Profil de Koenraadvg26

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

samedi 19 août 2023 23:36

Internet@home, onmogelijk over limiet te gaan en toch 25 € extra kosten

Ik heb een flybox met internet @home abonnement. Is je volume op kan je gratis verder tegen lage snelheid. Sms en bellen gaat niet want sim zit in modem.

Toch werden mij vorige maand 15 en deze maand al een kleine 10 euro aan kosten buiten bundel aangerekend.

Via mijn factuur zag ik dat een zeker  bedrijf Wister al 5 boodschappen heeft gestuurd die op de factuur  werden omschreven als multimedia aankopen. Telkens werd mij 4.99 euro  aangerekend die bij  mijn abonnementskosten werden gevoegd. 

Ik heb NIKS gekocht via mijn abonnement!i

Ik heb niks geactiveerd dat mocht betaald worden via mijn abonnement of op een andere manier

Ik heb noch Wister noch een ander bedrijf ooit  toestemming gegeven  mij eender wat toe te sturen. 

Wister is in staat mij berichten te sturen die mij 5 euro per keer kosten en ik via mijn abonnement moet betalen zonder dat ik er wat aan kan doen.

HOE KOMT HET DAT ORANGE DIT TOESTAAT?! DIT IS PURE DIEFSTAL, OPLICHTING EN LANGS GEEN KANTEN LEGAAL! 

Wat moet ze gebeuren om dit stop te zetten want ze blijven mij sturen EN ORANGE LAAT  HEN ONGESTOORD MIJN REKENING LEEGHALEN! 

Ik zou ook graag mijn geld terug krijgen. 

Groeten

Koenraad

 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

@Koenraadvg26 een goedemorgen,

niet fijn om dat te lezen. Maar daar zal je toch zelf achteraan moeten gaan hoor.

Wij kunnen je daar niet bij helpen.

Neem contact op met de klantendienst nr 5000

of doe via FB-Messenger een berichtje.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

 

Tag2023.jpg

 

 

Chef pisteur

 • 

118  messages

il y a 2 ans

@Koenraadvg26 

Zo iets kan gebeuren , nu het is al zo als je bv op een banner zou klikken op internet dat je al prijs hebt , nu is er geen optie zoals op de smartphone waar je multimedia aankopen kunt blokkeren? Op de smartphone bij Orange is er zo een optie te zien in de MyOrange app , kijk eens in uw klantenzone of je die optie niet ziet staan? Zoniet is mijn raad vraag het eens aan Orange via Facebook ( als je dat hebt ) dat ze multimedia aankopen op dat nummer blokkeren.

 

Groeten

Pisteur expérimenté

 • 

18  messages

il y a 2 ans

Dit is niet fijn om dat te lezen. Denk dat je er toch best even zelf achteraan gaat. Beste neem je contact op met de klantendienst op het nummer 5000 of via facebook/messenger. Via facebook/messenger krijg je vaak ook wel heel snel antwoord.

Guerisseur expérimenté

 • 

528  messages

il y a 2 ans

@Koenraadvg26 

Kan het zijn dat je mss op een link geduwd hebt per ongeluk?

Of met spelletjes voor extra levens?

Heeft u kinderen, die hier mss toegang tot hebben en mss per ongeluk op geklikt hebben ?

Kan je op je faktuur zien waar het precies naartoe is gegaan of de klantendienst bellen en nabragen, eventueel die opties blokkeren?

 

Heel spijtig voor u, ik heb de optie om aankopen van levens e.d. uitgeschakeld wegens dat het geld hard opliep zonder dat ik het besefte. Ik moest maar 1 klik doen en voila, ....... Bleek een scam te zijn uiteindelijk.

 

Mvg

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Je vergeet dat het hier om een flybox gaat; de simkaart die je van Orange krijgt is op één of andere manier aangepast dat deze enkel werkt in een flybox. Deze flybox is een modem en levert enkel vast internet thuis, net zoals telenet via de kabel internet levert en proximus over de telefoonlijn.

Dus hoe je hier dan dingen mee aankoopt is mij dan ook een raadsel.

Ik heb het voor de afgelopen 2 maanden ook voorgehad, en gelukkig op tijd opgemerkt. De helpdesk begon ook meteen van "spelletje dit, je hebt vast ergens geklikt", maar dit is per definitie onmogelijk om uit voeren aangezien de flybox geen gsm is, ook geen user interface heeft om aankopen mee uit te voeren, laat staan spelletjes te spelen. Dat ding deelt enkel ip adressen uit en voorziet internet-bandbreedte.

Dus ook al klik ik (via mijn laptop) op een advertentie, dan nog is er geen enkele link met de simcard van orange. Dat ding is een data-only verbinding. Zou nogal straf zijn als ik bij de McDonalds op de wifi zit en dan gratis "spelletjes-upgrades" kan kopen op hun wifi.

 

Ik ben wel blij dat de helpdesk (na overleg met zijn verantwoordelijke), meteen een creditnota heeft gestuurd en de "multimedia aankopen" heeft geblokkeerd, wat mijn inziens gewoon standaard zou moeten zijn op een flybox-only simcard.

 

Koenraad heeft dan naar mijn inziens ook gewoon gelijk dat op één of andere manier "wister" een facturatie van €4.99 (in mijn geval) kan triggeren, tot 4 keer per maand.

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 2 ans

@Koenraadvg26  een goedemorgen, deze word als opgelost aangevinkt.

Niet meer op het forum geweest sinds 20-08-2023.

Loading...