Beeldbuisje1's profile

Bewezen verkenner

• 

14 Berichten

Sneller internet a la Telenet van 2,5Gbps download

Met de aankondiging van de nieuwe tariefformules en voorwaarden bij Telenet deze week viel me ook hun sneller internet van 2,5Gbps op. 

Toen wij drie jaar geleden naar Orange overgingen was bij Orange de upload toch een stuk hoger dan het max bij Telenet. Nu lijkt het weer omgekeerd te zijn.

Ik heb juist mijn switchen vernieuwd naar 2,5Gbps en computer heeft een 10Gbps ethernetkaart. Nu de provider nog. Iemand een idee of en wanneer Orange dat ook gaat uitrollen?

tnx

Super User

• 

8K Berichten

Geen idee.

De Livebox modem heeft wel een 2.5 Gbps port (en 3 1 Gbps)

De prijs is ook niet van de poes.

Wat mij betreft, mij n 150 Mbps volstaan ruimschoots

Bewezen verkenner

• 

14 Berichten

Klopt en die modem heb ik ook. Ik merk(te) het verschil duidelijk als ik diens switch gebruik vergeleken met de oude Telenet modem. 

Inmiddels mijn eigen router die ook 2,5Gbps is.

Ik moet vaak erg grote bestanden downloaden. Nu een 1Gbps lijn. Ik kom met 980Mbps wel heel kort tegen waar ik voor betaal, maar als 2,5 in zicht komt is dat natuurlijk wel handiger.

Enkel jammer dat de upload maar max 100Mbps is, want soms moeten er ook bestanden weer buiten. Duurt een eeuwigheid.

Wat betreft de prijs is Telenet altijd een bende bandieten geweest, dus ik verwacht een schappelijkere prijs als Orange hier straks ook mee komt.

Super User

• 

8K Berichten

haha,

Ben in oct 7 jaar weg van die bandieten

Als je van 1 Gbps naar 2.5 Gbps gaat, en de websites kunnen volgen, wordt je download tijd tot 40% gereduceerd

Ervaren verkenner

• 

53 Berichten

@Gregory​ Van die 150 mogen ze een echte 200 maken met minimum 20 upload 

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User

•