Profil de Thomas_D_W

Pisteur vétéran

• 

42  messages

jeudi 9 décembre 2021 19:43

Dan toch een nieuwe tv-box?

Een opmerkelijke zin in het nieuwsbericht over de lancering van de VRT NU TV app.

"Bij Orange zal de tv-app in januari verschijnen. "We zijn erg blij dat we VRT NU kunnen integreren in onze nieuwe generatie tv-boxen."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/09/vrt-nu-tv-app-gelanceerd/

De vraag is wanneer reeds bestaande klanten hun decoder kunnen omruilen tegen deze nieuwe tv-box.

Apprenti guérisseur

• 

176  messages

il y a 4 ans

Allemaal goed en wel maar waar blijven de Nederlandse tv zenders?? RTL4-RTL5-SBS6-NET5-VERONICA-SBS9-ZIGGO SPORT....??  Gelukkig heb ik een abonnement kunnen bekomen bij Canal Digitaal voor deze zenders te ontvangen via satelliet

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

il y a 4 ans

Ook gelezen en heb ook nieuwe hoop 🙂

En die NL zenders, wie kijkt daar naar?
Toevoeging van extra zenders wilt wss ook zeggen stijging van de prijzen dus nee bedankt

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Ik vind dit eerlijk gezegd vreemd dat je durft zeggen dat de prijzen mee stijgen. Ik denk dat dit een logische verklaring is,  alles word ook duurder niet enkel die paar zenders maar er zijn ook nog steeds mensen die de boel draaiende houden die moeten betaald worden, zij die in winkels staan materiaal dat moet aan gekocht worden en misschien zeldzaam word omdat het uit Rusland moet komen en misschien nog andere zaken. En niet te vergeten Proximus is dan wel de duurste operator en zijn zelfs 2 maal na elkaar op geslagen terwijl bij Telenet 1 maal en de 2 de duurste is.

Chef pisteur

• 

90  messages

il y a 4 ans

Ik vraag me alleen af of de verdeling van deze tv boxen begint vanaf Januari.

Ik heb 2 weken geleden mijn aanvraag gedaan voor LOVE.

Zou me stom voelen als ik nog die decoder van 7 jaar oud krijg.

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

Is enkel maar een gerucht en speculatie daarop, @Proximulantis 

Wil dit wel eens eerst van Orange zelf lezen

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Een gerucht is het niet. Het is Orange zelf die het meedeelt aan de journalist.

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

Wait and see @Thomas_D_W 

Chef pisteur

• 

87  messages

il y a 4 ans

Alle operatoren zijn in hetzelfde bedje ziek: ze brengen regelmatig nieuwe boxen met nieuwe mogelijkheden op de markt, maar enkel voor nieuwe klanten, de oude klanten betalen evenveel als de nieuwe, maar met minder mogelijkheden. Dit zou niet mogen en is niet eerlijk!

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

il y a 4 ans

Fingers crossed 🙂

Grand Sage

• 

4.1K  messages

il y a 4 ans

@Thomas_D_W  schreef:

Een opmerkelijke zin in het nieuwsbericht over de lancering van de VRT NU TV app.

"Bij Orange zal de tv-app in januari verschijnen. "We zijn erg blij dat we VRT NU kunnen integreren in onze nieuwe generatie tv-boxen."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12/09/vrt-nu-tv-app-gelanceerd/

De vraag is wanneer reeds bestaande klanten hun decoder kunnen omruilen tegen deze nieuwe tv-box.

Ugh allemal,

Er is niets bevestigd i.v.m. de lancering van een nieuwe decoder in januari. We zijn eigenlijk een beetje verbaasd met dit Press release, want bij ons is er nog niets nieuws om te bevestigen.

Totem's

Groetjes,

Totem

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

pff, teleurstelling 😓

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Uit ervaring weet ik dat medewerkers van een klantendienst dit soort informatie altijd als laatste te horen krijgen.

Ik vermoed dat er men al een in vergevorde status is maar dat de persverantwoordelijke iets te snel is geweest om het te bevestigen.

Zeker nu Orange Voo gaat overnemen. Ze kunnen geen jaren meer wachten met het uitbrengen van een nieuwe tv-box.

Pisteur vétéran

• 

38  messages

Chef pisteur

• 

90  messages

il y a 4 ans

Bezoek van technieker gekregen (zoals aangehaald gingen ze me komen aasluiten).

