Profil de renaatdb

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

e-sim

Hallo

Ik probeerde vandaag de Orange shop in Mechelen te contacteren.  Vroeg ook om mij op te bellen. Helaas niemand kunnen contacteren.  Weet er iemand een telefoonnummer of mailadres waar ik iemand kan contacteren voor een esim abonnement. 

Groeten 

Renaatdb 

Pisteur expérimenté

 • 

10  messages

Je kan gewoon naar de klanten dienst bellen, 5000 vanaf een orange nummer of +32 2 745 95 00 zonder orange nummer. Ik denk dat ze ook morgen (zondag) open zijn.

Of even via sociale media contact opnemen (goeie ervaringen met hun). 

Super User

 • 

11.1K  messages

@renaatdb 

Je kan gewoon naar een Orange shop gaan bij jou in de buurt en daar dan je E-sim laten activeren. Ze printer ter plaatse een QR code en dan kunnen ze het scannen en activeren. 

In de toekomst ( hopelijk heel snel ) kun je ook je QR code online krijgen via je klantenzone of via de My Orange overschakelen naar de E-sim. Enkel zijn we op deze techniek aan het wachten. 

@Totem  misschien een mooie gelegenheid om het direct te vragen, wanneer is dit van toepassing ? 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Hartelijk dank voor je antwoord.

Was gisteren wel wat gefrustreerd over het gebrek aan communicatiemiddelen.

Het was ook misschien net te druk. Als klant zijn we ondertussen soms teveel gewoon geraakt misschien? Nu in Coronatijden in de drukte nog naar een shop in het centrum van Mechelen gaan (Black Friday) leek me niet opportuun.
Maar desondanks toch een fijn antwoord gevonden op dit forum.

Ik wacht wel tot het online kan.

Groeten,

renaatdb

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Oei Hartelijk in plaats van Hatelijk...

4.4K  messages

@patrick2 

Dat zou wel handig zijn als je via de MyOrange app kunt uw E-sim activeren zonder de code dat je nodig hebt op papier.

 

Groeten,

bigM

Employé Orange

 • 

305  messages

Beste @renaatdb ,

Ga gewoon langs in de winkel. Dit duurt 2min.
Ikzelf heb gisteren ook helemaal de mogelijkheid niet gehad bijvoorbeeld om gisteren onze vaste lijn ook maar één keer op te nemen. Continu met 4 man van 10u-18u een wachtrij van 10-15 mensen. (Gent) Dit zal waarschijnlijk overal hetzelfde geweest zijn.

Groeten,
Tom
Orange Shop medewerker

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Tom

Ik snap het dat jullie het zeer druk hebben. Geen enkel verwijt aan het personeel van deze winkels...

Wij als klanten zijn echter verwend. Mijn pakjes komen aan mijn deur. Voor het milieu een slechte zaak?
Mijn auto mag Mechelen niet meer binnen.
Als we aan het milieu denken een goede zaak. De fiets blijkt het enige alternatief. 

Ik ga echter niet aanschuiven in een shop voor een esim. Dat staat wel vast. Zo dringend is het nu ook weer niet.
Ik bel voorlopig wel verder met mijn mobiel nummer van een concurrent. Spreken tegen mijn Samsung galaxy watch 4 volgt later wel.

Ik hoor dat Orange er aan werkt om het proces van de esim online te kunnen afwerken. Prima....

Vriendelijke groeten,

renaatdb

 

Super User

 • 

8K  messages

@renaatdb  goedemorgen,

de winkels kan je niet persoonlijk opbellen. 

Wel naar dit nummer en die verbinden je dan door.  014/323530

E-mailadres is er niet! Jammer.

Misschien kunnen ze je helpen via FB-Messenger.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Succes.

Tagnieuw.jpg

 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Hartelijk dank voor je antwoord,

Wel gek dat er dan een telefoonnummer staat vermeld. ( 015/271886 )

Ik kreeg een antwoordapparaat aan de lijn en vroeg mij terug te bellen.

Groeten,

renaatdb

Pisteur confirmé

 • 

29  messages

Heeft orange ondertussen ook al. E-sim kaarten? wist ik niet.

4.4K  messages

@Borafreakske 

Orange was de eerste die E-sim gelanceerd heeft.

 

Groeten,

bigM

4.4K  messages

@TomB @patrick2 

Ik heb gezien dat je nu via de MyOrange app je Esim kan her activeren in nieuw toestel , ik zie ook een Code om te scannen , nu ik heb nog nooit een Esim gehad , en in mijn Samsung zit gewoon simkaartje , stel dat ik via deze optie de code zou scannen met men iPhone 12 , werkt dan mijn nummer in men iPhone?

En stel dat ik een nieuwe Samsung smartphone heb , kan ik dan weer via de MyOrange app deze functie gebruiken om men nummer over te zetten naar Samsung?

 

Groeten,

bigM

Super User

 • 

7.6K  messages

Goede vraag @Anonymous 

Weet niet hoe dat allemaal verloopt.

Al mijn gsm nu stuk gaat heb ik nog wel een oude en volstaat het de sim kaart te versteken.

Eens een esim geactiveerd werkt de gewone sim kaart niet meer

Kan je dan je esim transfereren ? Want voor My Orange krijg je een sms als je op wifi zit en niet op 4G

Super User

 • 

11.1K  messages

@Anonymous 

Als je die scant op je Iphone 12 dan zal je Iphone dus gezien worden als nieuw toestel. Dan werkt het kaartje in je Samsung niet meer  en werkt enkel je E-sim. 

En ja zo kan je eigenlijk elke keer blijven scannen bij nieuwe toestellen. 

