1 Bericht

Geen Public IP in bridge modus

Ugh,

Ik ben mijn thuisnetwerk aan het opstellen. Mijn opzet was om eerst alles in te stellen en dan pas mijn TCG300 in bridge modus te plaatsen. Mijn setup is een TP-link ER605 router, TL-SG105PE switch en enkele EAP615 AP's. Dit heb ik dus volledig geconfigureerd mbv omada met waarbij momenteel mijn ER605 nog een local IP krijgt van de TCG300.

Als ik nu mijn TCG300 in bridge modus zet ontvang ik geen Public IP op mijn ER605. Hierop heb ik bijna elk mogelijke setting geprobeerd voor mijn WAN poort maar zonder succes.

Wat ik kan uitmaken wordt de public ip aangeleverd door de DHCP server van orange. Aangezien als ik mijn laptop rechtstreek op poort 4 aansluit er wel een public ip word toegewezen aan mijn laptop. 

Heeft iemand idee welke settings mijn wan poort moet hebben voor het ontvangen van een public ip?

Mvg,

Jo 

3 Berichten

WAN poort dient gewoon in dhcp te staan, je krijgt een adres van Orange.

In sommige routers dien je wel te specifiëren welke poort je als WAN wil gebruiken, geen idee of dit ook zo is bij die TP-Link.

https://support.omadanetworks.com/en/document/13195/ 

69 Berichten

Moet je niet wachten tot de IP lease van je laptop verlopen is alvorens een ander toestel een publiek IP kan krijgen aangezien het aantal publieke IP's per klant beperkt is?

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•