Profil de CornelisS

Pisteur confirmé

• 

9  messages

mercredi 4 décembre 2019 14:41

Modem in Bridge modus

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Solution acceptée

Grand Sage

• 

4.1K  messages

il y a 5 ans

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Sage

• 

7.2K  messages

il y a 6 ans

@CornelisS 

Volgens @Jerre zou het mogelijk zijn bij sommige modellen.

Om te weten te komen of het van toepassing is op uw toestel zou je in de settings van het router gedeelte moeten inloggen en daar eens door alle menu's grasduinen. Als de mogelijkheid om hem in bridge mode te zetten bestaat op die router, dan zul je het wel tegenkomen.

Pisteur confirmé

• 

9  messages

Hallo Cdt24801,

In het modem is het niet te vinden. Ik heb support gebeld en ik had de indruk dat ze niet echt wisten wat ik bedoelde. Gingen het vragen aan hoofd van support en mij terug bellen.... dat is nu 4 dagen geleden....

Is er een manier om een wat dieper technische onderlegde support mederwerker te spreken te krijgen? Of zijn er nog andere wegen?

Anders wordt een overweging telenet toch de moeite.

Sage

• 

7.2K  messages

@CornelisS 

Je kan altijd nog eens terugbellen en vragen naar iemand van de technische dienst. Zoals met vele helpdesken het geval is heb je altijd goed onderlegde en minder goed onderlegde medewerkers ... Het is soms een beetje lotto spelen.

Pisteur confirmé

• 

9  messages

Ja, dat is (helaas) wel het geval. En dat geeft niet, als ze dan maar niet afschepen met de belofte om terug gebeld te worden door een beter techinische collega. (en dat dan niet doen)

Ik zal nog eens bellen.

Sage

• 

7.2K  messages

@CornelisS  schreef:

Ja, dat is (helaas) wel het geval. En dat geeft niet, als ze dan maar niet afschepen met de belofte om terug gebeld te worden door een beter techinische collega. (en dat dan niet doen)

Ik zal nog eens bellen.

Ja klopt, niet laten terugbellen, erop staan om doorverbonden te worden. Als dan de lijn ineens verbroken wordt, weet je wel wat voor iemand je aan de lijn had ...Smiley triste

Pisteur confirmé

• 

9  messages

Ok, hier een update. 

Na een week heeft Orange helpdesk terug gebeld en aangegeven dat het huidige modem niet in bridge modus kan of ondersteund. (Ondanks mijn verwijzing naar de originele firmware)
Ook geven ze aan geen type modem te kunnen leveren welke dat wel kan. (hoe zit dat dan met de business klanten?)

Ook bij dit gesprek had ik het idee dat ze niet helemaal zeker waren waar ze het over hadden maar ik het me er bij neer gelegd en de DMZ functie gebruikt. 

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

il y a 5 ans

Gaat dit ook komen voor de "oudere" CBN (CH6643) modem/router ?

Grand Sage

• 

4.1K  messages

Ugh @Chiquita,

Het zal niet geactiveerd worden op de oude modellen, je zult een modem swap moeten vragen.

@dvd741, de uitrol duurt wel even, we kunnen niet garanderen dat iedereen de bridge mode voor dit jaar zal hebben.

Totem's groetjes,

Totem 

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

@Totem 
Ik wacht wel tot de volledige swap (nieuwe digicorder + nieuwe modem)
Hopelijk snel meer nieuws ivm nieuwe digicorder

Sage

• 

7.5K  messages

@Chiquita  schreef:

@Totem 
Ik wacht wel tot de volledige swap (nieuwe digicorder + nieuwe modem)
Hopelijk snel meer nieuws ivm nieuwe digicorder

Komt er dan een nieuwe decoder @Chiquita ?

Zal mij ontgaan zijn dan.

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

What about this new decoder? what it brings of new?

still waiting for the upgrade to happen 😞

Thanks! 

