Pisteur confirmé
•
11 messages
Flybox versleten: andere modem kopen?
Hallo iedereen,
I ben al een lange tijd trouwe gebruiker van de Flybox, maar deze begin nu stilaan mankementen te vertonen zoals regelmatig uitvallen. Nu zit ik met het idee te spelen om ergens een alternatieve router te kopen (zoals de TP link Archer bijvoorbeeld) maar vroeg me af of je de simkaart van de Flybox daar wel in kunt/mag gebruiken? Waren die niet 'beveiligd' waardoor ze enkel in een Flybox werken of heeft dat enkel betrekking op het feit dat je ze niet in een telefoon mag/kunt gebruiken en kan het wel in een gewone 4g router? Alvast bedankt voor verdere info.

Gregory
Super User
•
7.7K messages
De Flybox card gaat niet in een andere modem - zie punt 5 onderaan hier Tips&tricks : Flybox HOME - Tribe
Als je al een gsm abonnement hebt, verander dan van tarief plan naar Orange Mobile Large (300 GB) Ontdek de nieuwe GSM-abonnementen
Schaf je dan een extra surf card voor dat abonnement aan Surf Extra Card - Simkaart voor tablet | Orange België
Zet van deze card het pin nummer af, en steek deze in je nieuwe mifi modem
Zeg je flybox abonnement op
Zo heb je 300 GB data te verdelen over de mifi router en je telefoon
Wat de kostprijs aangaat moet je maar even rekenen
0
Cumulus
Pisteur confirmé
•
11 messages
Dank voor deze zeer nuttige info, Die 300 GB zou een geweldige oplossing zijn want ik en mijn partner hadden tot nu toe elk een eigen Flybox en betaalden dus 56 euro voor dezelfde hoeveelheid data.
Nog enkele vraagjes:
- zou mijn flybox simkaart werken als ik die in de (recentere) Flybox van mijn partner steek of is die beperking ook voor Flyboxen onderling?
- als ik de nieuwe simkaart van Orange Mobile Large in deze flybox steek, komt er dan 4g of 5g snelheid uit (wetende dat dit als 5g staat aangeprijsd)? Of ondersteunt die enkel 4g?
- werken die 4g en 5g afzonderlijk van elkaar en zou dat dus betekenen dat ik nog internet heb als er een storing is bij Orange (zoals gisteren het geval was hier in Londerzeel)?
Eigenlijk vraag ik me af waarom men dan nog voor een Flybox zou kiezen, als ik het goed begrijp heb je dan voor 2 euro extra twee keer zoveel data, kun je die data 24/24 gebruiken (geen piek en daluren), is het een 5g verbinding en ben je niet verplicht om die enkel op een vast adres te gebruiken?
2
0