suku's profile

1 Bericht

Volumeknoppen van afstandsbedieningen van tv noch Orange werken

Beste,

Na vele uren te hebben verloren met het zelf zoeken met de tv-handleiding en met AI via het www ben ik het zoeken zat en richt ik mij tot jullie.

Ik heb een TV van LG, model OLED48B46LA. Zolang ik met Telenet werkte was het geen probleem om de volumeknop te bedienen en het systeem zo in te stellen dat het geluid enkel in mijn hoorapparaten binnenkwam en niet in de kamer. Ik had mijn TV-connector aangesloten via de aansluiting voor de hoofdtelefoon. Maar mijn LG Oled heeft die niet en ik heb de connector dus moeten aansluiten via de optische poort.

Wat ik ook geprobeerd heb, de volumeknoppen werken helemaal niet. Als dat probleem niet opgelost geraakt moet ik jammer genoeg Orange verlaten.

Artificiële Intelligentie raadt me aan: Het is heel verstandig om Orange eerst te bellen of aan te spreken. Leg hen rustig uit dat uw nieuwe tv geen hoofdtelefoonaansluiting meer heeft en dat het volume via de optische kabel nu vaststaat. Vraag hen specifiek of zij de oranje afstandsbediening zo kunnen instellen dat deze het volume van de decoder zelf regelt, in plaats van te proberen de tv aan te sturen. Als Orange dat softwarematig voor u kan aanpassen, hoeft u Orange niet te verlaten.

Telefonisch contact nemen is me té ingewikkeld, mocht ik de uitleg al begrijpen. Gezien de technische dienst enkel telefonisch kan bereikt worden is mijn vraag: heeft iemand van jullie een oplossing? Ben 75 en begrijp geen té technische uitleg.

Alvast bedankt!

Geen reacties!

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K