Apprenti guérisseur

• 

223  messages

Ooit zal die wel eens komen zeker
Wat er in de huidige zit, is toch niet meer van deze tijd hé...

Pisteur expérimenté

• 

33  messages

il y a 5 ans

Mijn orange router blijkt een update te hebben gekregen en staat nu in bridge modus.

Stel me alleen de vraag of de Firewall er nog voor staat want ik zet poorten open op mijn router en blijken nog steeds geblokkeerd. 🤔

Sage

• 

7.2K  messages

@kimbo 

Denk eraan dat wanneer je test of poorten open staan de service die van die poorten gebruikt maakt ook effectief actief moet zijn op dat moment. Als die service niet actief is staan die poorten ook niet open.

Pisteur expérimenté

• 

33  messages

Het blijkt nu ineens te werken nadat ik nog een poort had toegevoegd voor een andere service die ik heb draaien.
Ben ik blij kan ik de Deco M5 ten volle gebruiken 🙂 Speciaal nog een 16port switch bij aangekocht.

Sage

• 

7.2K  messages

@kimbo 

Da's goed nieuws. 😀

Veel plezier ermee 😉

4.4K  messages

il y a 5 ans

Joepie !

Het heeft even geduurd Orange maar dankjewel voor dit vroeg kerst cadeautje 😉

Fabian

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

il y a 5 ans

Hier nog steeds geen update, is dit normaal?

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

no update here too.... Support line have no ideia what firmware update is and just say that mine is running the last version which I know is not true...

Sofware version: 

D22F.EG00.15.01.OBE.02.05

Pisteur expérimenté

• 

18  messages

Zelfde hier, support heeft geen idee waarover ze praten.

Ik heb een nieuwe modem (nieuwe installatie) en zelfs deze heeft de oudere sw versie nog.

Sage

• 

7.5K  messages

@lowgitek  schreef:

no update here too.... Support line have no ideia what firmware update is and just say that mine is running the last version which I know is not true...

Sofware version: 

D22F.EG00.15.01.OBE.02.05

@lowgitek You do not have the lastest version of the software

I have version D22F.EG00.15.01.OBE.02.06 and it enables to activate the bridge mode

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

Yes, I know but the tech support itself has no ideia about it, neither have away to push the firmware or knows who can, or what a firmware is ... 😞 

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Nog steeds geen update ontvangen.

Iemand een idee qua timing wanneer deze naar iedereen wordt uitgerold?

Apprenti pisteur

• 

8  messages

il y a 5 ans

Ondertussen zijn we 13 januari en nog steeds geen bridge modus voor veel klanten die erop zitten te wachten! Ik heb in december gebeld naar jullie om dit te regelen en toen is me verteld dat ze gingen terugbellen binnen de 8 werkdagen. Heb dan maar nog eens gebeld toen er ondertussen al wel zeker 10 dagen waren gepasseerd en toen zeiden ze zeker zouden terugbellen binenn de 24 uur. Weer 3 dagen later nog steeds niets gehoord. Plots herstart mijn modem en zie ik dat er bij restart cause 'firmware upgrade' staat maar zit nog steeds op versie .05. Helpdesk belt nog steeds niet terug anders zou ik hen dit kunnen zeggen dat het niet in orde is. Volgens mij is het gewoon beter om naar de concurrentie over te stappen. Je betaald wel minder bij orange maar ja wat heb je eraan als ze je toch niet kunnen helpen? Helpdesk weet nooit waar je over spreekt en beloftes nakomen is ook niet echt orange's beste vak.

Pisteur expérimenté

• 

19  messages

Het staat je natuurlijk vrij om naar de concurrentie over te stappen. Maar bij mijn weten is er slechts 1 concurrentie die "beter" is/kan zijn: Telenet. Laat mij u even vertellen dat het zij zijn geweest die er voor hebben gezorgt dat je nu geen bridge modus hebt. Althans, dat is wat ik begrijp uit volgende zin van @Totem bij z'n aankondigingsbericht.

