THDB
+7 plus
Apprenti pisteur
•
7 Messages
Allen,
Tot voor kort had ik twee Orange contracten (op 2 verschillende adressen). Eind november heb ik 1 van deze contracten opgezegd wegens verhuis. Zoals gevraagd door Orange heb ik de toestellen (modem + booster) netjes op tijd teruggestuurd bij BPost. Enkele dagen later kreeg ik ook van BPost de bevestiging dat alles correct werd afgeleverd bij Orange zelf.
Toch krijg ik tot op de dag van vandaag van Orange SMS'en en mails om zsm alles terug te sturen. Doe ik dit niet, dan worden de toestellen me aangerekend.
Ik heb hiervoor ook al naar de klantendienst gebeld. Hier zeggen ze dat alles schijnbaar in orde lijkt. Toch blijven de mails en SMS'en komen en blijft er gedreigd worden met extra facturen.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat te doen :-) Als het écht tot een factuur zou komen zie ik mezelf genoodzaakt om de ombudsdienst van de overheid in te schakelen, al hoop ik natuurlijk dat dit niet nodig gaat zijn.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Thierry
Question
•
mis à jour
142
1
0
Solution acceptée
patrick2
+55 plus
Super User
•
@THDB
Bij het terug sturen van de materialen zit er vertraging op of de administratie is niet goed of nog niet verwerkt.
De toestellen die je terug gestuurd hebt bij de post zou je ook een bewijs moeten hebben gekregen. Dat bewijs kan je ook even doorsturen naar Orange en dan is dit ook direct in orde. https://www.orange.be/nl/formulier/bewijs-van-teruggave-van-je-internet-en-tv-apparatuur?utm_source=copilot.com
Je moet dit ook niet direct zien als een dreiging want dat doet iedereen. Dit zijn automatische berichten die uitgestuurd worden bij triggers dat de materialen niet binnen zijn. Als de post te laat alles brengt , de inkom van de materialen niet gescand zijn noem maar op. Zolang dit proces niet gedaan wordt zal er geen bevestiging zijn dat jou terug gestuurde materialen binnen zijn.
Naar de ombudsdienst...? lijkt me wat ver gezocht want dan zouden er veel staan vrees ik aangezien dit soort vragen veel aan bod komen.
Doe gewoon in bovenstaande link en je bent ook geholpen. Heb je dat bewijs niet meer ? ja dan kan je niks doen want dat is wel je eigen verantwoordelijkheid dit soort zaken bij te houden. Dat is de beste keus om dit soort dingen achteraf te kunnen bewijzen.
0