Profiel van Brobken

Apprenti pisteur

 • 

3 Berichten

Modem log betekenis

Hoi, 

Eerste post hier meteen met een vraag, sorry daarvoor. Na de storingen van deze avond, toch maar eens gaan kijken wat het logboek zei NA herstart en werkende verbinding. 

Ik ben dus op zoek naar een uitleg over onderstaande, wat mij nog steeds niet vlekkeloos lijkt:

Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000
Wed Jun 24 2020 22:32:37
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 30500000
 
Deze status situeert zich over verschillende ID's en freqs.
 
Benieuwd of er slimme koppen zijn die willen / kunnen helpen of antwoorden... 
 
Fijne avond. 
 
Grtzz

Geaccepteerde oplossing

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Brobken  je eerste vraag zal dan ook beantwoord zodat je een idee hebt. Hier heb je een link met de informatie die daar over gaat. 

https://volpefirm.com/docsis-3-0-partial-service/

 

Apprenti pisteur

 • 

3 Berichten

@patrick2

Bedankt voor de link met duidelijke uitleg! 

Nu is enkel de vraag of dit 'probleem' zich reeds voordeed voor de storing van deze avond of erna?

Grtz

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Brobken  dat ga je zelf een beetje kunnen bekijken omdat je inzicht hebt in die logs. Maar in dit geval zal het van nu resulteren door deze storing. Moest je het nu frequenter gaan merken dan wordt het al een ander verhaal. Dan is het beste dat je alles nakijkt of je kabels en dergelijke in orde zijn. Die logs zijn niet enkel van het netwerk van buiten naar binnen maar ook als je defecte kabels hebt of een kapotte connector. Maar je zal dat wel gaan merken de komende tijd. Hou dat een beetje in het oog , natuurlijk niet elke dag want je gaat zien dat er meerdere logs bijkomen. Ook als Orange of jij zelf een herstart doet op die modem dan heb je ook die logs ja dan kunnen we elke dag gaan zien en das niet de bedoeling. 

Apprenti pisteur

 • 

3 Berichten

Heb voor de uitval log gecleared teneinde een beter zicht te hebben...

Voorlopig is het zeer frequent steeds dezelfde melding. Maar dit zou er binnenkort uit moeten gaan dus. 

In het slechtste geval kijk ik onze installatie na maar vrees niet dat het daar zal aan liggen, is  recent vernieuwd.

Toch wel te weten gekomen dat er dus in die logs ook meldingen komen van buitenaf, dacht dat dit enkel maar over modem zelf ging en de bijhorende functies. Goed om weten dat er dus ook meldingen zijn van het signaal zelf...

Ik hou dit in het oog, nogmaals bedankt @patrick2!

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Brobken  daar zijn die logs voor he om alles in de gaten te houden. Ook het netwerk niet enkel bij jou thuis. Komt wel goed want ik vermoed dat ook nog niet alle problemen van de baan zijn maar dat wel het grootste deel is opgelost. Maar ook niet direct panikeren als je die meldingen ziet staan hoor want jou netwerk doet soms rare dingen die wij niet weten en zien. Ook kortstondige onderbrekingen worden geteld en dat heb je als eindgebruiker niet eens door want je internet werkt gewoon zoals het moet.

Een netwerk is altijd up en down en dat moet in bepaalde waardes blijven ( TX en RX levels ). Jullie , beter gezegd wij , zien die niet maar een achterliggende dienst wel. Ik zag die ook omdat ik Business klanten hielp met technische problemen en als die waardes boven bepaalde cijfers zaten ja dan was er hulp nodig. Maar bleven die in die cijfers staan , want je hebt een bepaalde marge , dan is het goed. Maar dat was terzijde sorry.

Loading...