Profil de patrick2

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

samedi 22 février 2020 14:03

My orange app werkt niet met Esim

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Solution acceptée

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@Cdt24801  Goed het is maandag vandaag en afgelopen zaterdag 22-02-2020 heb ik dus de E-sim laten activeren. Nu twee dagen later werkt dus de My Orange app nog altijd niet .

Boodschap : Toegang tot deze app is voorbehouden aan Orange klanten. Je toestel bevat mogelijks geen Orange simkaart. Zorg ervoor dat je een orange simkaart gebruikt om My Orange te kunnen gebruiken. Nieuwe klant ? het kan tot 48 uur duren alvorens de app je herkent.

Dus 48 uur verder en de app werkt dus niet met E-sim. @Totem is dit een gekend probleem ? of komt er hier een oplossing voor ?

Solution acceptée

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 5 ans

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.

Ugh @patrick2,

Totem wordt droevig om te lezen dat je ervaring met e-sim niet optimaal is. De strategische geesten hebben hierop geantwoord, en een update van de MyOrange app wordt gepland voor eind maart.

Het zou dus in orde zijn voor begin april.
Totem's zonnegroeten !

Totem

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

il y a 5 ans

@patrick2 

Ergens zou ik het kunnen begrijpen dat de e-sim aanzien wordt als iets nieuw en dat je dus ook die twee dagen aan uw broek hebt. Het is tenslotte andere technologie dan een vervanging van een kapotte of verloren sim.

Ik ben ook benieuwd naar overmorgen 😊

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Cdt24801  daarmee dat ik ook die 48 uur wacht 🙂 Maar zo zijn we allemaal weer een beetje kennis rijker moest het wel gaan werken. Moest het niet werken ja dan is er toch ergens een probleem maar zoals gewoonlijk een beetje ...... geduld 🙂

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@patrick2 

Wat had ge anders verwacht? Het is tenslotte Orange ... 😈

Guerisseur expérimenté

 • 

670  messages

il y a 5 ans

@patrick2 Tja, ik weet zeker dat sommige apparaten niet worden ondersteund, ik heb op internet gezocht naar buitenlandse providers zoals AT&T, en veel apparaten ondersteunen geen e-simkaart ...

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Superbonbon  ik heb de E-sim en die is geactiveerd op mijn Iphone. Dat werkt perfect hoor dat is geen probleem . Kan bellen , smsen , data verbruiken . Maar het is enkel de My Orange app want andere apps werken perfect.

Guerisseur expérimenté

 • 

670  messages

@patrick2 Dat is wat ik niet kan begrijpen 🤔 ... mijn gok is dat Orange geen volledige test heeft gedaan voordat deze technologie werd toegepast. BTW welk iPhone-model heb je als je het niet erg vindt?

Groetjes

Superbonbon 🍬

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Superbonbon  ik heb de Iphone 11 pro. Maar de soort gsm zegt niks he. En Orange zal voldoende getest hebben daar ben ik zeker van anders brengen ze het niet op de markt.

Guerisseur expérimenté

 • 

670  messages

@patrick2 Ik hoop dat we een antwoord krijgen van Totem of een Mod, dit moet frustrerend zijn voor veel gebruikers...

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Superbonbon  zelf vind ik het niet frustrerend omdat ik het weinig gebruik. Maar het is wel iets wat zeker gemeld moet worden. Zie het maar als een soort test / les wat er nog verbeterd kan worden. Maar dat is niet het enige hoor ook Apple kan hier in verbeteren vind ik. Want er zijn ook nadelen aan de E-sim.

*Je kan geen tweede ringtone instellen op het andere nummer , kan wel met een dubbele simkaart op android toestellen.

*Je kan niet zo maar van simkaart wisselen als je van gsm wisselt of een nieuwe koopt.

*Er zit geen simpincode aan dus als je iphone  uit is , bedoel geheel uit , dan kan jij die meenemen, aanzetten en je bent vertrokken je kan bellen en aankopen doen noem maar op. Wel als er dus geen beveiliging op de Iphone zit. ( pincode van de gsm )

Dus zo zie je maar dat een niet werkende app in het niks valt tegenover Apple zelf.

Weet wel dat ik tevreden ben he het is geen kritiek want deze dingen wist ik op voorhand omdat ik me al heb verdiept in de E-sim. Maar het zijn die kleine dingen die er verbeterd kunnen worden.

