Leerling verkenner

• 

4 Berichten

Niet tevreden over internet thuis

Sinds ongeveer een jaar is het internet thuis heel onstabiel. Regelmatig contact met helpdesk, technici aan huis gehad... Het probleem geraakt niet opgelost omdat andere bedrijven de kabels op onze nieuwbouwwijk moeten komen controleren/herstellen. 

Na 8j klant ben ik eigenlijk zover dat ik naar Proximus ga moeten overstappen om thuis de basic dingen te kunnen doen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn, he. Krijgen jullie als redelijk grote speler die andere bedrijven niet zover om het probleem op te lossen?

Super User

• 

11.3K Berichten

@Vlc 

Als dit buiten dient te gebeuren dus echt aan de straat dan is Telenet hier verantwoordelijk voor. Orange helpt je enkel door een case te maken en dit aan te geven aan Telenet . Telenet dient op zijn beurt alles door te geven aan Wyre en die moeten je problemen uiteindelijk oplossen. 

Orange is hier dus niet schuldig in integendeel zelfs zijn kunnen niks doen. Zou geduld hebben of je overstap maken maar dat laatste lijkt me denk ik wat ver gezocht.

Want de aard van je probleem is ook niet duidelijk , ja onstabiel maar wat is onstabiel. Als ik met 100 man op mijn internet tegelijk 4 K stream ja is onstabiel. Maar als ik buiten met 3000 gezinnen op een lijn zit en internet valt soms eens weg ja is onstabiel. 

Leerling verkenner

• 

4 Berichten

Telenet is verantwoordelijk want het is buiten. Technicus is komen meten en er zou een kabelbreuk zijn..... Maar het kan toch niet dat Telenet dit eindeloos trekt voor ze het komen oplossen, he. Ik denk dat we redelijk wat betalen voor diensten die bij ons op de wijk niet geleverd worden.... En ja, Orange kan er niet veel aan doen

Super User

• 

11.3K Berichten

@Vlc 

Zo simpel is het niet. 

Ten eerste Orange dient intern de dingen door te geven aan Telenet. Telenet heeft op zijn beurt een case waar ze mee aan de slag moeten. 

Maar een kabel breuk.... in de grond wil zeggen vergunningen aanvragen. Bij de gemeente de werken daarna uitvoeren en dan is het probleem opgelost. Dit is het in een notendop. 

In de praktijk , case , breuk detecteren, vergunning , gemeente bekijkt , goedkeuring , tijdslot in plannen voor techniekers , werken die uitgevoerd moeten worden , andere cases die al open staan bij andere klanten , beschikbaarheid van techniekers. 

Je ziet is niet simpel allemaal. 

Leerling verkenner

• 

5 Berichten

Het is wél de bedoeling dat je overstapt als je ontevreden bent!

Als iedereen blijft betalen voor brol die niet werkt, verandert er nooit iets.

Super User

• 

11.3K Berichten

@warre95 

Dan je ben vaak overgestapt zeker want elke provider heeft een wel een gebrek of er loopt iets verkeerd.

Als ik voor elk probleem zou overstappen neem ik beter geen provider meer.

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

• 

8K Berichten

8K

• Super User

•