Profil de adizal

Chef pisteur

 • 

83  messages

mercredi 19 août 2020 14:47

Wel wel wel Orange : Trage internet en blokjes op mijn scherm

Geklooi bij Orange.

Ik bel omdat internet uitvalt en blokjes op het scherm verschijnen.

Ze sturen een technieker die alle kabels komt nakijken en fotootje pakken en verschillende zaken vernieuwd zoals een versterker enz.

Probleem blijft echter, alhoewel ik hem zeg dat we met 3 huishoudens hetzelfde probleem hebben.

Hij schrijft in zijn verslag dat bij nog problemen Telenet moet komen uitmeten.

Een week later valt ook mijn boost 400 weg, bel weer naar Orange.

Ze sturen een technieker die net hetzelfde doet, alles nakijken uitmeten en foto’s pakken alles is normaal zegt hij , hij maakt mij wat blaasjes wijs.

Een week later is er nog geen verandering, internet wegvallen ,blokjes en geen boost 400.

Ik bel weer naar Orange en eindelijk iemand aan de lijn die inlichtingen inwint van de technische dienst. Ze zeggen dat er zware storingen zijn op de lijn en dat ze verbaasd zijn dat ik nog 200 haal i.p.v. 400. Ze sturen een technieker niveau 2 die voor de derde maal alles nakijkt en uitmeet fotootjes pakt en tot de conclusie komt dat het blauwe bakje van Telenet aan de straatkant defect is.

En nu maar wachten op Telenet, tot die goesting hebben

Vind het verschrikkelijk dat ze een klant voor onwetende houden in kennis ter zake.

Mijn zoon is bachelor iT elektronica en wist al lang waar het probleem lag. Maar ja wij klanten kunnen dat niet weten he.

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@adizal  awel hier ga ik niet op antwoorden.

Want het juiste weten wij ook niet ervan wat er voorheen gebeurd is

wij zijn ook klantennet als jullie.

Je kan het nr 5000 bellen of via FB Messenger een boodschap doorgeven.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium/

Veel succes ermee.

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

Groot gelijk @Josette 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

il y a 5 ans

Is niet enkel bij U gebeurt hier bij mij ook, service trekt op niets, ze sturen technieker op technieker(4x) maar probleem geraakt niet opgelost. 

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

@DanyDeRidder  goedemorgen,

je bent ontevreden spijtig;

maar over welk de fout is of wat er scheelt schrijf je niets

toch? 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Is hetzelfde probleem als bij Adizal!

Chef pisteur

 • 

83  messages

Een totaal gebrek aan goed en degelijk management.

Een gebrek aan coördinatie en interne communicatie en dit ondanks de dossiers die ze opmaken.

Een slechte klantendienst, waarvan de meeste niet goed de materie en de gang van zaken kennen. 

Ze zouden gemakkelijk kunnen besparen op onnodige interventies, als ze het degelijk aanpakken.

Er hebben 4 techniekers geweest waarvan er 1 een verslag heeft gemaakt en hadden ze het verslag gelezen hadden ze technieker 3 en 4 niet moeten sturen.

Echt dramatisch incompetente administratie. 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Ben het helemaal met je eens.

Had vroeger het probleem van blokvorming en bevriezen beeld bij Telenet, toen zijn er 2 techniekers langsgeweest en probleem was opgelost nl. kabel aan verdeelkast buiten geoxideerd.

Had dit tegen de techniekers van orange reeds vermeld maar er wordt niet op in gegaan!

Chef pisteur

 • 

114  messages

Ik denk dat een van de voornaamste problemen is dat teveel service wordt uitbesteed. Dat die mensen in slecht betaalde en slecht georganiseerde jobs niet lang blijven plakken, dat ze het gehele plaatje niet kennen maar enkel (soms gedeeltelijk) hun eigen vakgebied, etc..

Over het algemeen doet zich het fenomeen voor : hoe goedkoper iets geprijsd is, hoe meer je moet beginnen vrezen dat er iets fout gaat omdat de dienst na verkoop lijdt onder de prijs van het product.

Onderaanneming en minder goed opgeleid personeel zie je nu bij iedere operator. Zowel als je klant bent voor een duur als voor een goedkoop product. Het is een fenomeen van deze tijd geworden.

Klachten bij meerdere klanten is een duidelijk symptoom van een storing buiten je huis. Als ze daarvan weten niet dat een velletje doen rinkelen.

Ik werp niemand een steen hier. Ik was er niet bij...

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 5 ans


@adizal  schreef:

Geklooi bij Orange.

Ik bel omdat internet uitvalt en blokjes op het scherm verschijnen.

Ze sturen een technieker die alle kabels komt nakijken en fotootje pakken en verschillende zaken vernieuwd zoals een versterker enz.

Probleem blijft echter, alhoewel ik hem zeg dat we met 3 huishoudens hetzelfde probleem hebben.

Hij schrijft in zijn verslag dat bij nog problemen Telenet moet komen uitmeten.

Een week later valt ook mijn boost 400 weg, bel weer naar Orange.

Ze sturen een technieker die net hetzelfde doet, alles nakijken uitmeten en foto’s pakken alles is normaal zegt hij , hij maakt mij wat blaasjes wijs.

Een week later is er nog geen verandering, internet wegvallen ,blokjes en geen boost 400.

