Profil de Nicovandenbon

Pisteur vétéran

• 

42  messages

jeudi 20 août 2020 16:52

Trage wifi

Echt niet tevreden over de klantendienst van Orange.

Sinds zondag zeer trage Wi-Fi.

Zondag gebeld naar 5000, vandaag zijn er geen techniekers aanwezig, we bellen u morgen of ten laatste woensdag terug.

Woensdag terug naar 5000 gebeld, ze gaan u morgen terugbellen.

Vandaag terug naar 5000 gebeld, ze gaan u terug bellen, maar de wachttijden zijn opgelopen, ik kan u niet zeggen binnen welke termijn ze u gaan terugbellen.

Dit kan toch niet, dit vind ik allesbehalve klantvriendelijk.

Als ik niet tevreden ben moet ik maar klacht indienen via Test-aankoop kreeg ik als tip mee....

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Nicovandenbon 

Kun je eens zien welke snelheid je hebt met een kabel ?

Verder, kun je je wifi kanaal in de modem eens op 1, 6 of 11 zetten (niet op auto dus) en zien wat dit geeft ?

Met de Airport utility van apple kun je een wifi scan doen. Kijk op welk kanaal de sterkste zitten (buren) neem een kanaal waar de buren niet op zitten (1, 6 of 11)

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Ik heb Mesh Wi-Fi aangezien ik boven geen Wi-Fi had. Heb Wi-Fi uitgeschakeld op de modem. Tot zondag had ik prima Wi-Fi, en nu niet meer...

Heb Samsung GSM.

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Heb Mesh Wi-Fi van Orange ( ter info )

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

@Nicovandenbon Weet niet of je het kanaal van de mesh kan configureren. Ook na te zien

• goede verbinding tussen meshes onderling
  • eens proberen op de 5 GHz band( minder ver maar betere snelheid)

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

@Margot 

Eens het kanaal nazien, 1, 6 of 11

Op 2.4 GHz haal ik met mijn iphone rond de 30 Mbps. Op 5GHz 90+

Pisteur vétéran

• 

42  messages

Kan geen kanaal kiezen op de Mesh, onderlinge verbinding is weggevallen, stekker uitgetrokken, reset, uit - en aangezet, verbindingsknop ingedrukt, Mesh verplaatst ( hielp even ), allemaal zonder resultaat...

Pisteur expérimenté

• 

30  messages

il y a 5 ans

@Nicovandenbon Heb ook last van trage wifi

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

il y a 5 ans

@Nicovandenbon  ik heb een even je posten gelezen en je hebt dus aangegeven dat je Mesh - wifi systeem steeds wegvalt. Bij een Mesh systeem is het heel belangrijk dat je de torentjes op de juiste exacte plaats neer zet. Als dat niet zo is kan het dus zijn dat je even wifi hebt en dat het torentje zijn signaal verliest van dat ene torentje. Maar blijkbaar heb je te weinig torentjes en zal je er eentje tussen moeten zetten. Ik heb ook een Mesh wifi systeem , niet van Orange , maar heb er vier staan. Ik had ook wel eens uitvallende connectie en ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak en ja dat was een torentje te weinig. Nu heb ik overal perfecte wifi dus geen probleem. 

Pisteur confirmé

• 

4  messages

il y a 4 ans

Hey 1ste keer hier weet iemand waarom wifi steeds wegvalt heb al met klantendienst gebeld mr ga dan 2dagen goed en dan terug naar af...ben ook niet zo handig hier in tribe lukt mezelf niet om iets te plaatsen daatom dat ik het hier om deze manier doe

dankuuuuu 🙏😁

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@titta0811  

Kan je ook eens zeggen waar je modem / router staat ?  

Het is belangrijk dat de modem / router van Orange altijd zichtbaar is. Ook al vind je het mooier in een kast of achter een kast of ergens anders opgeborgen het gaat op den duur wifi problemen geven. 

Eventueel kan je ook je kanalen eens aanpassen. Hier heb je al een topic waar we over geschreven hebben misschien kan het je helpen bij wifi problemen. 

https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/Je-wifi-kanaal-aanpassen-om-je-wifi-te-optimaliseren/m-p/70552#M29

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Hey hoi thx vr u antwoord mijn modem staat bovenop de kast naast TV kastje mr wel hoger...dat vd kanalen heb ik nog niet geprobeerd dus morgen 1ste werk jullie topic eerst lezen en dan proberen ik hou u op de hoogte of er beterschap is...dankuuuu 😉

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@titta0811  

Fijn dat het je kan helpen hopelijk geeft het ook de oplossing voor je probleem. 

Moest je het opgelost krijgen vergeet zeker niet om de topic aan te duiden als oplossing die je het meest geholpen heeft. Op die manier kunnen we andere tribers ook weer verder helpen moesten die ook hetzelfde probleem hebben. 

Pisteur confirmé

• 

4  messages

Hoi de instellingen zijn aangepast en voorlopig werkt het goed...topuc dat geholpen heeft aanduiden is dat dmv pluimen? 

Thx alvast fijne zondag nog 

Pisteur vétéran

• 

11K  messages

@titta0811  

Nee je kan aanduiden het topic als oplossing. Maar je hebt gereageerd op een bestaand topic van iemand anders dus het zal niet gaan helaas. 

Dus ja je kan een pluim geven als het opgelost is 🙂 

Wel fijn dat het opgelost is als je nog vragen hebt kan je altijd eens dit topic lezen hoe je het beste een topic aanmaakt. 

https://community.orange.be/t5/Tribe-Lounge/Tips-amp-Tricks-hoe-het-beste-een-topic-maken/m-p/67246

Pisteur confirmé

• 

4  messages

il y a 4 ans

Ga ik zeker doen en idd hopelijk opgelost en nog wat bijgeleerd ook thx 😉

Loading...