Profil de Edyzer

Pisteur expérimenté

 • 

20  messages

jeudi 2 janvier 2020 21:06

Verhuis

Vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met het volgende:

Aanvraag verhuis online gedaan, maar dagen nadien niks gehoord van Orange. Ik besef dat het moeilijker is tussen de feestdagen, maar pakt niet weg om toch op tijd iets van communicatie te ontvangen.

Vandaag gebeld en er werd dan alles via administratief aangepast, verder zou de aanvraag voor een afspraak niet lukken vanwege connectie problemen met 'iets' en wou de telefonist weten wie de vorige eigenaar was en bij welke provider die was (Telenet). Vond ik nogal raar, maar gaf het toch door. Nu moet ik wachten op een telefoontje weer van hen.

Na het telefoontje vertelde mijn vrouw dat de vorige eigenaar zei dat het moeilijk was om iets anders dan Telenet te krijgen op ons nieuw adres. Werken deze niet op hetzelfde kabelnetwerk of kan er iets anders het probleem zijn? 

Alvast bedankt voor uw info! 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 6 ans

@Edyzer  dat is een bizarre situatie. Een verhuis zou mogelijk moeten zijn als de vorige eigenaar Telenet was. Het kan dat er op het adres geen signaal is door een afsluiting maar het kan ook zijn dat er problemen zijn met de kabel of aansluiting. Met de aansluiting bedoel ik dat er Rijgnet zou kunnen liggen waardoor dat 'iets' de oorzaak is. Op Rijgnet kan men namelijk niks anders aansluiten dan een digitaal tv toestel  van Telenet en verder niks. 

Als advies wil ik u toch verzoeken Telenet te bellen en vragen waarom je daar geen aansluiting kan doen. Ook vragen wat er ligt op dat adres en bel ook eventueel weer terug naar Orange. 

 

Pisteur confirmé

 • 

2  messages

@patrick2 dat is net wat Orange allicht aan Telenet  vroeg, wat er specifiek  mis is om de verhuis ineens te regelen.

Dat  kan met  vanalles te maken hebben, bvb een locatie ID dat niet  meteen wordt teruggevonden op dat adres, of een melding van de netbeheerder dat de aansluiting niet  kan doorgaan om god  weet welke reden. verder wel topantwoorden en advies van je 😉

#goedbezig

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Royal-T  dat de locatie ID niet altijd juist is heb ik al in het verleden vaak genoeg gezien bij Telenet. Dat is inderdaad nog een puntje waar ik zelf niet aan gedacht had. 

 

Pisteur expérimenté

 • 

20  messages

Update van Orange in bijlage. 

Zal maar afwachten he... 

1 pièce jointe

4.4K  messages

il y a 6 ans

Vraag me eigenlijk ook af want hier is verkoper van Orange diensten bij me thuis geweest en zij zei dat ook dat het hier in mijn huisnietmogelijk was voor verbinding ook al heb ik Telenet. Vorige week ging ik naar een Orange shop en die zei dat dit niet kon omdat Telenet dezelfde heeft. Wie heeft er nu gelijk?

Pisteur expérimenté

 • 

20  messages

@Anonymous

Verwarrende zaken he? Als ik telefoon heb gehad van Orange ga ik het zeker navragen hoe het juist zit.

Bedankt ook @patrick2 voor je advies, ga zeker bij Telenet vragen wat juist kan als ik geen duidelijke antwoorden krijg van Orange. 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Anonymous  toch bizar allemaal . Heb nog eens wat info gezocht maar het enige wat er moet gebeuren is dat u aangesloten bent op de glsvezel kabel. Maar u heeft telenet tv en internet dus er zou een aansluiting mogelijk moeten zijn voor Orange.

4.4K  messages

ken Er nie veel van maar volgens de verkoper in de winkel wel en de dame die in mijn huis geweest is zei dat het niet mogelijk was, ze zei iets van een zwakke Orange verbinding. Heb het wel al meegemaakt, als het slecht weer is dat we naar buiten moeten gaan om te bellen, dat we geen verbinding hebben dan.

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Anonymous  ah dan kan het zijn dat u op het einde van de lijn zit. Vroeger als men op het einde van de lijn zat bij Telenet was men ook niet aansluitbaar. Nu met wat hulp doen ze dat wel. Dus dat betekend als u naar Orange gaat dat uw verbinding via de paddestoel of gevelnet of via het luchtnet ( de palen met de kabel in de lucht ) wel aansluiten maar uw verbinding gaat zo slecht zijn dat ze om de 5 minuten aan de deur terug komen. Dat is voor hun niet fijn maar voor u al helemaal niet. Ik denk dat het beste is dat u dan eens Telenet belt en daar eens wat duidelijke vragen rond stelt. Misschien gaan ze ook nog bij u langs komen voor kabel verbeteringen omdat er gewoon een heel slechte kabel ligt. Helaas kan en mag Orange dit niet doen. 

4.4K  messages

Telenet heeft een versterker geplaatst in mijn huis, dus dat probleem is opgelost, heb namelijk nog internetverbinding bij Telenet en was vroeger ook zwak. Sedert de aankoop versterker opgelost. Vraag me gewoon af of ik die nog zou kunnen gebruiken bij Orange. Want alles opnieuw aankopen zou toch wat overdreven zijn, 

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

il y a 5 ans

Geen idee wat bij jou het probleem zou zijn maar verwacht wel betere service van orange zelf....ze stoefen toch met uitstekende service 

Ik verhuis ook binnen 2 weken ....ga morgen eens contact opnemen en post de vorderingen ... indien gelijkaardig scenario .......

 

Loading...