Technieker loste de volgende info over de eventuele nieuwe decoder:

1. Nieuwe decoder zou Android draaien (don't ask welke versie)
  2. Apps zoals disney + etc zouden installeer baar zijn via de play store. (met uitzondering Netflix om de één of andere duistere reden).
  3. Replay tv zou ook beschikbaar worden.

Maar natuurlijk, deze info komt uit de mond van een orange technieker.
Dit is geen bevestiging.

Het zou wel TOP zijn moest dit effectief zo zijn.

Ik zou het ook wel fijn vinden moest m'n hier eens een release geven van deze box @Totem ?

Decoder is al even oud als bij lancering van de toen voormalige Mobistar TV.

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

De geruchten doen al langer de ronde @Proximulantis 

Denk Android 10 Oui, une Box Android TV pour Orange Belgique est e... - Tribe

Retorische vraag - is dit zoveel beter dan de huidige decoder. Want als je een smart tv hebt kun je daar nu ook van alles op installeren

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Een smart tv heeft ook maar een beperkte levensduur.

Mijn huidige tv is ook 'smart' maar geniet geen ondersteuning meer. Zo kan ik geen Disney of VTM go installeren op mijn tv.

Heb je een recente tv dan is het voordeel van een tv-box verwaarloosbaar. Uiteraard onder de voorwaarde dat men de orange app beschikbaar stelt voor android en google tv.

In ieder geval zal een nieuwe tv-box beter zijn dan de huidige decoder. Apps worden mogelijk, een verbeterde menu, snelheid, ... .

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

Chef pisteur

• 

87  messages

Toch geen probleem: als je van Android houdt, een Chromecast installeren, wie in het Apple universum zit: een Apple TV en meteen heb je alle smart TV applicaties voor niet zo’n grote investering!

Chef pisteur

• 

90  messages

@Gregory 

Ik zou het vooral interesant vinden voor cloud opname.

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

il y a 4 ans

@Thomas_D_W 
Dat maak ik mijzelf al 5 jaar wijs 🙂
(zit hier nog met een decoder van "Mobistar", een museumstuk)

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

il y a 3 ans

Ik kan in ieder geval bevestigen dat er een nieuwe decoder is. Vandaag "vers" geïnstalleerd. Nieuwe klant voor TV
Dat was tot nu toe voor mij een groot struikelblok om over te schakelen.
Ik kom van de telenet tv box.

Beide bewaren opnames in de cloud. Orange "slechts" 2 simultane opnames, bij telenet meerdere (niet getest hoeveel). Dat lijkt mij iets dat Orange wel in de toekomst moet kunnen aanbieden.

Orange draait op Android. Apps te installeren, behalve Netflix zoals reeds aangegeven. Zou met prijsstelling te maken hebben volgens de technieker. 
Bij Orange geen terugkijk tv , maar dat lijkt mij deels oplosbaar door de individuele apps (VTM go,vrt nu ,...) te installeren. 

Voor-en nadelen aan beide systemen dus.

Maar eerste indruk is best ok.

Wie weet wat er mij de komende periode op zal vallen 

Pisteur confirmé

• 

10  messages

Goede dag,

een vraagje, heb jij aan de android tv box een home cinema systeem aan gekoppeld?

mvg

Pisteur confirmé

• 

7  messages

il y a 3 ans

Ik heb net even contact gehad met de klantendienst over hoe de uitrol verloopt.

Als bestaande klant dien je 49€ te betalen alvorens je de nieuwe decoder mag bemachtigen.

Bestaande klanten in de kou, zoals gewoonlijk? 

Apprenti pisteur

• 

3  messages

Waarom moeten bestaande klanten weer extra gaan betalen voor die box, waarom kunnen wij die niet gewoon ruilen, snappen wie het snappen kan, een bestaande klant is na een tijd precies een nummer ipv een klant

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

Je betaalt niet voor de box @Ericske Je betaalt kosten voor de omruil. Orange doet voor de logistics beroep op een externe firma daarvoor

De 49 EUR is niet per box, maar per batch

Orange lanceert zijn nieuwe decoder ! - Tribe

- De prijs van €49 is per bestelling, dus als u een omruiling van meerdere decoders aanvraagt, zal dat 1x€49 zijn, niet per apparaat.

Loading...