Profiel van OrangeFan

Pisteur confirmé

 • 

6 Berichten

Esim installatie op Smartwatch Galaxy 5 Pro gekoppeld aan een Samsung Galaxy S23

Situatie :

1x Smartwatch Galaxy 5 pro (wordt ondersteund volgens info Orange website)

1x Samsung S23 (wordt ondersteund volgens info Orange website)

1x nieuwe geactiveerde maar nog ongebruikte Orange Hello Fysieke Simkaart

Historiek :

27/3/2024 Gebeld met 5000 helpdesk (medewerker X) met vraag of Esim op Smartwatch ondersteund werd. Antwoord Ja, daarvoor heb je een Light abo nodig. Maar we moeten het samen, ik stuur je een nieuwe Sim op en maken een afspraak op 01/04/2024 rond 17u45.

 

29/03/2024 Sim kaart ontvangen van de post.

 

01/04/2024 Gebeld door X op het afgesproken tijdstip. X heeft de ontvangen simkaart vanop afstand geactiveerd. Dit kan wel een dagje duren voordat deze verschijnt in de klantenzone. X maakt een afspraak voor 02/04/2024 rond 17u45

 

05/04/2024 Nog geen oproep ontvangen van X.  Zelf gebeld naar 5000. Mevrouw Y ging het doorgeven aan de betrokken dienst.

Ondertussen een poging ondernomen door het betaalplan op de Smartwatch te activeren, maar dan verschijn zowel op de Smartwatch als op de Smartphone dat Orange een betaalplan voor een Smartwatch niet ondersteund ??

En nu staan we hier.

 

Vraag : 

1. Weet iemand uit ervaring hoe je nu die esim kan installeren op de smartwatch ?

  • Moet de nieuwe fysieke SIM kaart eerst in de Smartphone gezet worden en nadien het betaalplan geactiveerd worden op de smartwatch ?
  • Andere oplossingen ?

Extra informatie voor diegene die niet vertrouwd zijn met een Smartwatch.  Een smartwatch wordt voor zijn functies gekoppeld aan een Smartphone. 

Loading...
Loading...