- Verschillende toestellen op de Telenet footprint beschikken nog niet over deze functionaliteit. Het zal in de komende maanden worden ingezet in de vorm van een software update.

Gedachte achteraf: misschien was die firmware update wel die omzetting, reboot lijkt mij noodzakelijk hiervoor 😉

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Het gaat me niet zozeer over het feit dat ze geen bridge modus hebben. Ik heb het gewoon gehad met de helpdesk van orange. Ik heb enkel internet van orange dus kan ik niet naar het nummer 5000 bellen waardoor ik naar een 02 nummer moet bellen in Brussel. Dan kom ik niet in het keuzemenu en moet ik telkens vragen aan de telefoon aan de persoon die opneemt op mij door te verbinden. Het is als klant gewoon frustrerend om te wachten op iets die er gewoon niet komt. Ik werk zelf op een helpdesk en ik kan het me gewoon niet voorstellen dat we de klant niets meer laten weten. Bij ons is dat echt not-done. Misschien daardoor mijn frustratie. 

Ik heb de modem idd herstart na dat hij de update kreeg maar nog steeds geen nieuwe versie.

Pisteur expérimenté

• 

19  messages

@SeppeC  schreef:

Ik heb de modem idd herstart na dat hij de update kreeg maar nog steeds geen nieuwe versie.

Met de gedachte achteraf doelde ik eigenlijk op de reboot die orange zelf al had uitgevoerd na hun aanpassing. Bij de omzetting zullen er wss (oude) telenet settings moeten worden omgezet naar orange settings. Hangt uiteraard altijd af van de soort settings, maar mijn inziens zal je in het modem gedeelte altijd moeten rebooten om uw connecties op basis van de oude settings helemaal te af te sluiten en terug op te starten obv de nieuwe. En alleen al om andere problemen te voorkomen doe je dat sowieso bij updates.

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Nog steeds geen update...

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Februari. Nog steeds geen update.

Zijn er nog mensen waar de update niet aankomt?

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

il y a 4 ans

Volgens mij wordt de uitrol van die update gedaan door de taskforce vaccinatie.

Sage

• 

7.2K  messages

@SVENeRGy  schreef:

Volgens mij wordt de uitrol van die update gedaan door de taskforce vaccinatie.

Da's een goeike 😁

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Bij mij is hij inmiddels binnengekomen op de modem. Ongeveer een dag na de reset.

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

From which area are you from?

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Ik heb recent de overstap gemaakt van Telenet naar Orange en ze hadden me beloofd dat Bridge-modus mogelijk ging zijn wanneer de installateur de modem had geïnstalleerd.

Echter bleek na de installatie dat ik niet de recentste versie van de firmware had draaien op mijn modem.

Dan heb ik vriendelijk contact opgenomen met de klantendienst en ik had contact met een zeer correct persoon. Ik legde de situatie uit en vroeg om de laatste firmware te pushen op mijn modem.

Enkele werkdagen later kreeg ik terugkoppeling dat het in orde zou moeten zijn en ik had inderdaad de nieuwste firmware gepushed gekregen naar mijn modem, ze hadden zelfs Bridge-modus al ingeschakeld van bij hun. (Zij kunnen het vanop afstand inschakelen, maar nadien kunnen ze van bij Orange jouw modem niet meer benaderen.)

Ik ben zeer tevreden tot op heden.

Misschien is het kwestie van een beetje geluk te hebben dat je een medewerker met kennis van zaken te pakken krijgt. 😉

Pisteur expérimenté

• 

13  messages

Bericht van de helpdesk van Orange:

"Hallo Sven, De bridge modus is nog niet bij iedereen beschikbaar volgens de technische dienst. Wij kunnen je modem manueel niet updaten. De experts zijn hiervoor opzoek naar een oplossing. Dat kan nog een tijdje duren. Alvast bedankt voor je geduld. Groetjes,"

Loading...