SilkeT's profile

3 Berichten

Aankopen buiten bundel

Beste,

Ik merkte 2 keer een aankoop buiten de bundel op mijn factuur op van 4,99 euro naar Appsland S.L. via één van de extra surf kaartjes van mijn kinderen hun tablets. Dit blijkt onderdeel te zijn van abonnementsfraude waarbij elke keer als ze per ongeluk naar dat gameland gaan, omdat ze ergens verkeerd op klikken tijdens hun spelletje dat er 4,99 euro wordt aangerekend. Ik heb hiervoor contact gehad met Orange en de eerste persoon zei dat hij kon blokkeren dat die aankopen er nog afgingen voor zowel de extra surf kaarten als mijn eigen sim. Ik moest ook STOP naar die nummer 10347 sturen. Dit lukte echter niet waardoor ik heb teruggebeld en een tweede persoon aan de lijn kreeg, die beweerde dat er geen blokkering was doorgevoerd maar dat hij de blokkering van de aankopen van multimedia ging opzetten (wat ook gebeurd is). Zelf twijfel ik echter of dit over een aankoop gaat en eerder een oplichtingspraktijk elke keer als je per ongeluk op dat Appsland terechtkomt.

Zijn er nog mensen die dit hebben voorgehad en hoe hebben jullie dit verholpen? Ik wil vooral zeker zijn dat ik geen rare aankopen buiten bundel meer op mijn factuur zie en dat als er toch zouden opkomen van na 18/03/2026 dat ik, zoals de eerste persoon zei, in mijn recht ben om die van Orange terug te eisen omdat hun blokkering niet werkte.

Alvast bedankt.

Mvg,

Silke

Officiële oplossing

Super User

• 

8K Berichten

Zet in My Orange of je klantenzone, de multimedia aankopen af,

In My Orange

• Min producten beheren
  • Klik op je  mobiel abonnement
  • Opties beheren
  • Blokkering multi media aankopen
    • Aanzetten

3 Berichten

Dat is inderdaad gebeurd. Ik kan alleen niet inschatten of dit voldoende is om te voorkomen dat er nog aankopen van Appsland op mijn factuur komen.

Super User

• 

8K Berichten

Normaal moet dat voldoende zijn.  Dit voorkomt dat er aankopen via je Orange factuur gaan

3 Berichten

Dank je wel!

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K