Profiel van Justine4

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

Mobiel netwerk in Zweden

Hey,

Ik ben gisteren avond in Zweden toegekomen en heb ondervonden dat mijn 4g niet werkt.

Ik heb volgende oplossingen al geprobeerd en ben hopeloos:

- roaming uit en weer aan gezet

- gsm heropgestart

- mijn data gechecked in de orange app

- een ander netwerk manueel gekozen

- gebeld naar orange

Ik weet niet meer wat te doen.

Ik kan wel bellen en smsen

In de tussenstop in Amsterdam werkte mijn mobiel netwerk wel.

Pls help, groetjes.

Super User

 • 

7.7K Berichten

Veel anders dan manueel een ander netwerk kiezen kan je niet doen

Even checken of je roaming aanstaat - denk van wel - en nog een ander netwerk kiezen

Success

 

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

Roaming staat idd aan.

Heb alle beschikbare netwerken meerdere keren geprobeerd.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Justine4 

Kijk je APN instellingen eens na of die correct staan. 

Wat voor toestel heb je ? 

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

APN staat correct

Ik heb een Xiaomi note 10 5G

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

Ik heb orange 3x gebeld. De eerste 2 keren hebben ze een reset gedaan, ik moest mijn toestel 15min uitschakelen en weer opstarten. Beide keren heeft dit niet gewerkt dus moest ik terugbellen. De derde keer dat ik bel zegt de vrouw dat mijn abbonement de data niet in het buitenland kan gebruiken (ik zei: maar zweden is in de EU. Zij zei: maakt niet uit, werkt ook niet in de EU.). Nochtans heb ik in Frankrijk geen problemen gehad en de tussenstop in Amsterdam werkte ook. Ook in het VK heeft dit abbonement eerder gewerkt.

Hierdoor krijg ik toch het gevoel dat ze het niet wisten en maar excuses zochten. Uit frustratie afgelegd.

Groetjes🥲

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Justine4 

Ook buiten de EU werkt je mobiele data enkel daar kost het extra geld en binnen de EU gaat dit van je data pot af dus wat die vrouw zei klopt niet. 

Maar heb je IPV4 aangevinkt staan in je APN instellingen kun je dat eens controleren? 

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

Ja die staat aan

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Justine4 

Heb je al eens zelf je netwerkinstellingen gereset ? Dus niet wat ze op de klantendienst gedaan hebben dat moet je gewoon vergeten en naast je neerleggen. 

 Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Apprenti pisteur

 • 

7 Berichten

Ja die heb ik ook al gedaan🥲

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Justine4 

Dan zijn er niet veel opties meer. Enige wat je kan doen is eens , als dat mogelijk is natuurlijk , je simkaart in een ander toestel testen. Maar goed dan moet er wel iemand bij je zijn waarmee dit kan. Als het dan ook niet werkt ligt het probleem wel degelijk bij Orange en moeten hun het oplossen. Moest het dan wel werken dan ligt het aan je gsm toestel zelf en daar kan Orange zelf niks aan doen. Maar goed kan me voorstellen dat je ook niet direct iemand bij hebt die ook een toestel heeft waarmee dit kan. 

Loading...