Profil de RobbyS

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Zeer traag internet tijdens de avonduren.

Elke avond tussen 19u en 22u wordt het internet bijna onbruikbaar door extreem lage downloadsnelheden.
De snelheid zakt van 375Mbps naar gemiddeld 10Mbps.

Zie hieronder een grafiek van de 10 minuten speedtest metingen (bekabeld).

internet-speed-orange

Grafiek laatste 10 dagen

internet-snelheid-10d.JPG

Super User

 • 

7.7K  messages

Je zult hier niet veel gehoor krijgen @RobbyS We zitten hier onder klanten

Voor dit onderwerp moert je Orange contacteren - al betwijfel ik of ze er veel kunnen aan doen

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Voor een concrete oplossing ga je bij Orange zelf moeten zijn, als ze het zelfs al kunnen oplossen of het gewoon het overbelaste node is.

Je kan wel eens kijken op de pagina van je Orange router bij technische informatie(op login pagina) of status als je alle 24 channels downstreamt hebt of die pagina hier laten zien. Maar dan nog kan je er zelf niks aan veranderen.

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Idem hier elke avond zakt het tot 5 mbit, overbelaste node maar bij telenet geen problemen... denk dat orange te oude modems gebruikt

Apprenti guérisseur

 • 

165  messages

En hoe heb je deze metingen gedaan en naar welke server?
Wat zijn de S/N waardes op dat moment op de modem?

Want als deze speedtesten vanaf een bepaald aparaat in je netwerk gebeurd, kan het dan niet zo zijn dat er nog een ander aparaat is dat op dat moment een upload bezig is?  Ik had dit bv met een back-up systeem van mijn camera's en die maakte iedere avond een upload van alle data naar een remote server.  Door deze upload viel natuurlijk de download over het hele netwerk op z'n knieën.

Je kan misschien bij wijze van test eens op het moment dat het heel traag is, je modem eens herstarten...  en net als hij opnieuw is opgestart eens een test uitvoeren.

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Jammer genoeg is de oplossing van orange om een technieker te sturen tussen 11 en15h, dan haal ik 360mbit, als de techieker geen problemen vaststelt dan is er een kost van 59eur...
Top Orange, mijn opzeg is gegeven, telenet komt hier terug binnen op 6-1...

Super User

 • 

7.7K  messages

Die kost - als die er komt - @bartje_n is maar eenmalig

Bij Telenet zul je nu maandelijks meer betalen - maar kom, als je het goed vindt

 

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Eenmalig en geen oplossing is eenmalig teveel he.

Iemand laten komen wetend dat ze niks gaan vaststellen is ook onnozel he.

Liever iets meer betalen dan dagen moeten bellen en geen oplossing te krijgen

Loading...