellingen van je modem en zet wifi aan of af maakt ni uit. Maar bij planning maak alLe uren zwart zodat je wifi niet inschakelde.  Werkt perfect !!! Beetje moeite doen en je zal zien wifi blijft uit. 😀

Apprenti pisteur

 • 

6  messages

Hier zijn de mogelijke menus die ik heb en daar staat settings/instellingen niet tussen

Knipsel1.JPGKnipsel2.JPGKnipsel3.JPGKnipsel4.JPGKnipsel5.JPGKnipsel6.JPG

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Ik zal je bellen en uitleggen hoe je het doet. Mijn nr is **bleep**1.

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Schakel de planner aan en probleem opgelost.

Loading...