Apprenti pisteur
•
4 messages
Veiligheid
Beste Orange
Mijn telefoonnummer is hoogstwaarschijnlijk gehackt via toegang tot mijn wifi.
Hoewel ik mijn wifi-wachtwoord al twee keer heb gewijzigd en een zeer veilig en lang wifi-wachtwoord heb aangenomen.
Op een dag schakelden mijn apparaten één voor één over van wifi naar gastwifi. Plotseling stond Bluetooth op al mijn apparaten aan. Hoewel ik Bluetooth nooit inschakel, schakel ik ook nooit over van wifi naar gastwifi!
Toen ik Orange belde, kreeg ik te horen dat er geen probleem was met mijn lijn en dat alles in orde was.
Toen bleek er een printer verbonden te zijn met al mijn apparaten. Terwijl ik geen printer heb!
De volgende dag merkte ik dat mijn nummer was gehackt.
De enige mogelijkheid is dat de hacker uit mijn gebouw iemand bij Orange kent. Er bestaat geen twijfel over dat iemand bij Orange mijn wachtwoord aan een derde heeft gegeven.
Ik heb mijn smartphone inmiddels teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De hacker heeft nu geen toegang meer tot mijn lijn/apparaat.
Mijn vraag aan Orange is: doe er iets aan. In ieder geval een waarschuwing aan het personeel tegen schending van het beroepsgeheim.
Het kan geen kwaad om alarm aanzetten en medewerkers te herinneren aan hun loyaliteit.
Helaas zijn er altijd een paar rotte appels die de reputatie van het hele bedrijf in gevaar brengen.
Met vriendelijke groeten
Erwin

Solution acceptée
Josette
Super User
•
8.2K messages
@Erwin37 goedenavond.
Hier zitten alleen klanten.
Maar uit je bericht kan ik niet opmaken wat er juist scheelt.
Wat moet Orange volgens jou doen?
6