Charlottefeys's profile

9 Messages

nieuwe modem wil niet connecteren

na aanvraag van wiffi booster moest de modem vernieuwd worden, bijna een week verder, 2 nazichten van technieker heb ik nog steeds geen internet, er wordt steeds een ticketje aangemaakt en ik moet steeds wachten... iemand ervaring mee? 

Solution acceptée

9 Messages

kleine update, bij aankomst thuis na het werk werkte de wifi, de boosters werken ondertussen ook, jammer dat ik nu pas ontdek dat er veel toestellen enkel de 2,4ghz ondersteunen 🫣. 

Maar tevreden dat het uiteindelijk werkt. ☺️

Chef chaman

• 

8.2K Messages

@Charlottefeys  goedemorgen,

Ik zou je eens aanraden alle stekkers een paar minuten uit de muren te halen van al je 

toestellen.

En daarna ze een voor een terug erin te steken, geef alles

te tijd om opnieuw te verbinden, succes.

Je kan ook hier eens lezen gaan, klik op de blauwe hier.

Succes. 

9 Messages

Goedemorgen,

dit werd al meermaals gedaan.

ondertussen deze morgen ookal maar nog steeds niets.

de technische dienst maakt steeds een ticket, ze bellen dan dat het opgelost is maar nog steeds niets.

nu zijn de 48uur weer bijna om, maar ik vrees ervoor... 

9 Messages

nog verdere info, het gaat over het openbaar IP adres dat niet wordt ' vrij gegeven' dit moet blijkbaar aangevraagd worden...

Chef chaman

• 

8.2K Messages

@Charlottefeys  Kom jij dan van een andere provider?

Jammer dat het niet heeft geholpen.

9 Messages

nee ik kom niet van een andere provider, dit is het net, ik kan er niet bij dat het eigenlijk niet lukt. dit zou toch niet mogen, je vraagt extra diensten en hebt plots niets meer en niemand die iets kan doen 🙄, je zou zo wel overwegen om te veranderen

Chef chaman

• 

8.2K Messages

@Charlottefeys  fijn is inderdaad anders.

Heb je ook al eens naar het nr 5000 getelefoneerd?

Dat ze je modem nakijken van daaruit, wij kunnen hier

echt niets voor jou doen, jammer.

Super User

• 

8K Messages

Waarschijnlijk is je modem nog niet geregistreerd op het netwerk

Daarom krijg je ook geen DHCP adres

Of de modem is stuk - niet waarschijnlijk

Raar, want toen ze mijn modem vervingen had ik internet vooraleer de technieker weg ging

Chef chaman

• 

8.2K Messages

@Charlottefeys  goedemorgen,

bedankt voor je antwoord.

Super User

• 

8K Messages

Ik heb ook een printer die alleen de 2.4 GHz aankan.

2.4 GHz gaat verder, doch mindere snelheid. Hier heb ik een 44 Mbps met een wifi 5 toestel

5 GHz gaat minder ver en hogere snelheid,  Met hetzelfde wifi 5 toestel heb ik in Spanje 264 Mbps gehaald

Best de 2.4 GHz en de 5 GHz een verschillende naam (SSID) geven.  Als ze dezelfde SSID hebben kan het zijn dat de 2.4 GHz toestellen moeite hebben om te verbinden of zelfs helemaal niet verbinden

Op de 2.4 GHz band kan je gerust TV kijken

9 Messages

goedemorgen, bedankt, kan ik dit dan via de modem aanpassen, om beide te gebruiken?

Super User

• 

8K Messages

ja, hoor

Inloggen op de modem, liefst bekabeld, met een internet browser

Navigeer naar 192.168.0.1  password moet ergens op of rond de modem zijn, evt op een sticker dat je gekregen hebt

Zie https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?page=device/orange/livebox-cable/topic/je-wifi-configureren/via-de-beheerdersinterface/2&_gl=1*1fv564p*_up*MQ..*_ga*MTUyNjEyNTU3Ny4xNzYxOTA0NzU1*_ga_XGR9QRRNL7*czE3NjE5MDQ3NTQkbzEkZzAkdDE3NjE5MDQ3NTQkajYwJGwwJGgw 

• Jouw wifi (bovenaan)
  • Basisconfiguratie (links)
  • Splits SSID
  • dan kun je de naam en password voor de 2.4 en de 5 GHz aanpassen
  • niet vergeten op te slaan (onderaan)

Na opslaan

• Geavanceerde configuratie (links)
  • voor de 2.4 GHz
    • Voorkeur bandbreedte 20 MHz
    • Kanaal: zet op 1, 6 of 11
  • en opslaan

En nog wat lectuur https://www.cbtnuggets.com/blog/certifications/cisco/when-to-use-20mhz-vs-40mhz-vs-80mhz 

(Modifié)

Meilleurs membres de la communauté

Voir plus
  • Super User

• 

11.3K Messages

11.3K

• Super User

• 

8K Messages

8K

• Super User