Profil de MBmain1

Apprenti pisteur

• 

6  messages

jeudi 15 février 2024 14:55

VPN VERBINDING

iemand hetzelfde probleem? ben nieuw klant bij Orange sinds enkele weken. Sindsdien kan ik geen VPN verbinding meer maken met kantoorserver (thuiswerk). technische dienst alles nagekeken, vinden het probleem niet. Kan gemakkelijk verbinden als ik laptop meeneem bij ouders (proximus) ik had voorheen ook proximus  ging altijd goed. Alle poortbereiken die open moeten staan staan ook open,...

hopelijk kan iemand helpen 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 1 an

@MBmain1  een goedemiddag.

Ik werk ook met VPN  op Windows en Android en nergens last van, ook niet in Nederland.

Bij sommige officiële sites zoals ziekenhuis moet ik hem wel even uitzetten.

Tag2023.jpg

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

Ja ik had ook nooit problemen bij de andere provider. Het is sinds de nieuwe aansluiting bij Orange (nieuwe modem). Daar zal het probleem zitten veronderstel ik. 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

A shot in the dark, @MBmain1 en/of @Sam5 

Zet je modem eens in public IP en niet in CGN

LiveBox Cable - CGN desactiveren

Apprenti pisteur

• 

6  messages

bedankt voor uw reactie maar deze staat al in public IP 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

Wat ik nog zou doen, @MBmain1 maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan

de VPN verbinding op de computer herconfigureren of wegdoen en terug installeren

Als je met wifi werkt ook eens rechtstreeks via een ethernet kabel proberen - one never knows

Apprenti pisteur

• 

6  messages

Ja indd de technische dienst van mijn werk heeft de VPN verwijderd en terug geïnstalleerd. Ik ga eens met de kabel aansluiten en niet via wifi zoals je aangeeft . Hopelijk doet die het 

Pisteur confirmé

• 

7  messages

il y a 1 an

Hoi

Als jij en jouw team al het werk hebben gedaan dat hier vermeld staat, lijkt het erop dat dit te wijten is aan het IP-versieprobleem.

Orange ondersteunt nog geen IPv6, terwijl Proximus, Telenet, en anderen dat wel doen.

Dit lijkt echter vreemd, omdat IPv6 doorgaans samen met IPv4 wordt gebruikt en niet alleen (dual-stack), vanwege de overgangsfase waarin we ons bevinden (lang verhaal).

Je kunt dit oplossen door gebruik te maken van een 6to4-tunnel of door jouw team de VPN ook via IPv4 te laten hosten.

Moraal van het verhaal:
Orange AUB, fix IPv6!!!!!!

Groetjes

Loading...