Pisteur confirmé
•
5 messages
e-sim
Hallo
Ik probeerde vandaag de Orange shop in Mechelen te contacteren. Vroeg ook om mij op te bellen. Helaas niemand kunnen contacteren. Weet er iemand een telefoonnummer of mailadres waar ik iemand kan contacteren voor een esim abonnement.
Groeten
Renaatdb

Defroy
Pisteur expérimenté
•
10 messages
Je kan gewoon naar de klanten dienst bellen, 5000 vanaf een orange nummer of +32 2 745 95 00 zonder orange nummer. Ik denk dat ze ook morgen (zondag) open zijn.
Of even via sociale media contact opnemen (goeie ervaringen met hun).
0
0
patrick2
Super User
•
11.1K messages
@renaatdb
Je kan gewoon naar een Orange shop gaan bij jou in de buurt en daar dan je E-sim laten activeren. Ze printer ter plaatse een QR code en dan kunnen ze het scannen en activeren.
In de toekomst ( hopelijk heel snel ) kun je ook je QR code online krijgen via je klantenzone of via de My Orange overschakelen naar de E-sim. Enkel zijn we op deze techniek aan het wachten.
@Totem misschien een mooie gelegenheid om het direct te vragen, wanneer is dit van toepassing ?
5
Josette
Super User
•
8K messages
@renaatdb goedemorgen,
de winkels kan je niet persoonlijk opbellen.
Wel naar dit nummer en die verbinden je dan door. 014/323530
E-mailadres is er niet! Jammer.
Misschien kunnen ze je helpen via FB-Messenger.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Succes.
1
Borafreakske
Pisteur confirmé
•
29 messages
Heeft orange ondertussen ook al. E-sim kaarten? wist ik niet.
1
0
Anonymous User
4.4K messages
@TomB @patrick2
Ik heb gezien dat je nu via de MyOrange app je Esim kan her activeren in nieuw toestel , ik zie ook een Code om te scannen , nu ik heb nog nooit een Esim gehad , en in mijn Samsung zit gewoon simkaartje , stel dat ik via deze optie de code zou scannen met men iPhone 12 , werkt dan mijn nummer in men iPhone?
En stel dat ik een nieuwe Samsung smartphone heb , kan ik dan weer via de MyOrange app deze functie gebruiken om men nummer over te zetten naar Samsung?
Groeten,
bigM
14
0
Anonymous User
4.4K messages
Ik heb het gedaan maar werkt niet , ik kan wel profiel toevoegen maar ik krijg deze sms na 2 de poging > Orange-info: Er is een fout opgetreden. Je aanvraag tot SIM Renewal werd geannuleerd. Probeer het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak. <
Groeten,
bigM
0
Anonymous User
4.4K messages
@patrick2
Ik heb dit dus geprobeerd en eerste keer werkte het niet , kreeg sms dat er iets fout gelopen was , nu de 2de keer heb ik het ook geprobeerd en ja het werkt ( geeft wel paar uur nodig om van sim naar E-sim te gaan , wat ik dus niet wist ) , men iPhone12 heeft nu dus netwerk via E-Sim , echt wel knap , & je kan die code altijd scannen , dus is wel tof dat Orange dit heeft voorzien in hun MyOrange app.
Ook heb je geen winkel nodig om je E-sim te bekomen , je kan alles zelf doen in de MyOrange app.
Enkel de MyOrange app werkte niet goed toen ik net de E-sim had geactiveerd op men iPhone 12 , maar een dag later werkt alles top !
Orange is goed bezig ! Nu nog de ondersteuning voor E-sim op mijn Apple watch en we zijn er 🙂 .
Groeten,
bigM
1
Anonymous User
4.4K messages
@patrick2
Ja het duurde een paar uur omdat ik denk dat het van gewoon simkaart naar E-sim gaat , nu ik had ook in begin fout gemaakt , mss dat dit er ook iets mee te maken had .
Orange is echt goed bezig ! En de MyOrange app herkent blijkbaar dat je toestel E-sim compatibel is , want ik zie een extra optie staan in mijn opties dat ik niet had op mijn Samsung ( die geen E-sim heeft ) , Ik ben echt onder de indruk dat de MyOrange app zoveel beter geworden is met veel meer mogelijkheden .
Orange doe zo verder !!!
Ps: het is officieel nog niet aangekondigd dat dit al kan via de MyOrange app.
Groeten,
bigM
1
Anonymous User
4.4K messages
@patrick2
Bij Proximus kan je geen simkaart aanvragen via de klantenzone (je moet altijd naar een Proximus winkel) , ook kan je geen E-sim activeren via de app .. Bij Telenet kan E-sim enkel op de watch , en niet op de smartphone , dus Orange doet het al veel beter.
Groeten,
bigM
1
Anonymous User
4.4K messages
@patrick2
Klopt , maar Orange maakt grote sprongen vooruit , en ik weet ook al dat Orange voor de E-sim in de watch ook al spreekt over een naam van dat type.
Ik lees dit -> OPGELET: hiervoor heb je een apart abonnement nodig met ‘OneNumber’-feature. Een optie die pas in de toekomst beschikbaar is bij Orange <- ( hoop wel dat die toekomst niet te ver af is ? )
Groeten,
bigM
1