Profil de Tiptronic

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

vendredi 3 juillet 2020 23:39

Online nieuwe simkaart gekocht, geen netwerk.

Ik heb dus een gloednieuwe simkaart, maar ik kan het niet gebruiken. Je zou denken dat ik direct een vervanging zou krijgen..

 

Ik ben sinds 01/06 bezig met dit probleem. Ze gingen eerst onderzoeken wat het probleem was en zo nodig een nieuwe sim sturen. 

Ofwel 'Ze zijn bezig met uw dossier'.. of 'welke simkaart, waar heeft u die gekocht?' Hupla eens totaal opnieuw vertellen. En 'ze zijn weer bezig met het dossier..' we zijn ruim een maand verder en ik heb niet het gevoel dat ik een vervanging ga krijgen. 

Dit zou toch niet kunnen...

1 pièce jointe

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Tiptronic  een goedemorgen, géén leuk verhaal.

Maar misschien kan je hier eens alles goed gaan lezen lees bij welk toestel je hebt android of i-phone, 

en uitproberen wie weet helpt het je.

Wij zijn géén klantendienst maar proberen leden te helpen waar kan.

Moest het niet lukken kom dan even terug.

Succes.

 

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Zie bijlage voor foutmelding.

1 pièce jointe

Sage

 • 

7.5K  messages

@Tiptronic  steek die simkaart eens in een ander toestel

en kijk eens wat er dan gebeurd?

Heb je naar je instellingen gekeken van je telefoon voor wifi?

 

Sage

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@Tiptronic  heel vervelend wat er gebeurd allemaal. Zoals reeds aangegeven is het voor ons niet simpel iets te doen aangezien wij ook klant zijn en geen medewerkers. 

Je kan altijd je toestel eens herstarten om te zien of je netwerk krijgt. Maar anders denk ik dat je moet wachten tot je dossier behandeld is. Je kan wel vragen natuurlijk dat ze deze simkaart deactiveren en dat je naar een shop gaat voor een sim swap. Maar je moet dat echt vragen want daar kan ik niks op zeggen. Waarom ben je niet meteen van de eerste keer naar een shop gegaan ? Het staat vrij om je simkaart te testen in een ander toestel en indien niet werkt kan je een nieuwe simkaart halen. 

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Hey mensen, vergeten melden natuurlijk. Ik heb deze in 4 tal functionerende toestellen getest. Nergens een teken van leven. Het is precies alsof het is afgesloten door base. Of gewoon nooit geactiveerd..

Sage

 • 

11K  messages

@Tiptronic  wat heeft Base er mee te maken ? Spreek jij hier over een nummeroverdracht van Base naar Orange en heb je dan je nummer opgezegd ? 

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Orange* natuurlijk 🙂

Sage

 • 

11K  messages

@Tiptronic  ah oke dacht al 🙂 

Sage

 • 

7.2K  messages

Base was vroeger Orange hé hier in BE hé

Nadien is Mobistar veranderd in ... Orange ...

Allemaal om het lekker doorzichtig en eenvoudig te houden ...😋

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 5 ans


@Tiptronic  schreef:

Ik heb dus een gloednieuwe simkaart, maar ik kan het niet gebruiken. Je zou denken dat ik direct een vervanging zou krijgen..

 

Ik ben sinds 01/06 bezig met dit probleem. Ze gingen eerst onderzoeken wat het probleem was en zo nodig een nieuwe sim sturen. 

Ofwel 'Ze zijn bezig met uw dossier'.. of 'welke simkaart, waar heeft u die gekocht?' Hupla eens totaal opnieuw vertellen. En 'ze zijn weer bezig met het dossier..' we zijn ruim een maand verder en ik heb niet het gevoel dat ik een vervanging ga krijgen. 

Dit zou toch niet kunnen...


Ugh @Tiptronic,

Heb je je simkaart ook correct geactiveerd via https://www.orange.be/nl/simactivation ? De Orange diensten hebben 5 werkdagen om je dossier te behandelen. Maar je mag sowieso een reminder sturen om een status te hebben over je dossier.

Totem's groetjes,

Totem

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Hey Totem, ik krijg deze resultaat na ik mij simnummer en email invul :

Sorry, we konden je simkaart niet activeren. Kan je bovenstaande informatie nog even nakijken?

Sage

 • 

7.2K  messages


@Tiptronic  schreef:

Hey Totem, ik krijg deze resultaat na ik mij simnummer en email invul :

Sorry, we konden je simkaart niet activeren. Kan je bovenstaande informatie nog even nakijken?


Als je graag wil dat Totem uw bericht leest en daar ook een bericht van krijgt moet je een apestaartje ("@" dit dus) voor zijn naam zetten. Dat noemen we "mentionen". Als je dat apestaartje ingeeft verschijnt er trouwens vanzelf een lijst van alle personen die reeds in deze thread iets gepost hebben, je hoeft die dan enkel nog aan te klikken. Als je dat goed gedaan hebt staat de combinatie apestaartke en naam in het blauw: @Totem 

Bij deze is Totem dus gementioned en zal hij een berichtje daarover krij

gen.

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

@Totem ik sta hier met mijn online aangekochte simkaart die ik niet kan gebruiken en niemand van Orange die nog kan helpen blijkbaar.. 

Ik zou toch wel rechten mogen hebben denk ik..

Sage

 • 

11K  messages

@Tiptronic  bel eens naar het nummer +32 2 745 95 00 daar kan je je simkaart laten activeren. Ik had ook een foutmelding toen om een simkaart te activeren maar via dat nummer was in 5 minuten alles opgelost. 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@Tiptronic  schreef:

@Totem ik sta hier met mijn online aangekochte simkaart die ik niet kan gebruiken en niemand van Orange die nog kan helpen blijkbaar.. 

Ik zou toch wel rechten mogen hebben denk ik..


Ugh @Tiptronic,

Er is inderdaad een technisch probleem met sommige online activaties. Hiervoor heb je hulp van de klantendienst. Via het nummer dat @patrick2 heeft meegegeven krijg je support hiervoor. Als je het nog niet gedaan hebt mag je ook contact opnemen met het webcare-tribe op sociale media (het kan zijn dat de wachttijden langer zijn maar je krijgt wel een antwoord).

Totem's zonnegroeten,

Totem

Loading...