4.4K Berichten

Huawei B525 - port forwarding

Word port forwarding wel toegelaten bij Orange? Indien niet ben ik echt niets met de 4G router. Ik wil mijn cameras kunnen bekijken, home automation systeem bedienen, op mijn NAS geraken etc.

 

Op de router settings heb ik volgende aanpassingen gedaan:

Security / Virtual Server : 

CAM TUIN 5001-5001 192.168.1.5 80-80 TCP/UDP On

 

Security / Firewall : ann/uit, speelt geen rol. Zelfs als ik de optie "Disable WAN port ping" uitschakel kan ik de router niet  pingen.

WAN IP address is verschillend tussen wat er te zien is op System / Device Information / WAN IP address en wat de site https://whatismyipaddress.com me laat zien.

Moet je hiervoor een ander abonnement aanschaffen of zo? Ik ben radeloos ziek gezocht naar alle opties, heb zelfs DMZ geprobeerd, en ook Security / Special Applications toegevoegd.

Wat zie ik over het hoofd aub? Ik had hiervoor een Airport van Apple en was allemaal zo simpel en werkte altijd. Nu krijg ik niets gedaan.

Geaccepteerde oplossing

4.4K Berichten

Pft, is gewoon hopeloos. Dit is géén product die zou mogen verkocht worden.

Heb een VPN server opgezet op t werk en met de mac kan ik perfect verbinden via L2TP, natuurlijk wat had je verwacht: met de huawei router natuurlijk niet.

Waarom staan al deze opties in de router als je ze NIET kan gebruiken???

Ik breng het product terug want dit is pure KAFKA, mijn geduld is echt op. En dit forum / community lijkt ook nergens op, na een week zonder antwoord is dus géén service.

Moet je weten dat ik 4 weken heb moeten wachten tot deze rommel er was en meerdere uren aan telefoon heb gehangen, ENKEL voor de bestelling en levering. Orange is geen bedrijf maar een mislukte eenmans zaak op de rand van faillissement.

Ik heb ook een compensatie beloofd gekregen maar nog niets gezien hiervan, omdat ik zoooooo lang heb moeten wachten en dat die niet de normale gang van zaken was. hahahaaaa, laat me niet lachen...

Ik heb geen antwoord meer nodig op deze post, het is te laat nu. Hoop enkel dat ze hem laten staan zodat andere potentiele klanten kunnen bezinnen eer ze hiermee beginnen. Je bent gewaarschuwd 😄

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Anonymous

Ik zou graag even reageren op uw zin:

Ik breng het product terug want dit is pure KAFKA, mijn geduld is echt op. En dit forum / community lijkt ook nergens op, na een week zonder antwoord is dus géén service.

Hier zou ik graag twee dingen op willen zeggen:

  1. Je hebt een antwoord gekregen na drie dagen, dat is bij mijn weten geen week.
  2. Dit forum is geen helpdesk of klantendienst van Orange. Wij zijn zelf ook "maar" klanten die onze ervaring en kennis wensen te delen met anderen om te trachten problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. Dat gaat niet altijd even vlot en lukt ook niet altijd, en dat is gewoon menselijk.

Wat niet wegneemt dat ik uw frustratie wel begrijp hoor, en zeer goed versta dat je niet tevreden bent. Maar helaas kunnen WIJ daar niets aan doen .... Homme frustré

4.4K Berichten

nou ja, er is een link op de site orange.be naar dit forum en met orange logo, en site is community.orange.be, dus wat ik verwacht is dat dit door orange is opgezet.

Indien niet, dan moet het maar duidelijk aangegeven worden (niet in ergens kleine letters als dit er zou zijn) dat dit niet officieel is. Is voor mij paraplu politiek en misleiding van de klant.

Net hetzelfde als ik met de flybox in de orange shop in heist op den berg stond en ze deze niet kunnen terugnemen weges "wij zijn géén officiele orange shop", noou ja komaan, dit is toch echt niet normaal: je kan het toestel er kopen maar niet terugbrengen? Dus nog 2 voorbeelden van kafka voor mij.

