Profiel van lipoon

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Woekerprijzen

Screenshot_20200725-120839.png

Chef pisteur

 • 

105 Berichten

Ligt dit aan tarieven van Orange of heb je naar een betaalnummer gebeld?

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Dag Amazon is een klantendienst nummer dus normaal tarief Ik heb het in een aantal Orange shops gevraagd en sommige verkopers hebben het ook al voor gehad maar in de shop kunnen ze voor mij niets doen

Pisteur expérimenté

 • 

29 Berichten

Ik denk die heeft het gebeld

Super User

 • 

8.1K Berichten

@lipoon  goedemiddag,

het is snel om met verwijten naar een provider te gooien. 

Maar meestal gaan de mensen zelf in de fout. En woekerprijzen de prijzen staan bij

iedere provider goed genoteerd wat de kosten kunnen zijn.

Amazon ligt niet in België en België telt nog altijd roamingkosten aan.

Zou dat maar eens goed nakijken.

 

 

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Dat neem ik aan wat je zegt maar het zijn geen speciale nummers die ik gebeld heb maar nummers met de gewone internationale tarieven

Chef pisteur

 • 

105 Berichten

Over welke nummers gaat het dan? Welk land?

Super User

 • 

11.1K Berichten

@lipoon  het ligt er aan waar de klantendienst gevestigd is van Amazon. Heb het ook eens nagezien en het nummer is geen nummer wat ergens in Europa gevestigd is. Dus dat het je aangerekend wordt is de kans heel groot. En om precies te zijn is het nummer in Amerika gevestigd dus je hebt een Amerikaans nummer gebeld. https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/internationaal-roaming#!/to/Verenigde-Staten

Jammer genoeg is dit bij elke provider dat deze kosten worden aangerekend. Dus een overstap zal je kosten niet verlagen. 

Super User

 • 

8.1K Berichten

@patrick2  bedankt voor je antwoord ik kon

het niet beter vertellen.

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Het support nummer van Amazon usaiusa is +1-206-922-0880 

Pisteur confirmé

 • 

5 Berichten

Hoi

 

de belkosten naar Amazon zijn voor elk Provider hetzelfde.. 

hopelijk ben je hier iets mee 🙂 

 

grtjs

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Tarief Particulieren met abonnement 

Bij Base is het tarief Belgium USA 0.75€ per minuut

 

Super User

 • 

11.1K Berichten

@lipoon  bij Telenet rekenen ze € 1 per minuut dat je belt. Bij het niet gebruiken van een hele minuut wordt er ook € 1 gerekend. Dus je wordt altijd op die minuut afgerekend. Telenet telt daar ook nog eens een start tarief bij als je verbinding maakt , dus zodra de hoorn opgenomen wordt dus je zit al aan bijna € 2 voor de eerste minuut. Dat Telenet en Base minder vragen dat kan maar waarom dat is heb ik geen idee van. Denk ook dat elke provider dit zelf kan beslissen hoeveel de gesprekken kosten. Het zijn roaming tarieven die ze door tellen. En denk dat Orange het maximum telt en Base het minste telt. En Telenet zit er ergens tussen. 

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

Ik heb ook een klacht neergelegd bij Test Aankoop ik ben geabonneerd Ik ben benieuwd wat Orange mij gaat antwoorden op de 70€ die ze mij willen aanrekenen naar buitenlandse nummers bellen

Pisteur expérimenté

 • 

29 Berichten

Ja goede antwoord

Pisteur expérimenté

 • 

29 Berichten

  1. Maar hier op orange is dat 50cent per minuut voor de bellen

Pisteur expérimenté

 • 

29 Berichten

Vind je het niet goed

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Michelkh1  wij vinden dit niet goed nee helaas. Of wel zeg je iets zinnigs maar niet de posten bevuilen met deze rare antwoorden.

Employé Orange

 • 

198 Berichten

Even terug op de originele post een opmerking maken ivm de doorschakeling van VS naar FR (misschien maakt het wat duidelijker voor de poster).

 

Belangrijk om te weten is dat een doorschakeling door de correspondent niets zal veranderen aan het originele nummer dat je belde.  Je belde een nummer in de VS en dat blijft zo, het is niet zo dat je dan ineens naar FR belt (zo werkt telefonie nu eenmaal niet).  Dit zou enkel zijn in gevalle je had ingelegd en het nummer zelf had gebeld.

 

Je hebt dus de hele duurtijd naar de VS gebeld, wat een spijtige en dure zaak is.

 

Ik wens je in ieder geval veel succes in het vinden van een compromis met Orange.

 

Ik ben hier aanwezig als klant van Orange en ben geen officiële medewerker van de klantendienst.  Mijn posts zijn mijn eigen mening, en geenszins een officieel antwoord van Orange Belgium nv

Pisteur expérimenté

 • 

24 Berichten

dat betwijfel ik wat je beweert van orange/mobistar is geweten dat de telefoonlijn ook over het internet gaat als je de bbc tv app installeerd kan je kijken dat komt omdat je op het Engels internet zit want de bbc app werkt enkel in de uk en nergens anders in de wereld

Super User

 • 

11.1K Berichten

@lipoon  er worden uitzendrechten betaald om die zender op de app te krijgen. Dus dat is een totaal ander voorbeeld wat je geeft. En dus dat is ook totaal niet vergelijkbaar. Wat @TomN  zegt is totaal correct. 

Employé Orange

 • 

198 Berichten

@lipoon 

VoIP of internet telefonie is en blijft vaste telefonie, hoe het beestje zich ook gedraagd.  Het blijft een telefoonnummer A, naar telefoonnummer B en van telefoonnummer B naar telefoonnummer C.

Uiteindelijk kom je vanop je vast telefoontoestel via het internet op een soort telefooncentrale uit (VoIP) die je zal doorsturen naar het nummer dat JIJ vormde, in dit geval dat van de Verenigde Staten (dat gedeelte betaal jij, want daar koos jij voor).  Wat de operator van Amazon deed, was jou doorschakelen naar het nummer van de Franse Amazon - hiervoor betaal jij niet, want daar koos jij NIET voor (uiteindelijk had hij je evengoed naar Japan of India ofzo kunnen doorschakelen en wie weet wat zou dat dan kosten).

Jij blijft dus met het nummer van Amazon VS, in de VS ontstaat er een verbinding tussen telefoonnummer B (Amazon VS) en C (Amazon FR).  Zodra de agent jou doorverbond, legde hij via de Amazon bedrijfscentrale een verbinding tussen jou en telefoonnummer C.  Je verbinding werd nooit verbroken en het bestemmingsnummer is nooit gewijzigd (kijk maar op het scherm van je toestel - je zal zien dat hier geen enkel Frans nummer tevoorschijn is gekomen).

Je moet mij natuurlijk niet geloven, je kan altijd indien je wenst contact opnemen met de Ombudsman Telecom en kijken wat deze je hierover zal vertellen.

 

Ik ben hier aanwezig als klant van Orange en ben geen officiële medewerker van de klantendienst.  Mijn posts zijn mijn eigen mening, en geenszins een officieel antwoord van Orange Belgium nv

Loading...