Tinke's profile

18 Berichten

Chromecast: orange tv wel mogelijk via ipad maar niet via iphone

We hebben onze chromecast geïnstalleerd zowel op ipad als iphone. Op ipad werkt alles. Op iphone werkt netflix maar de orange tv app werkt niet via iphone. Het cast icoon licht niet op. Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Super User

• 

11.3K Berichten

@Tinke  

Je dient wel nog eerst de iPhone te koppelen aan je tv decoder anders zal het niet werken. 

Als je naar de instellingen gaat in je decoder kan je de koppeling doen met de iPhone. 

18 Berichten

Hallo Patrick, even nagekeken maar mijn iphone is wel gekoppeld aan mijn decoder.  Helaas is dit niet het probleem. 

Super User

• 

11.3K Berichten

@Tinke  

En je chromecast is dat een los exemplaar of heb je een ingebouwde in je tv zitten ? En zijn de twee toestellen verbonden in hetzelfde wifi netwerk ? 

18 Berichten

Tv in woonkamer werkt met decoder. Tv in slaapkamer heeft losse chromecast. Hier werkt alles via bediening met ipad en iphone. Enkel de orange app niet. 

Super User

• 

11.3K Berichten

@Tinke  

Dan zou je toch een casting icoon moeten zien als alles correct verbonden is. 

En in de app zelf kan je wel kijken? Als dat zo is start dan eens een programma op om te kijken en kijk dan eens of er een icoontje komt om te casten.

18 Berichten

Het icoon is zichtbaar maar niet opgelicht waardoor het niet reageert. En het ligt niet aan de connectie want netflix lukt wel vanaf lijn iphone. 

Ik heb net hetzelfde. Orange is gisteren langs geweest om decoder te veranderen. De app is ook anders (nu Orange TV Go Belgium) en dus installeren we die maar het icoontje om te casten staat er niet wanneer ik met de app (heb een iPhone 15) op de Google chromecast, ook van bij Orange, tv wil kijken. 

Heb ergens gelezen dat dit misschien zou kunnen liggen aan het feit dat alles nu Android is bij Orange? 

Of zou het iets anders kunnen zijn? 

Graag tips a.u.b. 

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K