Profil de Wizzyzippy

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

vendredi 10 mars 2023 08:30

Wanneer 1 Gbps beschikbaar?

Bij Telenet kan je in het abonnement 'Giga Internet' een downloadsnelheid halen van 1 Gbps. Weet er soms iemand of dit in de toekomst ook bij Orange komt? 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 2 ans

Geen idee, @Wizzyzippy 

Volgens wat ik hier lees zouden ze daarvoor de gateway (modem) moeten vervangen als het via de coax gaat Résolu : Re: 1 GBPS internet - Tribe (orange.be)

Denk dat je zult moeten wachten op de fiber Home Fiber vanaf 40€/maand | Orange België

En als je wat naar onder scrolt zie je dat er voorlopig maar 150 Mbps beschikbaar is.  Als je internet boost neemt (+ 10 EUR) krijg je 1 Gbps

Wat mij betreft had ik aan 100 Mbps genoeg - waarom 1 Gbps nodig (zal wel wat duurder zijn - bij Telenet zit je aan ongeveer 73 EUR voor internet alleen) ?

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@Wizzyzippy 

Yep hier lopen we zeker achter ben daar maar zeker van. 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

so what, @Wizzyzippy 

Is redelijk recent en de nieuwe TV box is nog geen jaar uit.

Ieder land heeft zijn eigen markt en  kenmerken.  Transponeren is niet evident

We zullen altijd achterlopen -onze markt is veel kleiner

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

il y a 2 ans

@Wizzyzippy 

Als ze dit al aanbieden over de coax gaan ze toch wel nieuwe modems mogen gaan voorzien want de huidige zullen deze snelheden niet aankunnen. Denk zelfs dat er intern ook het één en ander gewijzigd dient te worden.

Maar zullen zien wat de toekomst brengt zeker want uiteindelijk zal elke provider wel hogere snelheden gaan aanbieden.

Apprenti guérisseur

• 

225  messages

il y a 2 ans

Hallo ik denk dat dit alleen via de glasvezel kabel kan wat ze nu in alle macht overal aan het leggen zijn , kost veel geld en die snelheid heeft niet iedereen nodig maar t' is gemakkelijk maar vooral als veel mensen op het zelfde ogenblik internet gebruiken zal de snelheid niet meer dalen zoals nu veelal het geval is. Maar vergeet niet , niets is gratis!!  groetjes     

Pisteur expérimenté

• 

15  messages

il y a 2 ans

Apprenti guérisseur

• 

225  messages

il y a 2 ans

Wat ik mij vaak afvraag, wat gaan we meer doen als we meer dan 100 Mbps hebben, normaal surfen kunnen, we; films bekijken ook chatten ook foto's opladen en gamen ook, voor sommige games heb je heel veel snelheid nodig maar hoeveel keer gebruiken we dat. Is het ook niet zo dat het een beetje een hype is. Ik denk voor gewoon internet dat 100 tot 150 Mbps goed werkt voor mij is het voldoende, maar ik begrijp dat in sommige gevallen zoals je films oplaad en maakt en zo verder ja dan heb je veel nodig. Maar ik heb genoeg met wat ik heb want meer zal ook meer kosten  

Loading...