4 Berichten
Ik ben recentelijk overgestapt van Telenet naar Orange. Voorheen had ik op zowel de Apple TVs als de Smart TVs de Telenet App maar Orange laat mij op alle TV’s volledige in de steek.
ik heb een tweetal Philips TVs met Android OS en daar is de Orange App niet beschikbaar, op de TV met de Orange TV box heb ik wel gewoon TV maar de andere 3 TVs niet.
Heb ook al de Flow TV app geprobeert, maar dat werkt ook niet. Vanaf mijn iPhone kan ik zelfs geen screenmirroring naar mijn Apple TV want dan gaat alles op zwart.
Iemand een tip of advies? Ik wil ook nog overal een Chromecast moeten aanschaffen, zeker niet op Android TV’s. Ook daar valt niet naar te streamen?

Vraag
•
Bijgewerkt
135
6
0
Pletse
+ nog 44
Leerling verkenner
•
Hey @Bmartens30 ,
Het is nogmaar zeer recent dat Orange de app beschikbaar heeft gesteld op TV toestellen. Nog niet alle toestellen worden ondersteund. Echter heb ik een Philips TV en ik kon wel de TV Plus app installeren. Dus het is vreemd dat het bij jou niet beschikbaar is...
Heb je al eens geprobeerd om de app via de Google Playstore op te zoeken via de TV's zelf? Ik veronderstel, aan de screenshot te zien, dat je de app probeert te installeren via je telefoon (op de TV's). Het is een gok maar het proberen waard...
De TV Flow app kan het beeld "blokkeren" bij screenmirroring. https://discussions.apple.com/thread/253678106?answerId=256890624022&sortBy=rank#256890624022
Werkte dit in het verleden wel? Of is het nu eerste keer dat je dit probeert omdat de Orange tv app niet kon geïnstalleerd worden op de 2 andere TV's? By the way, de Orange tv app zou moeten beschikbaar zijn op Apple TV, misschien kan dit al deels een oplossing zijn.
0
0
B
Bmartens30
Hoi Pletse,
ik heb zowel geprobeerd de app vanuit de Google Play Store op beide Smart TVs te installeren, maar ook op Apple TV. Nergens is de app beschikbaar, niet de Orange TV Go of de Flow.
Er zijn zelfs geen andere Orange apps aanwezig, behalve die van Luxemburg, maar die werkt niet met een BE account.
(bewerkt)
0
0
B
Bmartens30
Hoi Pletse,
ik heb de apps ook vanuit de Google Play Store op beide smart TVs gezocht en ook andere Orange apps op de iPhone geprobeerd. Op Apple TV is ook verder geen Orange TV app aanwezig.
Alleen de Orange Luxemburg app is zichtbaar maar daar kan ik niet inloggen.
(bewerkt)
0
0
YannickV
+ nog 34
Moderator
•
Hey @Bmartens30 , draaien de tv toestellen op Android TV OS 9 (10 wordt aangeraden) of hoger? Is er minstens 1,5gb RAM aanwezig in de toestellen?
0
B
Bmartens30
De smart TV is een Philips Google TV AT1 met OS 12 en 5,3GB geheugen, waarvan nog 2,2GB vrij.
Heb nu de TV gereset en nog eens opnieuw ingelogd en heb de Orange TV Go app nu wel gevonden. Dus daar werkt die wel op.
Op Apple TV 4K kan ik in de app store geen Orange TV Go app vinden. streamen gaat niet omdat de website https://orangetvgo.be niet opent in de diverse browsers, maar wel op de computer. Ook gaat bij screenmirroring naar de Apple TV de Orange TV Go app op de iPhone op zwart. Dit laatste is dus een bewuste keuze van Orange om het NIET mogelijk te maken, want normaal werkt mirroring altijd.
Schijnbaar hebben ze een deal met Google dat ze niets voor Apple mogen doen omdat ook hun settop boxen op Android draaien. Blijft uiteindelijk zwaar irritant omdat andere providers zweo Apple als Android ondersteunen.
0
0
Pletse
+ nog 44
Leerling verkenner
•
@Bmartens30 ,
Je moet me excuseren, de app is nog niet beschikbaar voor Apple TV maar het wordt wel overwogen. Ik had het ergens gelezen maar verkeerd onthouden 😅.
0