Profil de Cdt24801

Super User

• 

7.2K  messages

Bericht bij roaming

Ik ben vandaag, oeps gisteren, het is al na middernacht Smiley tirant la langue, naar Duitsland geweest en daarbij ook door Nederland gepasseerd.

Nu had ik mij wel verwacht aan een reeks smsjes met de melding dat ik in het buitenland zit enz ...

Maarrrr ... dat is dus niet gebeurd! Ik heb wel een aantal smsje gekregen, maar daar stond enkel een getal in, dat op het eerste zicht een telefoonnumer is, maar daarvoor heeft het teveel cijfers ... 12 om precies te zijn, ééntje teveel dus .. en de enige overeenkomst is dat de eerste twee "32" zijn. Daarom dat ik eerst dacht dat het een telefoonnummer was. Ik heb zo zes smsjes gekregen, en allemaal een verschillend getal.

Trouwens, als je in een smsje een telefoonnummer zet, dan wordt dat gekleurd en onderlijnd en kan je dat nummer bellen door erop te klikken. Geen van dat alles is van toepassing op die berichtjes ...

Wat het nog vreemder maakt: een collega die mee in de wagen zat en een Orange prepaid kaart heeft (ikzelf heb een Koala abo) heeft WEL de klassieke smsjes gekregen met die hele uitleg over roaming erin ...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en heeft nog iemand dit fenomeen al eens waargenomen?

Hieronder een screenshot:

Screenshot roaming sms.jpg

Apprenti guérisseur

• 

126  messages

Super vreemd! En niet normaal. Het blijkt 0900 nummers te zijn, dus betalend nummers, zou ik niet bellen (waarschijnlijk jij ook niet 🙂 ).

Super User

• 

7.2K  messages

@Alex, het laatste is een 8 nummer , dus dat is ook geen constante .... Smiley frustré

Apprenti guérisseur

• 

126  messages

ah ja, sorry, ik had niet gezien... 🙂

Grand Sage

• 

4.1K  messages

Ik ben vandaag, oeps gisteren, het is al na middernacht Smiley Tong, naar Duitsland geweest en daarbij ook door Nederland gepasseerd.

Nu had ik mij wel verwacht aan een reeks smsjes met de melding dat ik in het buitenland zit enz ...

Maarrrr ... dat is dus niet gebeurd! Ik heb wel een aantal smsje gekregen, maar daar stond enkel een getal in, dat op het eerste zicht een telefoonnumer is, maar daarvoor heeft het teveel cijfers ... 12 om precies te zijn, ééntje teveel dus .. en de enige overeenkomst is dat de eerste twee "32" zijn. Daarom dat ik eerst dacht dat het een telefoonnummer was. Ik heb zo zes smsjes gekregen, en allemaal een verschillend getal.

Trouwens, als je in een smsje een telefoonnummer zet, dan wordt dat gekleurd en onderlijnd en kan je dat nummer bellen door erop te klikken. Geen van dat alles is van toepassing op die berichtjes ...

Wat het nog vreemder maakt: een collega die mee in de wagen zat en een Orange prepaid kaart heeft (ikzelf heb een Koala abo) heeft WEL de klassieke smsjes gekregen met die hele uitleg over roaming erin ...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en heeft nog iemand dit fenomeen al eens waargenomen?

Hieronder een screenshot:

Ugh @Cdt24801,

De afbeelding blijkt er niet meer te zijn, beste aspirant genezer.

Kan je de screenshot terug plaatsen?  Dan kan ik het verder onderzoeken.

Proef de zon-zoete bessen van de aarde.

🦅 Totems Groet 🦅

Super User

• 

7.2K  messages

@Totem

Inderdaad, de screenshot is op mysterieuze wijze verdwenen, ik heb hem zeker zelf niet verwijderd. Hier is hij dan nogmaals (en hopelijk blijft hij er ditmaal staan Smiley clignant de l'œil)

Screenshot roaming sms.jpg

Super User

• 

7.2K  messages

@Totem

Is er in deze materie al enig verder resultaat geboekt? Niet dat het superdringend is, maar ik zou toch graag weten wat er daar aan de hand geweest is ...

Guerisseur confirmé

• 

363  messages

@Cdt24801  Dit is waarschijnlijk een fout van een dienst die gelijk welk nummer kan uitsturen, de nummers zijn te lang voor België.
Stond er iets in de berichten ?

Super User

• 

7.2K  messages

@Jerre  schreef:

@Cdt24801  Dit is waarschijnlijk een fout van een dienst die gelijk welk nummer kan uitsturen, de nummers zijn te lang voor België.
Stond er iets in de berichten ?

Nee, dat waren de berichten zelf, daarom dat ik het zo vreemd vond. Geen touw aan vast te knopen ....

Guerisseur confirmé

• 

363  messages

Ah wacht eens even.. dat zijn mobile emergency broadcasts aan het icoontje te zien.
Kijk eens bij de SMS instellingen.

Loading...