Profil de Tjer

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

Orange tv werkt niet op ipad, zogezegd omdat ik niet op thuisnetwerk zit

De app werkt wel op mijn iphone en heeft gewerkt op mijn ipad. Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft, maar ik heb ook problemen met mijn orange netwerk na het veranderen van mijn wachtwoord op mijn wifi. Enkele van mijn toestellen geraken niet meer op mijn hoofdaccount. Die van mijn kinderen helemaal niet. Ik moet via guest acc of via mijn wifi netwerk verbinding maken. Bovendien moet ik enkele keren per week mijn verbindingen van enkele toestellen opnieuw instellen. Wachtwoorden weer invullen, soms modem heropstarten, ....

Heb al herhaaldelijk helpdesk gebeld, maar omdat ik via mijn netwerk wel verbinding kan maken, mag er geen technieker komen. Toch is er iets aan de hand met de modem denk ik.

 

Super User

 • 

11.1K  messages

@Tjer eerste punt uw wifi:

Als u een verandering aanbrengt op uw wifi , wachtwoord of andere zaken is het beste om op de toestellen deze netwerken eerst te laten vergeten. Vervolgens zoekt u in de wifi weer naar die netwerken en moet u het nieuwe wachtwoord invoeren. De reden hiervan is dat uw toestel met een bekend netwerk wil verbinden maar weet het oude wachtwoord nog in zijn geheugen. 

Voor de app van de tv , kijk eens of u de resentste software heeft van IOS en een update van de tv app. Er is deze week of vorige week een update uitgebracht om enkel dingen te fixen.

 

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

Hallo Patrick,  

Bedankt voor de vlugge reply. 
 
WiFi:  ik heb op alle toestellen, meerdere keren, het netwerk doen vergeten. Zonder resultaat echter. Deze morgen nog. 
 
Wat de tv app betreft, die werkte weer toen ik thuis kwam vanavond. Niets gedaan. Niet uitgelogd, ipad niet herstart, niks. 
 Geen foutmelding meer.
 
Blijft de wifi, waarop de technische dienst geen antwoord vindt. Ik zal deze week nog eens bellen.
 
Alvast bedankt,
 
Th

Super User

 • 

11.1K  messages

@Tjer herstart de modem eens een keer dus ff de stekker eruit en een minuut wachten dan terug insteken. Wacht even een paar minuten zodat alles herstart is en probeer nog eens.

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

@Jerreheb dat al 10 tallen keren gedaan ...  geen resultaat.

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@Tjer  in de router, wifi -> reset -> reset to default zal je waarschijnlijk ook al geprobeerd hebben.

Super User

 • 

11.1K  messages

@Tjer weet dat het niet echt de bedoeling is maar wel om u eventueel de oplossing te bieden. Als u de modem helmaal terug zet in de fabrieksinstellingen dus hoe ze deze hebben geinstalleerd en gebruikt dan het ww wat u gekregen heeft wat op de modem zelf staat kan u dan wel verbinden? 

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@patrick2   Normaal zou het toestel gewoon moeten melden dat het paswoord niet geldig is maar de iPhone of iPad blijft eindeloos het oude paswoord proberen tenzij je bij de wifi settings het netwerk aantikt, dan komt de melding "Incorrect password for netwerknaam" en kan je het nieuwe paswoord ingeven.

@Tjer   Heb je het paswoord in de router veranderd voor beide frequentiebanden, 2.4 en 5GHz ?
Je toestel zit soms op 2.4 en soms op 5Ghz tenzij je aparte netwerk namen (SSID) ingesteld hebt.
Het gastnetwerk heeft enkel internet toegang en is volledig afgeschermd van het privé wifi en vast netwerk.

Met de Orange TV app moet je niet op hetzelfde netwerk zitten, de bediening werkt ook via mobiel internet.

Super User

 • 

11.1K  messages

@Jerre normaal zou dat moeten ja maar uit mijn ervaringen in de praktijk blijkt dat dit niet ( altjid )  zo  is. Heb al vaak genoeg de klanten op deze manier geholpen en dat heeft op deze manier tot nu toe altijd gewerkt. 

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

@ Jerre, ja, heb het op beide gedaan en werd ook door de technische dienst bevestigd.Zij hebben toen mijn 5ghz wifi zichtbaar gemaakt en gevraagd om alle apple toestellen op die frequentie te verbinden. Wat ik gedaan heb. Met mijn apple tv's geraak ik er ook niet op. Heb ze beide teruggezet naar febrieksinstellingen, helpt niet. Het netwerk wordt gevonden maar het ww niet aanvaard.

Toen ik het ww enkele weken veranderd had, dan kon mijn dochter nog op mijn wifi met haar iphone, via de oude settings, dus het oude ww. Mijn schoonzoon niet. Toen zij met het nieuwe WW probeerden, was het noppes. Ook met netwerk vergeten.

 

Chef pisteur

 • 

87  messages

Ik heb een aantal jaar geleden het volgende voorgehad: mijn WiFi werkte perfect, maar om een of andere reden moest ik het netwerk door mijn iPhone doen vergeten. Sindsdien geraakte ik niet meer op mijn WiFi omdat de iPhone altijd zei dat mijn wachtwoord verkeerd was. Ook Apple kon mij niet helpen, maar suggereerde om naar een Apple retailer te gaan en daar het toestel op het netwerk te laten zetten, resultaat: ook daar was het paswoord verkeerd (hoewel het natuurlijk correct was!). Uiteindelijk suggereerde men om de iPhone helemaal te wissen en hem niet via de backup te herstellen, anders zou dezelfde fout zich voordoen. Resultaat: de iPhone werkte opnieuw perfect! Dus: misschien alle apparaten gewoonweg als nieuw herinstalleren! Succes!

Super User

 • 

7.2K  messages

Zeer vreemd verhaal ... En niemand van Apple die daar een technisch woordje uitleg bij kon geven? Want heel logisch klinkt het allemaal niet ...

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@Herihor  een nieuwe netwerknaam gebruiken hielp ook niet ?

Chef pisteur

 • 

87  messages

Een nieuwe netwerknaam had in mijn geval geen zin omdat de oude opnieuw prima werkte. 

Guerisseur confirmé

 • 

363  messages

@Herihor  ik bedoel voordat je met al je toestellen en router naar de retailer moest.

Super User

 • 

7.2K  messages


@Jerre  schreef:

@Herihor  een nieuwe netwerknaam gebruiken hielp ook niet ?


Dat vind ik inderdaad in dit geval een goede tip, de moeite waard om uit te testen. Is eenvoudig en omkeerbaar.

Loading...