 

 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans


@patrick2  schreef:

Ben vandaag eens naar de Orange shop geweest en heb daar dan de lang verwachte Esim geactiveerd op de Iphone. Op het eerste zicht ben ik daar tevreden van , goed in te stellen kwa bellen en data verbruik en dergelijke dus op dat punt in orde. Maar .....nu heb ik de My Orange app en die werkt in eens niet meer. Die blijft zeggen dat ik een Orange klant moet zijn of een Orange simkaart moet plaatsen. Ik heb het Orange nummer al op Primair gezet maar dat geeft geen verbetering. Ik heb ook de boodschap erbij staan als je net klant bent dat je dan 48 uur moet wachten vooraleer het kan werken. Lijkt mij eigenaardig als je al zolang klant bent van Orange dat je daarop moet wachten. Maar zal de proef op de som nemen en zal ook 48 uur wachten , misschien iets met de wijziging naar de Esim , een QR code op een papier wat voor je uitgeprint wordt en dat je dan kan toevoegen op de gsm. Wil toch @Totem  eens mentionen of dit normaal is dat de app ineens je abonnement niet meer herkent als je de esim activeerd of dat het ook wel degelijk gaat werken als je ook die 48 uur wacht. Dus ik hou jullie op de hoogte.


Dag @patrick2 

Blijkbaar een nieuwe versie die dit oplost

As a pioneer of the eSIM in Belgium, Orange has good news to report. From now on, you can use the My Orange app with your eSIM.

https://apps.apple.com/be/app/my-orange-be/id626702792

 

 

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

Da's goed nieuws voor de adepten van de E-Sim 😁

 

Pisteur confirmé

 • 

11  messages

il y a 5 ans

Na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken aan de shop en 3 uur aanschuiven werkt mijn esim werkt nog steeds niet. Telefonisch zegt men mij, je moet naar de shop. Heb dat 3 maal gedaan , daar zegt men uw nummer moet centraal geactiveerd worden. Als ik vraag wie van beide liegt worden ze bijzonder onvriendelijk. Gisteren ben ik in de shop in Sint-Niklaas op een vrij dringende bijna met fysiek drang naar de uitgang verwezen omdat ik aandrong voor een oplossing. Ben steeds beleefd gebleven en niet beginnen roepen, heb mij hoffelijk gedragen.Terug gebeld, nar Orang, maar men is niet staat om de sim in werking te stellen. Heb reeds 3 x QR code gekregen , perfect geïnstalleerd, Zonder enige opmerking maar mijn nummer geraakt niet geconnecteerd. Als ik in de winkel wil blijven en vraag naar de oplossing zegt de derde maal opnieuw dat ik  naar de hoofdzetel moet bellen en zij het kunnen actieveren.En in Brussel . Op de website van Orange staat duidelijk vermeld dat je het  kan doen van overal ter wereld. Maar in Sint-Niklaas in het shoppingcenter lukt niet. Men adviseert mij om het shoppingcenter in Sint-Niklas te bellen, maar de shops van Orange hebben wel een telefoonnummer maar zijn telefonisch niet bereikbaar. Een telefoonwinkel dat telefoons verkoopt dat telefonisch niet bereikbaar is ??? Zij zijn de enige die deze oplossing aanbieden in Belgie. Mocht er iemand bijzonder goede relaties hebben één van de shopmangers in het shoppingcenter  in Sint-Niklaas , aub help mij. Ik wordt moedeloos. Indien het maandag niet in orde is , ga ik naar alle sociale en publieke instelling om mijn relaas kenbaar te maken. Social media, radio, kranten, enz. IK wil mensen beschermen om de misleidende reclame op de website van orange. Het is mijn plicht als burger , consument om deze misleidende reclame te stoppen? 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Goedleven52  dat klinkt heel vreemd en bedroefd allemaal. Nu heb ik de E-sim ook eens getest en de activering ervan was niet geheel moeilijk. Scannen , verbinding met wifi maken , opgelost heb verbinding , E-sim geactiveerd. 

Dit zijn de stappen die een shop moet overlopen , en nee het is geen misleidende reclame want zo simpel is het. Misschien beste naar een andere shop te gaan waar ze het wel nog eens willen proberen. En nogmaals die stappen die ik heb uitgelegd zo simpel is het meer moeten ze niet doen. Wel belangrijk er is een internet connectie nodig. Zo is het ook gegaan toen ik deze activeerde.

