Pisteur confirmé
•
4 Berichten
vowifi compatibele toestellen
Wegens een nakende verhuis naar een nieuwbouw, ben ik op zoek naar een vowifi compatibele gsm.
De lijst op de Orange website komt echter niet overeen met wat Orange in de webshop aanbiedt:
Bij Telenet zeggen bij hun vowifi "Samsung smartphone van 2021? Dan is je toestel geschikt om te bellen via 4G en wifi."
Hoe kan ik nu een geschikt toestel aanschaffen?
En als bijkomende vraag: waarom wordt enkel bovenstaande lijst ondersteund? Telefoons van bv Sony kunnen ook bellen over wifi, maar Orange ondersteunt het gewoon niet?
Technisch lijkt er alvast geen beperking te zijn...

patrick2
Super User
•
11.1K Berichten
@wm-666
De lijst die op dit moment online staat is niet compleet daar staan dus niet alle toestellen bij. Dus de nieuwe samsung toestellen die er nu bijgekomen zijn de laatste tijd of maanden tellen mee en kunnen dus ook VoWifi ondersteunen.
Er zijn ook toestellen die niet op de lijst staan en die wel VoWifi ondersteunen dat heb ik zelf al eens in de praktijk getest en dat werkt wel effectief. Maar je kan niet weten welke toestellen dat zijn dat zeg ik er wel bij aangezien ze niet op de lijst staan.
Nu wordt Apple en Samsung zeker ondersteund dus daar zit je altijd goed mee das geen enkel probleem. Nu is de vraag natuurlijk wat voor toestel je zou willen aankopen.
Telenet heeft hier in deze niks te maken dat is een andere provider die zijn eigen toestellen heeft en ondersteund. Die twee werken op dat vlak zeker al niet samen. Orange en Telenet werken enkel samen voor de kabel voor het internet.
0
wm-666
Pisteur confirmé
•
4 Berichten
Telenet heeft er inderdaad niks mee te maken, maar zij vermelden wel dat Samsungs na 2021 sowieso ondersteund worden; iets wat Orange bv niet vermeldt...
Ik dacht zelf aan een 'Sony Xperia 10 IV (128GB)': 6 inch is groot genoeg, goede batterij, en € 470.
(De Samsung S22+ is te groot (6,6 inch), en zéér prijzig (€ 1.100).
De Samsung A53 is ook nog groot (6,5 inch), iets minder goed glas dan de 2 andere, maar de prijs is dan weer ietsje beter (€ 400).)
Voor mij zou de Sony dus ideaal zijn eigenlijk...
6
0