Pisteur confirmé
•
29 Berichten
De orange E-Sim
Hallo,
ik ben aan t twijfelen voor mijn sim om te schakelen naar een e-sim.
kan je mij even vertellen hoe de overgang juist werkt? Kan ik dit zelf doen via de my orange app, of is het toch verstandiger om langs de winkel te gaan hier voor?

patrick2
Super User
•
11.2K Berichten
@Borafreakske
Het is een keuze die je maakt of je over gaat naar de E-sim of niet. Daar kunnen wij eigenlijk weinig tot geen advies over geven. De ene moet en zal zijn strikte simkaart hebben de ander moet geen gedoe meer om dat klepje te openen en die simkaart er in te prutsen hebben. Nu is het dus aan jou om te beslissen welke optie je neemt , je huidige simkaart of de E-sim. Ik heb hier al eens wat over geschreven dus lees het zeker eens door. Heb je nog vragen hierover vraag ze zeker hé.
https://community.orange.be/t5/Tips-tricks-van-de-community/E-sim-actief-maken-en-instellen/ba-p/91877
Niet alle informatie staat er al in ( artikel is al gemaakt voor E-sim in de My Orange te activeren was ) maar je kan dus via de My Orange app de E-sim activeren.
0
Anonymous User
4.4K Berichten
Hallo @Borafreakske
Zelf heb ik de E-sim al eens geactiveerd ( om te testen of het werkt via de app ) via de My Orange app op mijn iPhone 12 , je scant dan gewoon de code die je ziet staan in de app ( met je nieuw toestel ) , dit gaat zeer goed , normaal herkent de My Orange app dat je E-sim toestel hebt, en zal er staan activeer E-sim voor dit toestel , nu heb ik terug een simkaartje, gezien ik terug mijn Samsung Galaxy S10 gebruik maar zodra ik een nieuwe Samsung Galaxy zal hebben ga ik geen sec twijfelen en DIRECT E-sim activeren , dus mijn advies is : zeker doen 🙂 .
Groeten,
bigMODDER
0
Anonymous User
4.4K Berichten
@patrick2 @Totem @MustafaY
Zelf ben ik wel zeer blij dat deze optie beschikbaar is in de My Orange app , ze zijn hierbij de eerste waar je dit allemaal kan regelen via de app.
Nu ik lees ook dat er mensen zijn die zeggen waarom zien we dit niet in onze kantenzone? Mijn mening is: stel dat men uw klantenzone hackt dan kan de hacker uw nummer met die code scannen, en volledig overnemen , dus eigenlijk ben ik blij dat het ENKEL kan via de My Orange app.
Ook die code sturen via de post is ook gevaarlijk he , gezien sja als er iets in verkeerde handen zou vallen, ze ook je nummer kunnen overnemen. ( Tenzij er meer komt bij kijken voor het te activeren )
Dus kort samen gevat : Ben blij dat het enkel te activeren is via de My Orange app & als je zelf naar de winkel gaat om je code.
Groeten,
bigMODDER
1
TomB
Employé Orange
•
305 Berichten
Beste @Borafreakske
Ikzelf gebruik e-sim (privénummer) + fysieke sim (nummer om klanten te bellen)
Zeer gemakkelijk.
Voor de overstap, fysieke sim valt uit en nadien is de e-sim actief.
Het zou mij niet verbazen mocht binnen een 5 tal jaren fysieke simkaarten gewoonweg niet meer bestaan.
Groeten,
Tom
Shop medewerker
0
0
Anonymous User
4.4K Berichten
@TomB
Dit is inderdaad ook iets wat ik denk , na 5 jaar zal de simkaart niet meer bestaan , zelf zal ik ook als ik men nieuwe Samsung Galaxy heb, E-sim activeren.
Groeten,
bigMODDER
0
Jennifer_Somers
Apprenti pisteur
•
3 Berichten
Ik vind het ook wel handig dat dit via de app kan. Zeker in coronatijden zorgt dit voor minder problemen en moeilijkheden dan naar een winkel te moeyen
0