Profil de Lore1989

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Verificatiefout wifi

Mijn gsm zit constant op 4G omdat hij bij de wifi verbinding constant aangeeft dat er een verificatiefout is. 

Ik heb de wifi verbinding al doen vergeten en opnieuw geinstalleerd maar helaas. 

Wat is het probleem? 

Super User

• 

11.1K  messages

@Lore1989  

En hoe maak je dan verbinding via wifi is dat de modem of een ander apparaat. 

Heb je dit probleem bij één toestel of zijn er meerdere toestellen die dit probleem hebben.

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Hey

Normaal maakt mijn gsm automatisch verbinding met het wifi netwerk zodra ik daarbij in de buurt kom. 

Maar nu probeer ik het telkens opnieuw door manueel te verbinden. Maar tevergeefs.

Enkel mijn gsm heeft er blijkbaar last van. 

Tv,iPad verbinden gewoon

Super User

• 

11.1K  messages

@Lore1989  

Is dit rechtstreeks via de modem dan of een ander apparaat? 

Dus je hebt al geprobeerd je netwerk te vergeten maar dat lukt dus niet. Probeer eens op je Ipad de wifi gewoon uit te zetten en andere toestellen , enkel wifi even uitzetten zodat ze niet verbonden zijn op de wifi. Dan opnieuw proberen je gsm eens te verbinden met de wifi. 

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Rechtstreeks via de modem

Enkel mijn gsm op wifi zetten helpt ook niet. 

Het is ook niet altijd. Nu zit ik bv weer even op wifi en over een halfuur kan dat dus weer weg zijn.

Chaman confirmé

• 

4K  messages

@Lore1989 Enkel mijn  gsm op WiFi helpt ook niet :

Welk toestel van Gsm 📱 heb je is het een iPhone:in de winkel hebben ze mij gezegd dat ik persoonlijke hotspot moest laten aanstaan anders kreeg ik geen signaal genoeg . Het ging ook altijd aan en uit . 
Bij mij gaat alles ook automatisch maar dat stond bij mij niet aangeduid . Misschien eens nakijken 

groetjes tinneke2 

Super User

• 

7.7K  messages

Weet niet of dit je kan helpen @Lore1989 

Ik heb een aparte SSID (naam) voor mijn 2.4 en 5 GHz netwerk.

Als ik me met de gsm probeer te verbinden met het 5 GHz netwerk geeft dit ook soms problemen.  Soms lukt het als ik wat dichter bij de modem sta, soms niet.

In alle geval kan ik me steeds met het 2.4 GHz netwerk verbinden zodat ik er niet wakker van lig

Apprenti pisteur

• 

8  messages

En hoe doe je dat dan?

Super User

• 

7.7K  messages

@Lore1989 

Je moet inloggen op de modem - best via kabel - in je internet explorer 192.168.0.1 ingeven

Het password - als je het niet veranderd hebt staat op het etiket onderaan je modem

Handleiding staat hier Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

In de handleiding:

Wifi configureren

De naam of het wachtwoord van je wifinetwerk wijzigen

Eenmaal ingelogd

Jouw wifi

Daar kun je de naam veranderen van de 2.4 en de 5GHz band.

(niet vergeten op te slaan)

In de geavanceerde configuratie kun je ook het kanaal van de 2.4 GHz veranderen - best 1, 6 of 11 kiezen ( en niet auto).  Je moet die eens alle drie proberen en zien welk het best is.  Kan zijn dat er op een kanaal teveel interferentie zit - de buren tellen ook mee.

Het bereik van de 2.4 GHz frequentie is het best.  Dat van de  5GHz minder, maar die kan hogere snelheden aan.

Op mijn gsm kan ik zo kiezen of ik de 2.4 of de 5 GHz neem.  Maar mijn verbinding staat op automatisch.  Bijgevolg neemt die altijd de 2.4 GHz

Success

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Oei, geen kabel hier. 

Maar probeer het straks toch eens via Wi-Fi op de laptop. 

Super User

• 

7.7K  messages

@Lore1989 Best met een kabel - als je iets verkeerd doet kan het zijn dat je er via wifi niet meer ingeraakt

Super User

• 

8.1K  messages

@Lore1989 goedemorgen,

je kan hier eens gaan lezen ik vermoed dat je dan ook een IPhone hebt?

Is teveel om hier zo te plaatsen.

Klik op de blauwe hier, succes.

Apprenti pisteur

• 

8  messages

Hey 

Nee ik heb een samsung s8

Loading...