Profil de heimelijkenb

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Gameserver - Port Forwarding - Conan Exiles

Goedemiddag, 

ik zit met volgend probleem. Ik lijk er niet in te slagen om poorten te activeren.

De bedoeling is om een Gameserver te openen op mijn eigen PC.

De server zelf loopt via Conan Exiles - DedicatedServerLauncher (zie afbeelding).

Ik heb de nodige poorten al in regels opgesteld op mijn modem, maar krijg een error bij het testen van de poorten (zie afbeelding).

Heeft iemand raad? 

Alvast bedankt!

3 pièces jointes

Solution acceptée

Super User

• 

7.7K  messages

Heb je die poorten ook opengezet in je firewall op de PC, @heimelijkenb ?

Apprenti pisteur

• 

4  messages

ahaa, dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. 🙈

Ga dat eens proberen. 

Bedankt voor je snelle reactie trouwens 🙂 

Apprenti pisteur

• 

4  messages

@Gregory  dit was het probleem. Bedankt! 👍

Super User

• 

7.7K  messages

Good, @heimelijkenb 

Als ik zo een probleem heb, zet ik even de firewall uit.  Als het dan werkt zet ik hem terug aan en ga ik op zoek naar de ports/programs  waarvoor ik een rule moet  maken

Super User

• 

7.7K  messages

Als ik je beeld Orange Ports.PNG bezie, @heimelijkenb doe je daar eigenlijk niks in de modem

De local ports en de public ports zijn allemaal dezelfde.

Denk als je die wegdoet in de modem config dat het dan nog allemaal draait.  Het is enkel in de firewall dat je iets moest doen

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Je kan bij wijze van test ook even je PC in DMZ zetten... en kijken of het zo wel werkt.
Dan zou ik ook even in je modem kijken of je niet op CGN modus actief bent, dan krijg je een extern-IP adres gedeeld met anderen, en dan werkt dat hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Als dat het geval is, kan je in je modem naar "jouw modem" --> toegang op afstand, dan krijg je een melding, en op de knop "public ip" klikken bij toepassen.  De netwerk kant van de modem zal herstarten en je krijgt een eigen public ip.

Ook kan je als je dat wil dynamisch dns aanzetten, dan kan je een naam kiezen bij een provider en ben je niet meer afhankelijk van je ip adres van Orange.  Als het dan veranderd blijft je DynDNS adres hetzelfde.

Super User

• 

7.7K  messages

Denk niet dat hij een public IP nodig heeft, @Mattie 

De server is lokaal

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Ah ja, dat heb ik er dan niet uit kunnen opmaken 🙂 
Dan zijn poorten op de modem idd niet echt nodig èh...

Super User

• 

7.7K  messages

Neen, de poorten op de modem zijn niet nodig.  Mijn frank is later gevallen

Server lokaal stond in het eerste bericht - ook over gelezen - en ik heb me blind gekeken op die image van de poorten in de modem

Apprenti pisteur

• 

4  messages

Heb die poorten op de modem gesloten en nogmaals geprobeerd, maar blijk die toch nodig te hebben. Na het sluiten werkt het niet meer. @Gregory @Mattie 

Super User

• 

7.7K  messages

Strange @heimelijkenb 

Loading...