JensCompernol's profile

Apprenti pisteur

• 

4 Messages

Trage upload

Een tijdje geleden hebben wij ons abonnement aangepast naar 500 down 50 up (zen internet). Dit werkte in het begin vrij goed en de behaalde snelheden lagen dicht bij de geadverteerde snelheid volgens het abonnement.
Nu merk ik al enkele dagen dat de uploadsnelheid gekelderd is naar ~20mbps, terwijl het eigenlijk dicht bij de 50 zou moeten liggen. Ik snap dat de snelheden die worden getoond op de website maximumsnelheden zijn en niet altijd kunnen behaald worden, maar 20 mbps is wel heel erg ondermaats op basis van wat ik betaal voor het abonnement.
Is dit iets wat "normaal" is?
Alvast bedankt.

Super User

• 

11.3K Messages

@JensCompernol 

En kan je ook meer uitleg geven hoe je opstelling is en hoe je deze testen doet ? 

Want een wifi speedtest is altijd veel minder dan een bekabelde verbinding daar moet je al zeker rekening mee houden. Ja in de begin kan dat goed werken via wifi maar uiteindelijk neemt dat af zeker door andere frequenties in de buurt. 

Apprenti pisteur

• 

4 Messages

zelfs met de kabel haal ik hooguit 30mbps. rechtstreeks aangesloten op de modem. Ik vermoed niet dat er in mijn netwerk bottlenecks aanwezig zijn want de eerste dagen na de abonnementswissel haalde ik wel mooi tussen de 45-50mbps

Apprenti pisteur

• 

11 Messages

probeer een in te loggen op de router van Orange zelf , 192.168.0.1 , je kan daar ook een speedtest doen, en je heb info of het netwerk van Orange is of het net werk van u.

wat ook helpt is uw router eens heropstarten, ook voor gehad en heb onlangs wel mijn router moeten resetten, 3 minuten werk, en het werkte terug normaal. ik had snelheidsverlies. en uwe vpn staat ook uit? :-) 

Super User

• 

11.3K Messages

@JensCompernol 

Zou gewoon eens de modem herstarten , ff stekker eruit en wacht een 2 minuten. dan terug stekker erin en zien naar je upload.

Kan zijn een bepaalde storing die is geweest of een bepaalde update in je modem die dit veroorzaakt of lijkt te veroorzaken.

Met in je netwerk bedoel ik , heb je een eigen router nog in je netwerk of andere zaken ? Iets waar je pc mee verbonden is. 

Apprenti pisteur

• 

4 Messages

de router staat in bridge mode, alles word afgehandeld door mijn Ubiquiti Dream Machine pro. Aan deze hangt een Unifi switch waar de meeste toestellen mee verbonden zijn. Als ik vanop de Dream machine een speed test uitvoer komen de snelheden overeen met wat ik zie wanneer ik een speedtest (ookla) uitvoer op een PC. Nogmaals, de snelheid was een stuk beter voordien en in mijn netwerk zijn geen wijzigingen aangebracht in die tijd.

rebooten maakt ook geen verschil.

(Modifié)

Super User

• 

11.3K Messages

@JensCompernol 

Dan zou ik eens contact zoeken met de klantendienst om een meting te laten doen van je modem. Uit de lijn testen kunnen ze afleiden of er ergens een probleem zit. 

Maar dan wel zeker wetend dat je de test ook gedaan hebt aan de modem rechtstreeks.

Doet enkel je pc dit of heb je ook via de gsm gemerkt bijvoorbeeld dat er een lage upload is ? 

Apprenti pisteur

• 

4 Messages

Ik heb dit geprobeerd op meerdere toestellen, telkens met hetzelfde resultaat.

Meilleurs membres de la communauté

Voir plus
  • Super User

• 

11.3K Messages

11.3K

• Super User

• 

8K Messages

8K

• Super User

•