Profil de Dinosaur

Pisteur expérimenté

• 

21  messages

mardi 25 août 2020 14:52

Foutmelding bij instellen van vast IP-adres

Ik heb in het verleden reeds meerdere (een 10-tal) toestellen een vast IP adres kunnen toekennen en deze zie ik ook nog altijd in mijn lijst met vaste IP-adressen

Als ik nu nog een toestel wil toevoegen krijg ik de foutmelding "Hulp: Sommige verplichte velden werden niet ingevuld." terwijl ik toch alles heb ingevuld... 

Type modem: Siligence TCG300

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Dinosaur  goedenavond.

Dan zal je

even geduld moeten hebben,

met dit kan ik je jammer genoeg niet vooruit helpen.

Succes.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Dinosaur 

Zou je eens een screenshot kunnen toevoegen en uw werkwijze uitleggen? Je hoeft hier uiteraard geen privé gegevens prijs te geven. Uw extern IP adres of uw mail adres, moest dat op de screenshot zichtbaar zijn, even maskeren met een zwart balkje of iets dergelijks.

Pisteur expérimenté

• 

21  messages

Hier een screenshot van wat ik ingeef. Als ik dan op "Toepassen klik" krijg ik de foutmelding

1 pièce jointe

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Dinosaur 

Ik heb zelf zo geen modem, maar als ik de tekst uit uw screenshot lees moet je het MAC adres niet zelf ingeven maar moet je er eentje kiezen uit een lijst van op dat moment aangesloten toestellen.

Is dat correct? Je kan dus geen fout gemaakt hebben in het MAC adres? Was uw toestel dat je wil toevoegen aangesloten en actief wanneer je de procedure uitvoerde? Je hebt toevallig ook niet een IP adres ingegeven dat op dat moment door DHCP reeds aan een ander toestel toegekend was?

Pisteur expérimenté

• 

21  messages

Neen, ik maak geen van de fouten die je aanhaalt. Nu na al die weken is er nog steeds het probleem.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Dinosaur 

Heb je het al eens geprobeerd met een ander IP adres toe te kennen?

Heb je intussen al eens geprobeerd om een ander device een vast IP adres toe te kennen, al was het maar voor de test?

Loading...