alex78878
+1 plus
Éclaireur novice
•
2 Messages
Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of dat iemand van Orange dit bericht ziet, want via de telefonische klantendienst kom ik helaas niet verder. Meestal eindigt het gesprek met het advies om de modem opnieuw op te starten of de netwerkkabel te vervangen.
Ongeveer een maand geleden begon ik problemen met mijn internetverbinding op te merken. In het begin leek het alsof alleen de snelheid soms lager werd, maar al snel werd duidelijk dat het probleem veel groter is dan alleen een lagere downloadsnelheid.
Mijn downloadsnelheid haalt soms ongeveer 850 Mbps, maar zakt op andere momenten naar ongeveer 430–500 Mbps. Tegelijkertijd neemt ook de latency onder belasting toe.
Het grootste probleem is echter niet de snelheid zelf, maar de instabiliteit van de verbinding.
Vooral in online games, zoals Counter-Strike 2, krijg ik regelmatig last van:
Soms verdwijnt het probleem vanzelf en een paar uur later is het weer terug.
Omdat ik eerst zeker wilde zijn dat het probleem niet aan mijn eigen apparatuur lag, heb ik vrijwel alles gecontroleerd.
Ik heb onder andere:
Helaas heeft geen van deze stappen het probleem opgelost.
Orange heeft ondertussen al twee keer een technieker gestuurd.
Beide keren stelde de technieker vast dat de snelheid lager was dan verwacht. Er werden enkele instellingen aangepast en onmiddellijk daarna werkte alles weer normaal.
Maar ongeveer 2 tot 3 uur nadat de technieker vertrokken was, kwam het probleem opnieuw terug.
Daarnaast heb ik de modem ook zelf uitgebreid gecontroleerd.
De DOCSIS-signaalwaarden (vermogen en SNR) lijken normaal te zijn, maar in de event logs van de modem verschijnen regelmatig onder andere de volgende meldingen:
Ook Counter-Strike 2 meldt regelmatig:
server ticks missed due to network
Hierdoor komen serverupdates te laat binnen en ontstaan merkbare vertragingen tijdens het spelen.
Op dit moment weet ik eerlijk gezegd niet meer wat ik zelf nog kan controleren. Vrijwel alles aan mijn kant is inmiddels getest of vervangen, maar het probleem blijft bestaan.
Ik zou het daarom enorm waarderen als de technische dienst van Orange mijn verbinding grondiger zou kunnen onderzoeken, in plaats van opnieuw alleen te adviseren om de modem te herstarten of de netwerkkabel te vervangen.
Alle tips of ervaringen van andere Orange-klanten zijn uiteraard ook welkom.
Alvast bedankt!
Question
•
mis à jour
76
3
0
ReadyFreddy
+16 plus
Pisteur expérimenté
•
Bellen op de 5000 en dossier laten opmaken voor de achterliggende dienst.
2
0
warre95
+1 plus
Apprenti pisteur
•
Dit ligt aan de coaxkabel waar de bandbreedte met honderden gebruikers wordt gedeeld. Niets aan te doen, dit komt door overbelasting. De enige oplossing is overstappen naar een ander netwerk. Op het Proximus-netwerk (Scarlet, Edpnet, Mobile Vikings) zal je dit niet voorhebben omdat je een individuele verbinding hebt naar het eerste netwerkknooppunt.
(Modifié)
4
0
Jempy25
+7 plus
Pisteur confirmé
•
De reguliere klantendienst kan dit niet oplossen. Je moet escaleren naar de achterliggende technische dienst (2de- of 3delijns support).Bel opnieuw naar 5000 of stuur een privébericht via hun officiële social media kanalen (vaak sneller en professioneler).Zeg letterlijk dit: "Mijn modem logt continu T4 timeouts en Loss of Sync. Mijn binnenshuis-installatie is al twee keer goedgekeurd door een technieker. Dit is een netwerkprobleem (ruis/ingress) op de coaxlijn of een defecte poort in de straatkast. Er moet een netwerktechnieker (infra-technieker) worden aangestuurd om de lijn buiten uit te meten, geen huishoudtechnieker."Vraag naar een escalatie-dossier: Eis dat de helpdeskmedewerker de exacte foutmeldingen (T4 timeout, Loss of Sync) noteert in het dossier voor Telenet (de netwerkbeheerder).Laat je niet direct verleiden tot een overstap naar VDSL (Proximus-netwerk) als je daar maar 64 Mbps kunt halen, tenzij Orange de komende weken weigert de netwerkstoring op te lossen. Coax kan perfect stabiel zijn, maar de fysieke infrastructuur buiten moet hersteld worden.
3
0