Profil de RvanDijke

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

dimanche 3 mai 2020 10:25

Als buitenlander Internet aanvragen tijdens Corona

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@RvanDijke  als 'buitenlander' dien je eerste een Belgische indentiteit's kaart te hebben en een een rekening nummer hier. Dan moet je domiciliiering ook in orde zijn hier. Als dat allemaal in orde dan kan je pas je hier bij een provider je diensten en of producten bestellen. 

Dit heeft er allemaal mee te maken dat je zogezegd geen fraude kan plegen. Heb in het verleden dit ook allemaal al meegemaakt , niet persoonlijk maar wel op de klantendienst. Eens dat in orde is dan is er geen probleem. Nu weet ik niet precies wat het is met dat email adres en wat je daar heen moet sturen maar anders kan je de klantendienst nog eens bellen. 

Dit is de enige info die ik je kan geven. 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Hoi Patrick! Dankjewel voor de snelle response.

Allereerst heb ik al een Belgisch rekening nummer omdat ik in het verleden al in Belgie heb gewoont, ten tweede lijkt mij dit sterk want toendertijd kon ik het gewoon bij de winkel aanvragen met een Nederlands paspoort.

Daarbij als dat het geval is geweest neem ik aan dat de klantenservice dit mij vermeld zou hebben aan de telefoon?

Verder heb ik een adres in Antwerpen en ben ik inderdaad nog in de wacht voor mijn ID voor hier van de gemeente. In iedergeval lijkt het me dus dat ik inderdaad maar gewoon moet bellen, vind de manier waarop dit behandeld word wel erg amateuristisch maar goed.

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@RvanDijke  heel sterk is dat niet om een Belgische ID kaart te hebben. Je kan namelijk met je Belgische ID ook in Nederland geen provider aanspreken voor diensten te krijgen. 

Het is ook om fraude tegen te gaan dat je het niet kan nemen. Er is hier een Privacy wet en moet je dus ten aller tijde een Belgische pas hebben voor diensten aan te vragen zelfs voor je prepaidkaart. En daar gaat je dus vermoedelijk je probleem liggen door de verstrengde wetten. 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Als dat het geval is, waarom word dit mij dan niet aan de telefoon verteld? 

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@RvanDijke  ik vermoed dat deze niet geheel mee zijn met deze privacy wetten. De klantendienst is ook geen verkoop daar is een andere dienst voor. Je kan met een Nederlandse pas nog geen gsm abonnement of prepaid kaart nemen hier. 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Welke dienst bel ik daar dan voor?

En ik heb toch echt tot tweemaal toe een Telenet abonnement afgesloten op twee verschillende adressen met een Nederlands paspoort toen ik hier studeerde. Ook toen een paar jaar terug inderdaad de wet in ging dat je enkel met ID nog een simkaart kon halen bij de winkel heb ik dat met mijn paspoort gedaan en niet met een Belgisch ID.

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 5 ans

Vorige week vrijdag ben ik terug vanuit Nederland verhuisd naar Antwerpen, Ik ben een week vantevoren bezig geweest om een pakket af te sluiten.

Via de website ging dat niet omdat ik dus nog geen Belgisch nummer had en dat probeer ik juist te bestellen... Dus telefonisch contact gezocht daar werd mij verteld dat ik een kopie van mijn paspoort naar id@orange.be moest sturen. Dit heb ik direct na het gesprek gedaan. Tijdens ditzelfde gesprek maakt meneer een order voor me aan (Duo internet en simkaartje) en word me verteld dat er spoedig contact met me zal worden opgenomen.

Na 5 werkdagen niks van Orange te horen besluit ik zelf weer terug te bellen, er word mij verteld dat mijn ID is doorgestuurd en gekoppeld met het ordernummer maar dat mijn klantennummer verdwenen is (???). Dus word er een nieuw klantennummer aangemaakt en weer gezegd dat er contact met mij opgenomen gaat worden.

Nu ben ik in totaal bijna 3 weken verder en er is verder niets gedaan. Ik kan niet meer bellen met mijn Nederlands nummer want het "gratis" nummer is niet gratis met een buitenlands nummer... Ik snap heus dat dingen anders zijn ivm het virus maar ik zit dus ook vast thuis zonder internet en als ik naar de klantenservice bel (doormiddel van de telefoon van een vriend) word er blijkbaar gewoon tegen me gelogen dat er contact met me opgenomen gaat worden...

Heeft iemand enig idee hoe nu verder? Het lijkt erop dat doordat de winkels verplicht zijn dicht te zijn (hier maak je normaal een afspraak als buitenlander) ik simpelweg geen afspraak kan maken omdat er in het orange systeem geen aanpassingen gemaakt zijn voor mensen zoals ik die dus nog geen Belgisch nummer hebben.

Groetjes
Roy

Ugh @RvanDijke,

Je mag ook altijd een abonnement met een buitenlandse ID-kaart in een shop aanschaffen. Momenteel zijn onze shops gesloten, maar je hebt de mogelijkheid om een afspraak met een van onze medewerkers in te plannen. 

Je hebt intussen een correcte informatie gekregen, een foto van je ID naar id@orange.be is ook een manier om een abonnement actief te krijgen.

Vier het leven, pluk de dag, geniet, zolang je leven mag.

Totem

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@Totem  daar wil ik dan eens even op ingaan. 

In de voorwaarden die ik heb gevonden is dat niet wat er in staat . Ook in de shop had ik vernomen dat het niet gedaan werd. Heb dit zelf live meegemaakt toen ik de shop was en dat er een klant was met hetzelfde probleem en die kreeg geen diensten. Ook de voorwaarden die ik in de andere post heb gezet staat zelf dat het een Belgische pas moet zijn of een EU of vreemdelingen pas maar ook die worden hier uitgegeven. 

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Ik heb gister weer toch zeker een uur als het niet meer is aan de telefoon gehangen en daar botsten we er op dat ik geen belgisch ID had. Daarmee heb ik mijn paspoort ook al lang opgestuurd maar dat is nog niet doorgevoerd.

Kunt u mij vertellen waar ik een afspraak met een medewerker kan maken?

Groetjes
Roy

en serieus? ugh?? haha

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages


@RvanDijke  schreef:

... knip ...

en serieus? ugh?? haha


Aja, we moeten toch het thema van het forum een beetje respecteren 😁 😆

Pisteur expérimenté

 • 

15  messages

Ahhh ik dacht al.

Wolololol,
Roy

Grand Sage

 • 

4.1K  messages


@patrick2  schreef:

@Totem  daar wil ik dan eens even op ingaan. 

In de voorwaarden die ik heb gevonden is dat niet wat er in staat . Ook in de shop had ik vernomen dat het niet gedaan werd. Heb dit zelf live meegemaakt toen ik de shop was en dat er een klant was met hetzelfde probleem en die kreeg geen diensten. Ook de voorwaarden die ik in de andere post heb gezet staat zelf dat het een Belgische pas moet zijn of een EU of vreemdelingen pas maar ook die worden hier uitgegeven. 


Ugh @patrick2,

Totem heeft de vraag intern gesteld, en het is bevestigd dat buitenlandse klanten een abonnement kunnen aanschaffen bij de shops. Technische problemen kunnen altijd ontstaan, soms weten sommige teamleden het zelf niet, maar het is wel mogelijk.

Stuur gerust de link waar je deze voorwaarden hebt gevonden, zo kan ik een verklaring hierop vragen bij de leidende geesten.

@RvanDijke welkom bij de indianen 🙂

Moge het groen blad en de eeuwige bloesem je dag opfleuren.

Totem

Loading...