Pisteur confirmé

 • 

11  messages

Hartelijke dank voor deze info, na 3 bezoeken en meer dan 3 uur wachten, raad u mij aan naar een andere winkel te  gaan. Hoeveel moet ik er gaan ??? Wanneer weten wat zij  wat ze moeten doen. Zijn de mensen in Sint-Niklaas niet opgeleid ? Als ik doe wat zij vragen en het werkt niet, moeten zij mij toch niet weg sturen ? Ik heb toch recht op antwoord? Maar na meer dan 7 uur telefoneren en 3 bezoeken kan er zelfs nog geen email af . Om mij te helpen ...... ? Of om excuses aan te bieden en de oplossing voor te stellen. Wie neemt hier verantwoordelijkheid?  Wie help mij dit op te lossen? 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Goedleven52  een email wordt niet gestuurd door Orange vraag me niet waarom maar dat doen ze niet. 

Nu is iedere Orange shop medewerker opgeleid dit te kunnen. Ik was de dag na hun opleiding in de shop en jawel het was gelukt. Dus ik snap het niet goed waar het probleem zit. Bij jou wel maar in de shop niet. Is daar geen manager of zo die je kon spreken? Ik kan niet meer doen dan hier antwoord geven en als ik naar de shop ga hier in de stad waar ik woon wordt je niet veel wijzer. Maar daar is dat op een paar minuten geregeld. Maar waarom niet een andere shop proberen? Misschien lukt het daar wel , en het is maar een advies. Anders denk ik dat je probleem niet opgelost wordt. Ik wil graag helpen maar afstand is moeilijk natuurlijk.

Pisteur confirmé

 • 

11  messages

Hartelijke dank voor je inzet. Maar ik woon in Spanje en mijn vriend gaat steeds naar de shop, na 3 bezoeken en meer dan 3 uur wachten is de maat vol. Als ik de shop manager aan de lijn heb met de telefoon van mijn vriend in de shop, duwt hij de telefoon weg van mijn vriend , wil niet aan het toestel komen , en roep van ver dat ik naar Brussel moet bellen. Mijn vriend wordt dan met zacht dwang naar buiten gewerkt. Ik ben geen ..... maar ik zou het kunnen worden? Het gaat hier over verantwoordelijkheid , Welke directie van Orange laat zulke praktijken toe . Er is geen mogelijkheid om rechtstreeks in contact te treden met Orange. Dus de Vlaamse klachten dienst, De openbare oproep, facebook, linkedin , instagram, enz. Dit zijn mijn mogelijk middelen dat er iemand bij Orange initiatief neemt. Maak een copy van mijn story en post het overal. Als Orange prefereert geen rechtstreekse e mail te kunnen sturen naar een klachtendienst, geen technisch telefoon ondersteuning wil bieden? Dan vindt ik dat ik dat moet aankaarten en mijn medeburgers daarvan in kennis stellen. 

Pisteur confirmé

 • 

11  messages

Hartelijke dank voor je inzet. Maar ik woon in Spanje en mijn vriend gaat steeds naar de shop, na 3 bezoeken en meer dan 3 uur wachten is de maat vol. Als ik de shop manager aan de lijn heb met de telefoon van mijn vriend in de shop, duwt hij de telefoon weg van mijn vriend , wil niet aan het toestel komen , en roep van ver dat ik naar Brussel moet bellen. Mijn vriend wordt dan met zacht dwang naar buiten gewerkt. Ik ben geen ..... maar ik zou het kunnen worden? Het gaat hier over verantwoordelijkheid , Welke directie van Orange laat zulke praktijken toe . Er is geen mogelijkheid om rechtstreeks in contact te treden met Orange. Dus de Vlaamse klachten dienst, De openbare oproep, facebook, linkedin , instagram, enz. Dit zijn mijn mogelijk middelen dat er iemand bij Orange initiatief neemt. Maak een copy van mijn story en post het overal. Als Orange prefereert geen rechtstreekse e mail te kunnen sturen naar een klachtendienst, geen technisch telefoon ondersteuning wil bieden? Dan vindt ik dat ik dat moet aankaarten en mijn medeburgers daarvan in kennis stellen. 

Loading...