Pisteur confirmé
•
4 messages
Slechte verbinding thuis
Ik ben onlangs lidgeworden bij orange en heb al verschillende problemen gehad. Ik heb de klantendienst aan de lijn gehad omdat mijn bereik thuis van de WiFi zelf heel slecht was, en deze zei dat ik een storing had maar dat deze nu goed is gekomen. Ik heb mijn PlayStation dan via een netwerkkabel verbonden met de WiFi-box maar , helaas heb ik nog steeds 3.2 Mbps verbindingssnelheid download en 442.4 kbps upload. Wat kan ik hier aan doen?

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@Yasin belangrijk is te weten die wifi box is dat de modem waar u over spreekt ?
Houd er ook rekening mee dat internetsnelheid ook maar theoretisch is en niet permanent. Als ze zeggen 100 Mbps is niet gezegd dat u ook 100 Mbps heeft . Ook met wifi zijn er verschillende factoren waar u rekening mee moet houden. Uw modem , dat zwart kaske wat u gekregen heeft moet zo ie zo al vrij staan , niet in een kast of niet achter een kast. Wifi moet een vrij signaal hebben om zijn signaal ook kwijt te kunnen. Nu bent u verbonden met een kabel maar heeft u al eens geprobeerd met een andere kabel ? Het probleem kan hem in de kabel zitten , een knik die u niet ziet , of een slechte connector op het einde van de kabel. Advies is nu om het zeker met een andere kabel eens te proberen , eventueel deze kabel ook eens aan de pc te testen en een speedtest te doen en zie welke snelheid u haalt. Ook kan u de kabel eens her steken van poort in de modem om te zien dat er geen defect aan dat poortje is.
4
0
Cdt24801
Super User
•
7.2K messages
Je kan een aantal zaken uittesten alvorens nogmaals de klantendienst te contacteren.
Als dat allemaal in orde is of niks uithaalt, nogmaals de klantendienst lastig vallen.
6
0
Jelle1
Pisteur expérimenté
•
17 messages
Beste,
soms ligt het gewoon aan de afstand of de dikte van de muren
0
Egormizer
Apprenti éclaireur
•
1 message(s)
Herkenbaar probleem, de modem werkt perfect maar soms is het netwerk disabled, soms onvindbaar soms eerkt het gewoon niet... Dit als sinds de installatie vorige week
0
0
Totem
Grand Sage
•
4.1K messages
Ugh @Yasin,
Hopelijk is het in orde gekomen. Check ook eens of het probleem enkel voorkomt met je playstation of niet? Hebben je andere toestellen een goede verbinding?
Als de andere apparaten een goede verbinding hebben zou je best contact opnemen met de teams van Playstation om eens te kijken of er een incident aan gaande is.
Als je slechte internet hebt op alle je toestellen dan kan je best dit post van @CélineR nakijken om testen uit te voeren.
Totem's saluut !
Totem
0
0