Ik bel weer naar Orange en eindelijk iemand aan de lijn die inlichtingen inwint van de technische dienst. Ze zeggen dat er zware storingen zijn op de lijn en dat ze verbaasd zijn dat ik nog 200 haal i.p.v. 400. Ze sturen een technieker niveau 2 die voor de derde maal alles nakijkt en uitmeet fotootjes pakt en tot de conclusie komt dat het blauwe bakje van Telenet aan de straatkant defect is.

En nu maar wachten op Telenet, tot die goesting hebben

Vind het verschrikkelijk dat ze een klant voor onwetende houden in kennis ter zake.

Mijn zoon is bachelor iT elektronica en wist al lang waar het probleem lag. Maar ja wij klanten kunnen dat niet weten he.


Ugh @adizal,

Totem wordt droevig om je post te lezen.

Er bestaan basistesten en procedures die uitgevoerd moeten worden voordat de technische dienst een Telenet-technieker laat komen.

Gevallen als je probleem komen niet vaak voor, daardoor hebben ze het meerdere keren uitgezocht. De techniekers zijn goed getraind en doen hun best om de klanten te helpen.

Je mag, als je het wilt, je klacht sturen naar de webcare-tribe, en die gaan een mail sturen naar de gepaste dienst om een analyse van je dossier opnieuw uit te voeren en beslissen of er een fout was in de analyse van de technieker.

Hier op Tribe gaan je medetribers jammer genoeg niet veel kunnen doen aangezien ze klanten zijn.

Totem's groetjes,

Totem

Chef pisteur

 • 

83  messages

Ach ja, @Totem  zegt

Er bestaan basistesten en procedures die uitgevoerd moeten worden voordat de technische dienst een Telenet-technieker laat komen.

Dus ze moeten eerst een aantal keren ( 4 keer ) techniekers sturen om bij jou thuis uw draden na te kijken en uit te meten. Terwijl jij telkens zegt, '' we zijn met 3 in dit gebouw en we hebben met 3 last van blokjes en wegvallen van internet. In de straat hebben andere mensen ook het probleem'', tot er ene bij de 5000 de kabel eens test en tot de conclusie komt dat het een storing is op de kabel van Telenet.

Vier keer bellen naar orange 5000. Ooo dat is plezant, luiteren naar die irriterende muziek om dan uiteindelijk na lang wachten iemand aan de lijn te krijgen die een technieker stuurt voor nop.

4 keer Uren wachten en thuisblijven en wachten op de technieker die voor de zoveelste keer uw draden komt nakijken en wat testjes doet en foto's neemt.

Zeg dat ze hun basistesten en procedures kunnen beperken tot 1 keer als ze bij dergelijke storingen de lijn van Telenet eens uitmeten en zien dat daar de storing ligt.

Ik heb een correcte weergave gegeven van hoe en waar het bij Orange fout loopt. en daar stap ik niet vanaf omdat het zo is. 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@adizal  schreef:

Ach ja, @Totem  zegt

Er bestaan basistesten en procedures die uitgevoerd moeten worden voordat de technische dienst een Telenet-technieker laat komen.

Dus ze moeten eerst een aantal keren ( 4 keer ) techniekers sturen om bij jou thuis uw draden na te kijken en uit te meten. Terwijl jij telkens zegt, '' we zijn met 3 in dit gebouw en we hebben met 3 last van blokjes en wegvallen van internet. In de straat hebben andere mensen ook het probleem'', tot er ene bij de 5000 de kabel eens test en tot de conclusie komt dat het een storing is op de kabel van Telenet.

Vier keer bellen naar orange 5000. Ooo dat is plezant, luiteren naar die irriterende muziek om dan uiteindelijk na lang wachten iemand aan de lijn te krijgen die een technieker stuurt voor nop.

4 keer Uren wachten en thuisblijven en wachten op de technieker die voor de zoveelste keer uw draden komt nakijken en wat testjes doet en foto's neemt.

Zeg dat ze hun basistesten en procedures kunnen beperken tot 1 keer als ze bij dergelijke storingen de lijn van Telenet eens uitmeten en zien dat daar de storing ligt.

Ik heb een correcte weergave gegeven van hoe en waar het bij Orange fout loopt. en daar stap ik niet vanaf omdat het zo is. 


Ugh @adizal,

Totem begrijpt je frustratie, en het had misschien rapper kunnen gaan, zoals eerder gezegd mag je sowieso contact opnemen met de webcare stamleden op sociale media zodat ze je bericht doorgeven aan de gepaste dienst. Hier op dit forum kom je enkel in contact met andere klanten.

Totem's groetjes,

Totem

Chef pisteur

 • 

83  messages

Wel dat was nu net de bedoeling, dat andere klanten ook de miserie kunnen lezen die hen te wachten staat als ze daadwerkelijk een probleem hebben.

Zoals ik aanhaalde, de goeie dingen van Orange mogen geprezen worden en de slechte waaruit Orange hopelijk iets gaat uit leren die mogen ook aan bod komen en zijn belangrijk voor elke klant.

Het goede nieuws breng ik ook, ik heb vanmorgen tot deze middag vastgesteld dat mijn internet boost terug is op het peil van voordien. Ik hoop nu dat ook de modem geen connectie meer verliest en dat de blokjes op het tv scherm uitblijven. Misschien is het nu opgelost  OEF !!!!

Ervaren verkenner

 • 

7.5K  messages

@adizal  uch bedankt voor je antwoord, nog een fijne avond.

Pisteur expérimenté

 • 

32  messages

il y a 5 ans

Had dat vooral voor bij France 5 die blokjes, echt wel lastig

Loading...