Super User

 • 

7.6K  messages

En hoe werkt dat als je iphone met esim defect is, @patrick2 .

Hoe kan je dan een reserve iphone activeren ?

Super User

 • 

11.1K  messages

@Gregory 

Normaal gezien zou je , volgens de uitleg van Apple , je E-sim profiel kunnen verzetten naar een andere Iphone. Let wel op enkel naar Iphone niet naar een ander merk. MAAR ....de provider moet het ook toelaten en vermits Orange het niet toelaat om zomaar je E-sim over te zetten gaat het niet. 

Maar probeer het eens om als nog je QR code te scannen misschien lukt het dan wel. Want anders heb ik ook niet direct een idee.

Super User

 • 

7.6K  messages

Thanks, was maar een vraag, @patrick2 

Want met de fysieke sim hoef je die enkel maar te versteken

4.4K  messages

Ik heb het gedaan maar werkt niet , ik kan wel profiel toevoegen maar ik krijg deze sms na 2 de poging > Orange-info: Er is een fout opgetreden. Je aanvraag tot SIM Renewal werd geannuleerd. Probeer het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak. < 

 

Groeten,

bigM

4.4K  messages

@patrick2 

Ik heb dit dus geprobeerd en eerste keer werkte het niet , kreeg sms dat er iets fout gelopen was , nu de 2de keer heb ik het ook geprobeerd en ja het werkt ( geeft wel paar uur nodig om van sim naar E-sim te gaan , wat ik dus niet wist ) , men iPhone12 heeft nu dus netwerk via E-Sim , echt wel knap , & je kan die code altijd scannen , dus is wel tof dat Orange dit heeft voorzien in hun MyOrange app.

Ook heb je geen winkel nodig om je E-sim te bekomen , je kan alles zelf doen in de MyOrange app.

Enkel de MyOrange app werkte niet goed toen ik net de E-sim had geactiveerd op men iPhone 12 , maar een dag later werkt alles top !

Orange is goed bezig ! Nu nog de ondersteuning voor E-sim op mijn Apple watch en we zijn er 🙂 .

 

Groeten,

bigM

Super User

 • 

11.1K  messages

@Anonymous 

Dat is iets wat ik ook niet wist dat het een paar uur tijd koste. 

Maar het werkt en het gaat via de app. Nu nog dat je het via de klantenzone kan doen en dat je als nieuwe klant het online kan bestellen. Dat E-sim via smartwatch is naar mijn mening niks maar dat ga ik en kan ik ook niet testen. Heb geen compatibele watch. 

4.4K  messages

@patrick2 

Ja het duurde een paar uur omdat ik denk dat het van gewoon simkaart naar E-sim gaat , nu ik had ook in begin fout gemaakt , mss dat dit er ook iets mee te maken had .

Orange is echt goed bezig ! En de MyOrange app herkent blijkbaar dat je toestel  E-sim compatibel is , want ik zie een extra optie staan in mijn opties dat ik niet had op mijn Samsung ( die geen E-sim heeft ) , Ik ben echt onder de indruk dat de MyOrange app zoveel beter geworden is met veel meer mogelijkheden .

Orange doe zo verder !!!

 

Ps: het is officieel nog niet aangekondigd dat dit al kan via de MyOrange app.

 

Groeten,

bigM

Super User

 • 

11.1K  messages

@Anonymous 

Op den duur zal Orange flinke verbeteringen door zetten en dus wordt het langzamerhand dus beter. Mag ook wel eens tijd worden dacht ik zo aangezien je bij Telenet en bij Proximus bijna alles online via de klantenzone als de app kan regelen of toch zoveel mogelijk. 

 

4.4K  messages

@patrick2 

Bij Proximus kan je geen simkaart aanvragen via de klantenzone (je moet altijd naar een Proximus winkel) , ook kan je geen E-sim activeren via de app .. Bij Telenet kan E-sim enkel op de watch , en niet op de smartphone , dus Orange doet het al veel beter.

 

Groeten,

bigM

Super User

 • 

11.1K  messages

@Anonymous 

Daarom dat ik erbij plaatste zoveel als mogelijk en bijna alles. 

Telenet loopt naar mijn mening heel erg hard achter met die E-sim voor de gsm toestellen. Maar ja Orange loopt dan voor vele weer heel erg achter voor de E-sim voor de smartwatch. 

En zo op die manier is er overal wel iets en is er dus geen enkel provider waar alles direct op punt is wat een klant wil.

4.4K  messages

@patrick2 

Klopt , maar Orange maakt grote sprongen vooruit , en ik weet ook al dat Orange voor de E-sim in de watch ook al spreekt over een naam van dat type.

Ik lees dit -> OPGELET: hiervoor heb je een apart abonnement nodig met ‘OneNumber’-feature. Een optie die pas in de toekomst beschikbaar is bij Orange <- ( hoop wel dat die toekomst niet te ver af is ? )

 

Groeten,

bigM

Super User

 • 

11.1K  messages

@Anonymous 

Hopelijk zal dat dan geen duur abonnement worden met die optie erbij. 

Nu voor mij is dat niet ter zake aangezien ik die optie nooit zal gaan gebruiken omdat ik er niks aan heb en het nut er niet van inzie ( is mijn persoonlijke mening hé ). Maar voor diegene die er op aan het wachten zijn ja mag het dan dus snel komen. 

Orange is zeker niet slecht bezig en maakt idd sprongen op dit moment. Laat ze die sprongen ook maar even aanhouden zodat ze weer 'anders' zijn zoals de andere operatoren. Iets waar Orange weer in uit kan blinken zoals ze al reeds en vaak alles hebben omver geschud.

Loading...