Profil de AicoDX

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

samedi 26 septembre 2020 13:14

Internet valt uit

Vandaag weeral eens een dag vol dataverlies en sommige momenten zelfs geen internet en WiFi. PC zit op vaste kabel aangesloten en pingt naar de router onder de 20ms dus geen problemen mee. Proberen bellen naar orange en 20 min aan de lijn gehangen en niemand aan de telefoon gekregen...

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@AicoDX  zelf heb ik nog niks gehoord of gezien dat er problemen zijn dus het kan iets individueel zijn aan je modem of aansluiting of in de straat. Je kan eens kijken hier : https://allestoringen.be/storing/orange/

Daar ga je zien dat er geen meldingen zijn. Maar dat is dan niet gezegd dat het in de straat kan zijn. Als je nu niemand aan de lijn krijgt zou ik eens terug bellen of je wacht rustig af , ondanks de uitvallen want dat is vervelend. 

Guerisseur expérimenté

 • 

708  messages

@patrick2 Er zijn wel degelijke storingen bij Orange; je moet eens kijken bij reacties. 

De storingen van deze nacht kan te maken hebben met storm Odette. 

Nu zou alles weer normaal zijn...

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

@Surfer  goedenavond,

dat is echt een geval van overmacht dar kan niemand tegenop.

Nog een fijne avond.

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@AicoDX 

Een ping via UTP naar uw router geeft antwoorden van 20 ms?

Hoe lang is die kabel? En hou oud is die? Een gewone standaard ping van een PC in een home netwerk naar zijn router mag niet meer dan 3 ms duren.

Dit staat wellicht los van uw langdurige connectie problemen, maar het is wel een issue dat aandacht verdient. Als die verbinding al slecht is zullen uw verbindingen naar buitenuit ook niet fameus zijn.

Kan je eens proberen met een andere UTP kabel? Of de bestaande eens (laten) uitmeten?

 

Pisteur confirmé

 • 

3  messages

@Cdt24801 Oei heb het verkeerd geschreven. Ping naar de default gateway is 0ms en ping naar google is onder de 20ms. De kabels zijn nog niet zo oud en, allemaal in goede conditie. Heb ondertussen een medewerker van orange aan de lijn gekregen en die zag inderdaad dataverlies op de lijn zei hij. Maandag komt er een technieker van orange langs om de verdere problemen uit te zoeken. Alvast bedankt voor de respons iedereen !! 

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@AicoDX 

OK, dat is duidelijk. En iedereen mag zich al eens vergissen, dat is het onderscheid tussen een robot en een mens 😉

Veel succes gewenst voor maandag 😊

 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@AicoDX  goedemiddag,

eerst en vooral ...........

Tagnieuw.jpg

En je kan misschien even via FB

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

en dan bij Messenger een berichtje laten.

Succes.

Pisteur expérimenté

 • 

16  messages

il y a 5 ans

Ik zelf heb dit zeer veel meegemaakt, orange neemt bij mij meestal niet direct op en moet dan meestal 30 minuten wachten. Het is frustrerend maar zo is het, zelf heb ik ook veel netwerk problemen.

Loading...