We zijn slechts een weekje bij orange en veel plezier hebben we nog niet gehad... Nu ook onze tv...
's Ochtends hebben we vaak enkele zenders op 'zwart' scherm terwijl de programmagids wel aangeeft een programma te hebben. De zenders wisselen ook. Gisteren was het vrt, vandaag vtm... We bellen maandag met de klantendienst maar kan iemand ons nu al vooruit helpen?
Daarnaast zou ik ook graag de tv box kunnen bedienen met een universele afstandsbediening. Iemand een idee welke geschikt is?
Vraag
•
Bijgewerkt
61
2
Josette
+ nog 56
Hoofdsjamaan
•
@vwo91 goedemorgen,
bel nu even naar nr 5000 ze werken vandaag.
Ik heb ze vanmorgen ook aan de lijn gekregen, wij kunnen je daar niet bij helpen.
Hou je gegevens klaar en ook de toestellen in de buurt.
Succes.
0
0
Pletse
+ nog 44
Leerling verkenner
•
DAg @vwo91 ,
Wanneer je nog eens een 'zwart' scherm hebt, druk dan eens op het oranje vierkantje om in het menu te komen van de tv box, kies dan instellingen, systeem en diagnosetest uitvoeren. Laat de test zijn ding doen en daarna krijg je een lijst te zien met onderaan alle waardes per frequentie. Je ziet telkens TS staan en een nummer/frequenties erbij. Op het einde van iedere lijn staat er normaal telkens conform. Bekijk even of deze allemaal conform zijn. Zoniet, dan kan er storing zitten op de coax/tv kabel waardoor de tv box het signaal niet of niet voldoende binnenkrijgt om beeld te tonen.
Wat ook mogelijk eens zou kunnen proberen is de diepe & automatische slaapstand aanpassen.
In hetzelfde menu waar je "diagnosetest uitvoeren" terug te vinden is zul je de instellingen hiervoor zien staan. Bij mij staan beide op "uitschakelen" omdat dit me al veel problemen heeft gespaard (tv box deed regelmatig raar bij het ontwaken na slaapstand).
En wat de universele afstandsbediening betreft, wat is juist het doel dat je wenst te bereiken hiermee? Heb je meerdere toestellen dat je met 1 afstandsbediening wil bedienen? TV, soundbar, dvd, TV box, etc... ?
Recente TV toestellen hebben namelijk een functie waardoor je met de afstandsbediening van de TV bvb alles kun bedienen via HDMI-CEC. De aangekoppelde toestellen moeten dit uiteraard ook ondersteunen.
Zo kan ik met mijn afstandsbediening van de tv mijn dvd-speler besturen, tv en tv box omdat alles via HDMI-CEC te bedienen is.
0
0