Profil de kimbo

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

Bridge modus - fixed phone werkt niet meer

Sids kort is de bridge modus beschikbaar waardoor ik gebruik kan maken van mijn eigen router.
Gisteren ben ik tot de constatatie gekomen dat de fixed phone niet meer werkt.
Alle led status zijn ok, power, internet en tel1.

Wanneer ik bel, vormt nummer en daarna geen geluid meer maar is wel aan het bellen. Aan de andere kant gaat de telefoon niet over.
Bel ik het nummer op, dan belt deze tot op voicemail... helaas gaat de telefoon niet over.

Ik veronderstel dat dit een routering issue is of bepaalde ports die moeten open staan.
SIP ALG en UNPN staan reeds aan op mijn router.
Naar mijn mening heeft Orange dit niet getest en tasten we nu in het duister.

Waar moet deze SPA112 hangen? LAN netwerk of rechtstreeks naar buiten op de WAN?
Of moet ik bepaalde ports fowarden? Gebruiken ze sip, pra of bri?
Op de ATA module zie ik alleen maar port 80 open staan voor de config page.

Super User

 • 

7.7K  messages

Denk dat it iets is voor @Totem om door te geven, @kimbo aangezien er nog dit probleem gaan hebben

 

Super User

 • 

7.2K  messages

@kimbo 

Hangt uw toestel nog steeds aan de Orange router of heb je het verplaatst naar uw eigen router? In dat tweede geval zou ik het eens terug aan de Orange router koppelen. Kan geen kwaad om dat eens te testen.

Heb je het niet verplaatst, dan heb  ik ook zo meteen ook geen antwoord 🤔 

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

@Cdt24801 toestel hangt op eigen netwerk. Er is dan ook maar 1 poort beschikbaar op orange router wanneer deze op bridge staat. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nog een switch ga aankopen voor enkel deze module erop te plaatsen. Laat staan dit open en bloot op het net te zetten 🙂

Super User

 • 

7.2K  messages

@kimbo 

Ja inderdaad, ik heb zelf geen internet van Orange en was even uit het oog verloren dat bij Orange de andere drie poorten uitgeschakeld worden in de bridge modus. Dat is bij anderen niet het geval, daar kun je beide routers samen blijven gebruiken. Met natuurlijk een risico op conflicten als je dat niet oordeelkundig doet.

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@kimbo  dus met andere woorden je Cisco router voor de vaste lijn werkt niet op je eigen router dat is de conclusie. Of wel geen Bridge modus tijdelijk gebruiken of wel zoals je hebt aangehaald een switch er tussen plaatsen. Maar daar zeg ik meteen bij dit is zeker niet de bedoeling dat een klant het oplost en dus zou je ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van die extra functie de Bridge modus. 

 

@Totem  technisch gezien zou dit toch helemaal niet moeten kunnen. Een klant krijgt een nieuwe functie beschikbaar maar er wordt geen rekening gehouden met de vaste lijn die een klant heeft. De Cisco werkt niet op je eigen router dat bewijst wel hier de situatie bij @kimbo . Daar zou dus technisch gezien heel snel een verandering in moeten komen want je kan niet verwachten dat iedereen een switch aankoopt zo maar om maar één enkel ding te laten werken. 

Pisteur vétéran

 • 

67  messages

@patrick2 

Ik wil er toch even op wijzen dat er officieel geen support is op bridge mode.

Dit word ook duidelijk aangegeven op het stappen plan van Orange dat je hier vind: https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?page=device/orange/siligence-modem-toekomstige-interface/topic/internet-en-lan-configureren/bridgemodus/1 op pagina 5.

 

Law_0-1609336753254.png

Er staat ook ergens vermeld dat als je toch een issue moest hebben om bridge mode uit te schakelen door een fact reset uit te voeren. 

@kimboik denk eerder niet dat je kan verwachten dat er snel een update gaat uitkomen om je tel door te lussen naar je personoonlijke router of dat m'n nog een utp poort gaat openzetten aangezien dit enkel dient voor je persoonlijke router. 

(maar dat is mijn mening natuurlijk en sorry dat ik nu advocaat van de duivel moet spelen 😞 )

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

Hoi Kimbo! 

Ik heb ongeveer net hetzelfde probleem als jij met mijn fixed phone, meer bepaald de voice mail. 

Ik bel naar mijn moeder die ook Orange heeft (we waren gisteren nog bij haar - zij woont aan zij, wij in Dilbeek) en ik hoor geen kiestoon, maar bots direct op haar voicemail. 

Soms neemt ze onmiddellijk op, maar dan heeft ze de telefoon in haar hand...

En al die technische uitleg over bridge en router, ik snap er de ballen van. 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

Ugh @Jorinde ,

Dan best ook een dossier laten aanmaken zoals @Kimbo-p03  bij de technische dienst. Bel hiervoor gerust met het 5000-nummer of stuur een bericht per Facebook of Twitter aan het Webcare team. 

Totem's groetjes,

Totem

 

 

 

 

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

Hoi Totem!

Ik denk dat mijn man en ik ondertussen een dossier hebben bij de technische dienst. 

Bij ons is de misère begonnen vanaf de dag dat ik gevraagd had om de Voicemaildienst van Orange uit te schakelen. 

Eerst zeiden ze: "Voilà. Het is in orde" terwijl er niets veranderd was. 

En nadien kon mijn moeder mij niet meer bellen - ze kwam steeds onmiddellijk op onzen voicemail (van Orange) en nu kunnen wij naar niemand bellen. 

Deze woensdag, 20-1, is een "reparateur" van Orange langsgeweest. 

Er zou ons een nieuw bakje worden toegestuurd, maar dan nog kan het zijn dat het daarmee niet opgelost is. Het zou ook aan de software van Orange kunnen liggen. 

Leuk is anders! Wij hebben Fixed Phone, maar ik moet nu met de smartphone naar mijn moeder bellen om zij mij terug te bellen op de smartphone, want zij heeft ook Fixed Phone. 

We gaan sowieso compensatie vragen. 

Ofwel kan die voicemaildienst van Orange uitgeschakeld worden, en dan moeten we nog steeds kunnen bellen, ofwel kan dat niet uitgeschakeld worden, en dan moeten ze ons dat gewoon zeggen! 

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Dag Kimbo, Ik heb vandaag mijn router in bridge modus gezet en ik heb hetzelfde probleem. Kan je me zeggen of je een oplossing hebt gevonden en hoe?

Dankjewel

Loading...