Allesinds dank voor je antwoord en om eea te verduidelijken mbt dit forum maar zet dit dan duidelijk in de hoofding of zo. Mss staat het ergens in kleine letters, heb niet gezocht, maar zou duidelijk moeten zijn.

Hoogst waarschijnlijk ga ik nu ook nog het jaarabonnement met afflossing aan mijn been hebben, maar zo het zij, ik wil er vanaf. Heb ondertussen al gebeld en webform verstuurd (en naar de "niet officiele" shop gegaan) dus zal nog wel enkele weken zijn van bellen, mailen, rijden, etc...

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Anonymous

Even wat verduidelijken: dit forum is inderdaad opgezet door Orange, maar de bedoeling ervan is, zoals ik aanhaalde, de gebruikers en klanten met elkaar in contact brengen zodat ervaring en kennis gedeeld kan worden op een informele en aangename manier. Het is NIET de bedoeling de helpdesk of de klantendienst te vervangen of diens taken over te nemen.

Er zijn wel Orange medewerkers (ikzelf ben dat dus NIET) die hier een oogje in het zeil houden, maar ook deze mensen zullen u naar de klantendienst doorverwijzen bij speciek daarvoor aangehaalde problemen.

Wat betreft die niet-officiële Orange shop: daar  geef ik u 100% gelijk, je bent een Orange shop of je bent het niet, met alle verantwoordelijkheden en dienstverlening die eraan verbonden is. Ik had van zoiets trouwens nog nooit gehoord.

Apprenti pisteur

 • 

5 Berichten

Ik wil hier even in tussen komen:

De Flybox krijgt een NAT ip-adres waardoor inkomend verkeer niet mogelijk is en alles genat wordt.

Ik heb echter wel een inkomende verbinding kunnen opzetten.

Benodigdheden zijn een externe server (bijvoorbeeld vps) die als bridge dient en een interne host op het Flybox netwerk (bijvoorbeeld Raspberry Pi is al voldoende) om zo een Reverse SSH connectie op te zetten.

Wederkerig kan dan een connectie over die poort van buitenaf opgezet worden.

Matthias

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Hebt u handleidingen voor de Huawei B525s router poort doorsturen?

4.4K Berichten

Een andere optie is om op de router de "bridge mode" te activeren onder Security / Bridge Mode. Helaas lijkt deze niet beschikbaar op de Flybox.

http://192.168.1.1/html/bridgemode.html

Indien deze beschibaar is, kan ik gewoon terug mijn Airport gebruiken en de Flybox als "domme" modem gebruiken, wat hij eigenlijk al een beetje is...

4.4K Berichten

OK, als ik een outbound doe naar een andere remote located PC, dan zie ik dat het WAN IP begint met 94.109 terwijl op de router System / device info : het IP begint met 10.217 De rest blijft altijd hetzelfde en is consistent. Outbound werkt dus wel, nu nog in de andere richting.

Een tracert op de remote PC naar het WAN IP strand op 212.65.33.234 : de ISP van Mobistar licenced aan Orange BXL AS47377

Dus de router lijkt me het WAN IP address niet te registreren op deze ISP.

Het moet mogelijk zijn, want ook in de online manual wordt er uitgelegd hoe dit moet gedaan worden. Moet ik een ander abonnement nemen?

In deze tijd van domotica, IOT, remote workspaces, moeten we toch kunnen port forwarding doen?

PLS help, wil niet met Orange bellen want dat duurt te lang, in de shop horen ze het donderen in Keulen...

Apprenti pisteur

 • 

1 Bericht

Na telefonisch contact gehad te hebben met Orange blijkt dat portforwarding niet mogelijk is, waarom kunnen ze me geen uitleg voor verschaffen. Ook is het niet mogelijk om een "domme" modem te creeren. Ik begin persoonlijk veel te voelen om terug naar de concurrentie over te stappen hierdoor.

Loading...