57manesh's profile

Beginnende scout

• 

3 Berichten

abonement overdragen

Beste,
Ik heb momenteel een abonnement bij Orange Belgium en ik betaal ook een smartphone af via een contract van 2 jaar. Er blijven nog ongeveer 7 maanden over van mijn contract.
Ik wil graag weten of het mogelijk is om nu over te stappen naar een andere provider voor internet en telefonie.
De reden is dat mijn internetsnelheid zeer slecht en erg traag is. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de verbinding.
Kunt u mij laten weten:
hoeveel ik nog moet betalen voor de smartphone,
of er extra kosten of een opzegvergoeding zijn,
en wat de voorwaarden zijn om mijn abonnement vroegtijdig stop te zetten?
Alvast bedankt voor uw hulp.
Met vriendelijke groeten, 

Beginnende scout

• 

14 Berichten

Je kan overstappen maar je zal dan een slotfactuur krijgen van Orange waar een groot bedrag zal op staan als restwaarde te betalen voor je toestel.

Super User

• 

11.3K Berichten

@57manesh 

Overstappen kan je altijd , vraag de restwaarde op via je klantenzone of door te bellen en je vraagt bij je nieuwe provider de diensten aan. Zou dan wel voor je opzegt eerst de installatie laten doen door je nieuwe provider anders heb je geen diensten meer. 

Maar de vraag is dan ook meteen , heb je ook al eens laten nakijken waar het probleem zit ? De oorzaak kan misschien ook snel opgelost zijn. Overstappen kan je namelijk altijd dus misschien eerst eens kijken voor een oplossing. 

Weet niet welke provider je op het zicht hebt maar als je Telenet zou pakken zit je op dezelfde kabel als Orange. Wie zegt dat je probleem dan is opgelost ? 

Beginnende scout

• 

3 Berichten

@patrick2​ 

Hallo Patrick,
Bedankt voor uw uitleg. Ik hou echt van Orange en ik koop altijd alles bij Orange, maar de internetsnelheid is echt frustrerend voor het bedrag dat ik betaal. Mijn telefoon is een Samsung S26 Ultra. Ik heb geen extra apps op mijn gsm, ik sla bijna geen bestanden of foto’s op en ik maak dagelijks het RAM-geheugen schoon. Er staat ook beveiligingssoftware op het toestel, maar het probleem blijft altijd hetzelfde.
Bij WhatsApp, Telegram, Instagram en Facebook krijg ik tijdens gesprekken voortdurend de melding dat mijn internetverbinding zwak is. Het geluid valt constant weg en komt terug, wat erg vermoeiend en frustrerend is. Het is nu al enkele maanden zo erg dat ik bijna niet meer normaal met mijn familie via spraakoproepen kan praten.
Zelfs mijn bankapp duurt soms bijna een minuut voordat de loginpagina verschijnt. Er zit geen virus op mijn telefoon, want ik controleer dat regelmatig. Ik weet ondertussen echt niet meer wat ik nog moet doen.
Ik wilde eigenlijk niet overstappen van Orange, maar eerlijk gezegd begint Orange mij bijna te dwingen om van provider te veranderen. Het signaal van mijn gsm staat bovendien meestal maar op één streepje bereik.

Super User

• 

11.3K Berichten

@57manesh 

Misschien helpt het al om bellen via Wifi aan te zetten , VoWifi , ik heb dat ook altijd aan staan. Wat je eens kan proberen , in zo verre nog niet gedaan , herstart gewoon eens de modem en je gsm toestel. Misschien kan dit al je probleem oplossen. Daarnaast hoe is je wifi bereik ? zijn er andere toestellen die ook problemen ervaren met de wifi ? Of spreken we hier van mobiele data ? Want dat is me niet geheel duidelijk . Indien mobiele data er zijn pas werken geweest aan de masten , ik had toch bericht gehad. Ik ervaarde in eens traag internet en dus ff herstart toestel en het was terug in orde. Dus kan je eens verduidelijken of we hier over wifi spreken of mobiele data? 

Super User

• 

7.2K Berichten

Beste @57manesh 

Ben je klant van Orange geworden op het moment dat je die foon kocht of was je al eerder klant?

Indien je al klant was, had je toen ook al last van trage verbinding?

(bewerkt)

Beginnende scout

• 

3 Berichten

@Cdt24801​ bedankt voor reactie .

Ja, dat dacht ik ook eerst. Mijn gsm was oud, dus ik dacht dat het probleem misschien aan de telefoon lag. In die periode had ik ook een Flybox-modem van Orange, maar die gaf mij ook veel problemen. Uiteindelijk heb ik dat abonnement stopgezet. Nu heb ik een nieuwe gsm en ik heb nog steeds hetzelfde probleem: hij schakelt voortdurend van 5G naar 4G. Ik heb het ook aan ChatGPT gevraagd en die zei dat je in Linkeroever beter Proximus kunt hebben, omdat Telenet en Orange daar problemen hebben.

Mvg 

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User