Profil de kelders

1  message(s)

Vervanging simkaart

Mijn vader ligt al een hele tijd in het ziekenhuis, zijn oude gsm is versleten, dus heb ik er een nieuwe gekocht. Zijn simkaart past niet in het nieuwe toestel en daar is de miserie begonnen! In de shop willen ze me geen nieuwe simkaart geven, want hij moet zelf aanwezig zijn! Ik heb een notariële zorgvolmacht en mag dus alles voor hem doen, maar blijkbaar geldt dit niet voor Orange! Volgens de shop moet ik bellen naar de klantendienst, daar zegt men dat ze dat niet meer doen en ik naar een shop moet gaan. Terug in de shop weigert men mij te helpen, want weer moet mijn vader aanwezig zijn. Ik heb ook zijn ID kaart en factuur bij, maar niets helpt. Terug naar de klantendienst gebeld, daar raden ze me aan om via de klantenzone een nieuwe simkaart aan te vragen, maar ook dat lukt niet, want als ik de foto van zijn ID kaart oplaad krijg ik een foutmelding. De enige raad die ik krijg, zet het abonnement over op jouw naam, via een online overnameformulier, maar dat willen we niet. Als ik niet snel geholpen wordt stap ik na 25 jaar klant te zijn bij Orange, met al mijn abonnementen over naar een bereidwillige provider!

Solution officielle

Modérateur

• 

188  messages

Dag @kelders,

Sorry om dit te lezen. Is er intussen een oplossing gevonden? Bent u erin geslaagd toegang te krijgen tot de klantenzone?

Een simkaartvernieuwing kan inderdaad alleen worden uitgevoerd in een shop, in aanwezigheid van de contracthouder, of via de klantenzone door de contracthouder zelf. Dit omwille van veiligheidsredenen, aangezien het om een contractuele wijziging gaat, is de goedkeuring van de contracthouder noodzakelijk.

Deze maatregel is bedoeld om de klant te beschermen. We begrijpen echter dat de contracthouder niet altijd fysiek aanwezig kan zijn. Daarom werd de mogelijkheid voorzien om de aanvraag op afstand via de klantenzone te doen.

Daarom raden we sterk aan om een klantenzone aan te maken. Zo kunt u eenvoudig en op elk moment verschillende aanvragen zelf uitvoeren. 🙂

Super User

• 

8.2K  messages

@YousraB​  Het zal wel zijn opgelost hé.

Is toch gemarkeerd als geaccepteerd! 

Modérateur

• 

188  messages

Hey @Josette, Waarschijnlijk wel, maar het is toch fijn om rechtstreeks van de klant te horen hoe zij het hebben opgelost. 😉

Super User

• 

8.2K  messages

@YousraB​ daar maken ze meestal géén werk van.

Jammer maar helaas.

Solution acceptée

Super User

• 

11.2K  messages

@kelders 

Dit is toch niet bepaald een service die je verwacht dit is wel op zijn zachts gezegd erg vervelend. 

Om nu het abonnement hiervoor op jou naam te zetten is er wel over en een nieuwe simkaart zou je toch zo moeten krijgen ? Je hebt de bewijzen alles mee en toch wordt je niet geholpen dat is eigenlijk geen service. 

Weet dat wij hier niks kunnen doen dit forum is voor en door klanten en geen ondersteuning van de klantendienst. Je moet echt naar de shop of bellen en aandringen voor die nieuwe simkaart hun zijn de enige die hiermee kunnen helpen , hoe vervelend het nu klinkt. Laat anders desnoods je vader bellen en er eentje klaar leggen dat je die kan gaan afhalen , dat je vader dan zegt mijn zoon / dochter komt die afhalen. Dan ook ff duidelijk zeggen dat die in het ziekenhuis ligt en dat jij zijn ID kaart als de factuur mee zal pakken. Misschien kan dit al helpen hé want anders zie ik zelf niet echt een mogelijkheid om dit op te lossen. 

Super User

• 

8.2K  messages

@kelders  Heel veel sterkte en hopelijk snel beterschap.

Loading...