Profil de freggel

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

mardi 4 décembre 2018 09:36

IR extender werkt niet

Hallo

Ik heb een klant die werkt met IR-extender die heeft altijd gewerkt met telenet en nu met overschakelen werkt deze blijkbaar niet meer ligt kan het zijn dat zijn oog van de extender niet op de juiste positie staat?

iemand eniger ervaring mee? want ik ken iemand daar werkt het dus wel maar die hebben dus gewoon de handleiding gevolgd van de ir extender

 

Mvg

Solution acceptée

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

il y a 6 ans

Sage

 • 

11K  messages

il y a 7 ans

@freggel en als u de handleiding volgt of is deze niet meer aanwezig? 

Employé Orange

 • 

22  messages

il y a 7 ans

hoi @freggel,

kan je me eens laten weten welke IR extender  jou klant gebruikt, dan probeer ik je graag verder te helpen waar mogelijk 

 

-Kevin 

 

Éclaireur novice

 • 

1  message(s)

Beste,

 

Heb zelf een ir extender daar mijn digibox in de kast staat. Om het ir oog te vinden met het licht van de flash van gsm toestel schijnen op het plastic gedeelte tussen usb poort en aan/uit knop. 

Zelf heb ik een gekend merk en werkt uitstekend.

Veel succes

Sage

 • 

7.2K  messages

Dat van die smartfoon is een gekend truukje: IR licht is onzichtbaar voor het menselijk oog, maar niet voor de camera in uw foon. Om ergens een IR signaal te testen of te zoeken volstaat het dus om te kijken op uw scherm via uw foto-app; uitgestraald IR licht is dan gewoon zichtbaar als wit licht.

Om bvb te testen of uw zapper nog werkt, gewoon even zappen in de richting van uw foon met actieve camera, en hop, bij goede functie zie je gewoon een wit lichtje aangaan op uw zapper.

Ik weet het, dit is niet echt wat @gertwinkelmans bedoelde, maar ik vond het een leuk weetje om hier te delen.Smiley tirant la langue

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

@KevinD alvast bedankt voor je hulp

 

Ir extender is van Ateca vision (type: infra 00387)

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

welk merk van extender heeft u hier betreft het van het merk Ateca vision (type: infra 00387)

en zou u zo vriendelijk willen zijn om een foto te uploaden om de precieze aan te tonen van het oog

 

alvast bedankt

 

Expert Orange

 • 

71  messages

il y a 6 ans

Hallo

Ik heb een klant die werkt met IR-extender die heeft altijd gewerkt met telenet en nu met overschakelen werkt deze blijkbaar niet meer ligt kan het zijn dat zijn oog van de extender niet op de juiste positie staat?

iemand eniger ervaring mee? want ik ken iemand daar werkt het dus wel maar die hebben dus gewoon de handleiding gevolgd van de ir extender

 

Mvg

Hallo @KevinD,

 

Kan je @freggel verder helpen :-)?

 

Bedankt voor je bijdrage!

 

Tribe erop los!

 

Groetjes

Assia

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

veel hulp moet ik hier dus niet verwachten

Sage

 • 

7.2K  messages

@freggel 

Ik zie het, is inderdaad al een tijdje radiostilte. Misschien helpt het als we @KevinD  even mentionen zodat hij een herinnering krijgt.

Bij Orange niet te snel opgeven, geduld is hier een mooie deugd Smiley clignant de l'œil

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

ja maar ik heb juist mijn klant aan de lijn gehad die zit ondertussen ook al 6 maanden op een oplossing te wachten en staat op punt te vertrekken als hem geen oplossing heeft gekregen van mij dus ja en op 5000 technische dienst wordt hem ook van kastje naar de muur gestuurd Orange weet toch ook dat die IR extenders op de markt zijn toen ie telenet was werkte het perfect bij hem

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

il y a 5 ans

Ik heb een IR extender Marmitek IR Control 8 (PN27325) en krijg die niet gekoppeld aan mijn decoder SGS7233MB.

Wellicht 1 van 2 oorzaken:

1. ik vind het oogje niet aan de voorzijde van de decoder dat zich "ergens" tussen links vooraan de USB-poort en de on/off LED zou situeren om daar dan de IR extension cable met IR-led te bevestigen.

2 de extender is niet compatibel. Hierover heb ik twijfels, want de uit 2018 aangereikte oplossing (Marmitek Invisible Control 6 XTRA Remote Extender) heeft qua specs dezelfde frequentie (30-60 KHz).

Heb hierover 44 minuten met de Orange helpdesk aan de lijn gehengen zonder één stap verder te geraken. Het blijkt onmogelijk mij de EXACTE locatie van het oog mee te delen !?

Enige kans mij hierover te adviseren?

Sage

 • 

11K  messages

@JC1  je kan beter hier een nieuw topic over maken. Je antwoord nu op een bericht van 1 tot 2 jaar oud en de kans dat iedereen hier het ziet en reageert is heel erg klein. 

Dus maak een nieuw topic in de juiste rubriek zodat je alles Tribers kan aanspreken. Hier ga je geen kans maken om een te oplossing krijgen. 

Pisteur expérimenté

 • 

21  messages

@JC1  ik hou je op de hoogte

Loading...