Profil de aka_daisy

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Dure abonnementsprijzen bij abo+toestel

Hallo iedereen

Ik was op de website eens aan het bekijken of er een interessant GSM toestel tussen stond dat ik zou kunnen aankopen. Wat ik echter vind op de website zijn vreemde bedragen:

Ik heb momenteel een dolfijn abo van maandelijks 15 euro. Ik bekijk hetzelfde abonnement met bvb een Samsung Galaxy A20e. Het toestel kost normaal gezien 180 Euro (afgerond). Als ik dit zou nemen met een dolfijn abonnement moet ik maandelijks 25 Euro betalen ipv 15 Euro en dit 24 maanden lang. Als ik even reken dan komt dit neer op 240 Euro??? Plus de 9 Euro die je zo moet betalen... Ofwel is mijn hoofdrekenen niet meer up to date ofwel is dit niet correct. Tenzij ik dit verkeerd zie, kan iemand mij het dan even uitleggen aub?

Groetjes

Davy

Apprenti guérisseur

• 

244  messages

@aka_daisy eigenlijk betaal je uw smartphone af met intrest daar komt het op neer. Je mag het beschouwen als een lening die je aangaat. Het enige wat je bij krijgt is meer data bij je Dolfijn. Heb je Love verdubbeld deze data tot 5gb.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Wow serieuze intresten dan wel. Een woekerlening 😀

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Intrest betalen is normaal. Maar 170€ intrest op een toestel van 199€ is wel absurd vindt je niet.

Xiaomi Redmi  Note 8T. Prijs 199. Met koala abonement 35€. Dus 15€ voor de toestel x24=360+9= 369€ voor een toestel dat maar 199 kost??? Logica is wel ver zoek bij deze 170€ intrest????

Maak een berekening bij Prox voor de Samsung A51 en je komt veel goegkoper uit met abonement van 27€+10=37/maand. onbeperkt bellen en 8GB. Hoe kan dat ???? Orange is plost duurder dan Proxi

Ik begrijp hier niets van.

Guerisseur expérimenté

• 

708  messages

Volgens wat wij hier zien, kost diene Samsung 148 euro en een abo van 20 euro (verbintenis 24 mndn) + 7.44 euro (zonder btw).

https://eshop.orange.be/nl/zelfstandigen/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-a20e-zwart

Som: 120+7.44=127.44 + btw = kan 148 euro zijn.

Apprenti guérisseur

• 

244  messages

@Surfer je hebt het over de prijs voor zelfstandigen @aka_daisy heeft het over de prijs voor particulieren.

Guerisseur expérimenté

• 

708  messages

Aja, nu zie ik het... Had het even niet gezien.

Guerisseur expérimenté

• 

708  messages

Samsung Galaxy A20e:

(zonder abo 179 euro)

https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm?search=Galaxy%20A20e&brand=120&sort=price&dir=asc

Met abo:

25 euroX24 maanden=  600 euro + 9euro= 609 (-179 euro los toestel = 430 winst Orange, abo niet afgetrokken) (430 euro - 360 euro abo Dolfijn = 70 euro winst, pure winst zou dit 52 euro ongeveer.)

https://eshop.orange.be/nl/toestellen/smartphones-gsm/samsung/samsung-galaxy-a20e-zwart

Als dat zo is, Boere bedrog bovenste plank!

Update: 

Dezelfde Samsung in Fnac is 169 euro & 160.55 euro

Bol.com: 165 euro voor dit toestel

Cool.blue: 164.99 euro

Super User

• 

7.2K  messages

@Surfer 

Het is geen boerenbedrog, er staat niks verborgen of kleine lettertjes. Het is aan eenieder om voor zichzelf de rekensom te maken.

Het is trouwen sowieso opvallend dat je hetzelfde smartphone abo kunt nemen bij verschillende foons die allemaal een (sterk) uiteenlopende prijs hebben. Dan weet je meteen dat de ene meer winst zal opleveren dan de andere voor Orange.

Bottom line is: het staat niet verborgen. Maak zelf de rekensom en kies zorgvuldig.

Guerisseur expérimenté

• 

708  messages

Orange is hier niet de goedkoopste, maar duurder.

De prijzen die ik aanhaalde, zijn wel degelijk de prijzen van de andere aanbieders. 

20 euro*24 = 480 euro - 360 euro abo = 120 euro prijs toestel en je legt daarop bijv. 49 euro, dan ben je in de buurt van de andere aanbieders. Als je de goedkoopste wil zijn, dan kan je bijv. zeggen de klant legt er 39 eruo op en dan is het toestel 159 euro ipv 169 of 179 euro nu (op hun website). 

Als hier Orange de goedkoopste wil zijn en klanten kan bedienen en bereiken, dat zou pas service ZIJN. 

