Pisteur confirmé
•
8 messages
Contact klantendienst voor nieuwe klanten
Als nieuwe klant merk je snel op dat Orange geen normale communicatiekanalen heeft opgezet.
Het icoontje van mail onderaan is niet te grbuiken, kan dus best worden weggehaald, na 6 dagen het algemeen nummer of het nummer 5000 te hebben gebeld en 4 spraakberichten hebben achtergelaten zonder teruggebeld worden merk ik op dat communicatie met klantendienst onmogelijk wordt gemaakt.
Bij aanvang van een pakket moeten klanten blijkbaar zelf achter de status van het splitsen van diensten gaan.
Heb je een combi pakket genomen maar de activering van delen uit deze combi op verschillende tijdstippen zal plaatsvinden krijg je aparte facturen en aparte diensten aangerekend en mailing ervan.
Voorbeeld is het Love Trio pakket, waarbij telefoon apart en internet/TV apart een aanrekening en activering krijgen... met andere woorden heb je geen bevestiging ontvangen dat het hier gaat om een Love Trio pakket.
Als je dan op zoek moet gaan naar antwoorden heb je dagen nodig en erg veel geduld om info te vergaren en of contact te hebben met klantenservice ( alhoewel service bij mezelf toch onder een ander begrip staat dan wat ik als nieuwe klant merk bij Orange)

patrick2
Super User
•
11.1K messages
@Philippe001 dit is een veel besproken onderwerp hier op de Tribe. We hebben ook al regelmatig aangegeven dat er echt iets dient te veranderen naar de klantendienst zelf. Persoonlijk heb ik op de klantendienst gewerkt , niet van Orange maar van Telenet. Als ik merk wat ik daar allemaal kon en welke rechten ik daar had om dingen in orde te krijgen is een heel groot verschil. Oke ik deed wel Business dus geen residentiele klanten maar ik kon heel veel.
Ik vermoed dat de medewerkers van Orange klantendienst niet veel rechten hebben of dat er andere zaken spelen waardoor het moeilijker is om een klant echt te helpen. Daarom wij geven dit soort dingen al heel lang door om het beter te maken. Meer opleiding of meer rechten in de systemen maar ik kan niet zeggen wat het kan zijn.
Dat Orange niet veel communicatie mogelijkheden heeft dat is al langer bekend je kan bellen , of via Facebook Messenger of Twitter een bericht sturen. Daarom zou een email adres of een Whatsapp nummer ook welkom zijn om dat erbij te hebben.
4
TomB
Employé Orange
•
305 messages
"Heb je een combi pakket genomen maar de activering van delen uit deze combi op verschillende tijdstippen zal plaatsvinden krijg je aparte facturen en aparte diensten aangerekend en mailing ervan."
Dit is normaal aangezien alles pro-rata is. Dit hangt voornamelijk af van de factuurdatum.
Aanrekening is als volgt:
Mobiel: vanaf de dag van activatie + volgende maand.
TV + int: Vanaf de dag van installatie + volgende maand.
Dit kan voor wat verwarring zorgen indien de facturatiedatum valt tussen de activatie van het mobiele abonnement en de installatiedatum van tv & internet. Want dan betaal je op de eerste factuur enkel mobiel en op de factuur erna betaal je dan mobiel + tv en internet.
Op de factuur staat ook telkens in detail vanaf welke periode tot welke periode de factuur loopt.
Groeten,
Shop Medewerker
Tom
1
Totem
Grand Sage
•
4.1K messages
Ugh @Philippe001,
Totem wordt droevig om dit te lezen ! Om onze klantendienst te contacteren kan je gebruik maken van deze contactmiddelen. Hier op Tribe zijn er maar klanten die zo goed mogelijk proberen te helpen, maar de managers van Orange zal je hier op Tribe niet kunnen bereiken.
De klantendienst heeft inderdaad vertraging opgelopen en doet zijn best om je zo rap mogelijk terug te contacteren. Je mag nog altijd een bericht sturen via Messenger en Twitter zodat het webcare Tribe je dossier overneemt.
Totem's groetjes,
Totem
2
0