Profiel van JohanM1

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Hotspot valt steeds uit

Ik heb enkel een onbeperkt mobiel abbo op mijn gsm maar als ik de hotspot gebruik om zo via mijn laptop op internet te surfen valt de hotspot op regelmatig tijdstip uit. Ik heb al in de instellingen gezocht maar vindt nergens de mogelijkheid om dit te veranderen zoals bijvoorbeeld bij Proximus. Kan mij iemand verder helpen zodat ik niet telkens de hotspot terug moet aanzetten?

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @JohanM1 ,

Ik gebruik regelmatig mijn hotspot om mijn laptop te verbinden wanneer ik onderweg ben. Ik heb gemerkt dat bij het éne gsmtoestel dit beter werkt dan bij het andere.
Zo is het bij m'n huidige GSM dat mijn hotspot zichzelf uit zet wanneer er een bepaalde tijd geen toestellen zijn verbonden, dit om batterij te besparen van de GSM. Dit had ik niet, of toch minder met m'n vorige GSM. 

Welk merk en model van GSM heb je, misschien kan een gerichte Google opzoeking je verder helpen.
Zo kun je bvb voor Samsung-toestellen deze "zoekprompt" gebruiken: "samsung keep hotspot on" en je ziet direct hoe je bij Samsung-toestellen de hotspot aan kunt laten.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

@Pletse

Het automatisch uitzetten van mijn hotspot bij niet gebruik gebeurd bij mijn Motorola G54 5G ook en ik kan dat zelfs instellen na hoeveel tijd en of dit moest blijven aan staan. Maar bij mij gebeurd het gewoon tijdens gebruik dat mijn hotspot uitgeschakeld wordt en op onbepaalde tijdspannes, de ene keer kan ik 45' internetten en de andere keer slechts 10' en dit is enkel bij het abbo van Orange en niet bij dat van Proximus dus mag ik er toch van uitgaan dat dit niet aan het toestel licht. Bij mijn Proximus abbo kan ik zelfs de tijd instellen na hoeveel tijd, bij niet gebruik, dat deze moet uitvallen of helemaal niet, bij Orange heb deze keuze niet.

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @JohanM1 ,

Vreemd dat je bij Proximus meer instellingen kunt bepalen in vergelijking met Orange.
Beide simkaarten zitten in hetzelfde toestel? Anders eens de simkaarten switchen van simkaartslot. Soms kun je meer met de simkaart in slot 1 in vergelijking met slot 2.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Deze van Orange is een e-sim dus ik kan deze niet verwisselen.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

misschien heeft het te maken dat Proximus een Belgische simkaart is en de E-sim van Orange Spanje? Ik ben ondertussen naar een Orange winkel geweest hier deze heeft contact opgenomen met Orange en zij wist mij te vertellen dat het zou worden nagekeken maar de oplossing (als deze er is) zal heel waarschijnlijk op zich laten wachten tot volgende week, Pasen. Wordt vervolgt...

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

Hey @JohanM1 

Dat kan er eventueel mee te maken hebben. Het is zelfs zo, dat de klantendienst in België je hiermee zou kunnen helpen weinig waarschijnlijk is 😅.

Het is niet omdat er in België Orange beschikbaar  is dat ze hetzelfde systeem gebruiken als in het buitenland. Het is zelfs zo, omdat je aan roaming doet (gebruik maken van een netwerk in het buitenland) dat je vrij bent om te kiezen met welk netwerk je connectie maakt. Met andere woorden, met je Orange Spanje sim kun je connecteren met Proximus, Telenet of het Orange netwerk. Zet je gsm op manueel netwerk zoeken en connecteer met één van de zichtbare netwerken en test eens of die een beter resultaat opleveren.

Sowieso moet je opletten met roaming. Het kan zijn dat je minder mobiele data mag verbruiken met je abonnement wanneer je in het buitenland bent. Dat was toch vroeger zo bij Orange BE maar dit is sinds kort geschrapt.

Guerisseur expérimenté

• 

607 Berichten

* verkeerd geplaatst *

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Ik heb maandag telefonisch contact gehad met Orange.es hier mijn uitleg gedaan en ze hebben mij beloofd dat de service afdeling contact met mij ging opnemen maar tot op heden nog niets gehoord.

Modérateur

• 

111 Berichten

Hey JohanM1,
Het klopt inderdaad wat @Pletse zegt, deze Sim is niet van Orange België.
Je zal hiervoor contact moeten opnemen met Orange Spanje indien het nog niet is opgelost.

Pisteur confirmé

• 

6 Berichten

Zoals ik al vermeld heb is dat vorige week al gebeurd en zou de service dienst van Orange.es contact met mij opnemen maar tot op heden nog steeds niets gehoord.

Pisteur confirmé

• 

31 Berichten

Succès?

Loading...