Mij is geleerd, dat de verborgen getallen een vorm van bedrog is!

Abo Dolfijn promo web 3 maanden: 7.5 euro ipv 15 euro

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/dolfijn

Super User

• 

11.1K  messages

@aka_daisy  als men er van uit gaat dat men die 9 euro betaald is men soms duurder uit dat klopt wat iedereen zegt hier. 

Maar @Surfer  en @Cdt24801  en @Movieman  die 9 euro mag men zelf verhogen dus als men 100 euro of 50 euro wil betalen mag dat ook. Dan wordt de reken som ineens heel anders . Ook de rest waarde wordt anders als het contract. Misschien dat niet iedereen dit wist maar die 9 euro is wat Orange vraagt maar u mag de eerste betaling zelf bepalen. Zolang men niet onder die 9 euro gaat. 

Apprenti guérisseur

• 

244  messages

@patrick2 elk voordeel heeft zijn nadeel en omgekeerd. Daarmee wil ik zeggen dat je indertijd wel koopjes kon doen op smartphones en gsm's maar je diende dan wel je 24 maand met abonnement effectief uit te doen. Werdt het abonnement opgezegd mocht je buiten de restwaarde van je toestel ook nog eens de resterende maanden abonnement bijbetalen. Sinds men die verplichting weg nam is het gedaan met de echte koopjes en koop je die zelf of  betaal je gewoon je toestel af met intrest wat normaal is. Tot daar de geschiedenisles 😉.

Super User

• 

11.1K  messages

@Movieman  dat klopt helemaal als een zwerende vinger 🙂 

Pisteur confirmé

• 

3  messages

@patrick2, het gaat hier niet over die 9 Euro, het gaat erover dat het toestel maar 180 Euro kost maar dat ik wel minstens 24 maanden een abbo kost heb van 25 Euro ipv 15 Euro als ik Dolfijn neem.

Dat wil zeggen 24 maanden lang 10 Euro betalen om zogezegd die GSM af te betalen, maar dan kom ik uit op 240 Euro op het einde van de rit.

Super User

• 

7.2K  messages

@aka_daisy  schreef:

@patrick2, het gaat hier niet over die 9 Euro, het gaat erover dat het toestel maar 180 Euro kost maar dat ik wel minstens 24 maanden een abbo kost heb van 25 Euro ipv 15 Euro als ik Dolfijn neem.

Dat wil zeggen 24 maanden lang 10 Euro betalen om zogezegd die GSM af te betalen, maar dan kom ik uit op 240 Euro op het einde van de rit.

Die berekening is correct. Daarom dat ik ook zei: goed uitkijken en nauwkeurig de berekening maken.

Pisteur vétéran

• 

43  messages

inderdaad, sommige mensen kennen de prijzen van de abonnementen niet en kopen daarom de toestellen voor 9 euro, je kunt beter de telefoon op afbetaling kopen, dan ben je goedkoper uit, en zit je niet vast aan een abo.

wel kun je soms koopjes doen met de reguliere abo's op de duurdere telefoons, zo herinner ik me dat je de S10e kon kopen voor ca. €380 met koala(na €100 cashback), maar bij de telefoons onder de €300 heb je nauwelijks voordeel met een abo.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Dat vind ik ook

Grand Sage

• 

4.1K  messages

Hallo iedereen

Ik was op de website eens aan het bekijken of er een interessant GSM toestel tussen stond dat ik zou kunnen aankopen. Wat ik echter vind op de website zijn vreemde bedragen:

Ik heb momenteel een dolfijn abo van maandelijks 15 euro. Ik bekijk hetzelfde abonnement met bvb een Samsung Galaxy A20e. Het toestel kost normaal gezien 180 Euro (afgerond). Als ik dit zou nemen met een dolfijn abonnement moet ik maandelijks 25 Euro betalen ipv 15 Euro en dit 24 maanden lang. Als ik even reken dan komt dit neer op 240 Euro??? Plus de 9 Euro die je zo moet betalen... Ofwel is mijn hoofdrekenen niet meer up to date ofwel is dit niet correct. Tenzij ik dit verkeerd zie, kan iemand mij het dan even uitleggen aub?

Groetjes

Davy

Ugh @aka_daisy,

Vergeet ook niet, dat je met je abonnement diensten krijgt die je zonder verbintenis zou kunnen hebben (Data, Belminuten, een toestel van hoge kwaliteit dat ineens betaalbaar wordt.

Daarbij wordt je data ook verdubbeld met LOVE, je krijgt ook toegang tot het hele Orange wereld. 

Orange positioneert zich als "bold challenger" en doet zijn best om prijzen naar beneden te trekken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

Loading...