1 Bericht
Goedemiddag Orange,
Via deze weg hoop ik dat er met ons contact wordt opgenomen. Wij hebben meerdere malen gebeld met de klantenservice. Deze kunnen ons niet helpen omdat ons dossier bij een achterliggende dienst ligt.
Dit sprookje begint op 18 juni 2025 waarbij wij Orange opdracht geven om 3 gsmnummer, 1 vastnummer, en internet en TV over te nemen van Proximus.
We krijgen een contract waarin alles is bevestigd en we dienen te bekennen dat de mevrouw die ons heeft geholpen dit goed en keurig heeft gedaan.
Op 27 juni komt de technieker, ik heb verlof opgenomen. De technieker van extern bedrijf van Orange geeft aan dat er geen coaxkabel ligt en dus niet kan aansluiten.
ik zeg dat de kabel in het aansluitkastje zit, technieker zegt niets te zien en vertrekt.
Ik heb het aansluitkabel los gemaakt en de kabel een halve meter eruit kunnen halen.
Op 7 juli wederom verlof opgenomen omdat er een technieker komt, deze afspraak wordt afgezegd ivm een technisch probleem.
Dan op 10 juli voor de 3e keer verlof opgenomen omdat er een technieker komt van orange, nee er komt een externe technieker, persoon sluit kabel op een meetinstrument aan en zegt dat er geen signaal is ivm kabelbreuk... Vreemd omdat de vorige bewoners goed gebruik hebben gemaakt van de kabel.
Technieker geeft aan dat een nieuwe kabel gelegd dient te worden vanaf de straat naar onze woning, maar geen zorgen zegt de technieker dit kost maar een paar honderd euro.
Technieker vertrekt en gisteren ontvangen wij een offerte voor het aanleggen van de kabel voor het bedrag van Euro 3.509,45 cent.
Wij hebben zojuist de klantendienst gebeld met de vraag hoe we een klacht kunnen indienen, ik kreeg het email adres van business support, of ik kon een briefje sturen naar het hoofdkantoor.
Verder met de klantendienst ons dossier besproken maar de dame aan de telefoon geeft aan ons niet te kunnen helpen...
Even open, wij hebben totaal geen vertrouwen in de externe techniekers die Orange de opdracht geeft om aan te sluiten, hoe kan het nu dat er plots een kabelbreuk zou zijn.
Technieker geeft aan dat de kabel al heel erg oud is...
Onze 3 gsm abonnement zijn nu reeds bij Orange, Tv werkt niet goed, waarbij Proximus ons aangeeft dat we op Orange netwerk zitten, daarbij hebben we ook problemen met ons internet.
Kan iemand van Orange ons AUB helpen...............................
Aankondiging
•
Bijgewerkt
61
3
0
Gregory
+ nog 56
Super User
•
Hallo,
Niemand van Orange leest hier mee. Best een privebericht via facebook/messenger
Good luck
0
0
Pletse
+ nog 44
Leerling verkenner
•
Dag @RonVeerle ,
Ik herken de situatie van "slechte dropkabel".
Een gouden tip, als je wilt dat het opgelost geraakt, schakel zelf een elektricien in om de dropkabel te zoeken en uit te meten. Is deze effectief defect dan kun je met hem bespreken wat het kost om hem te vernieuwen. Eens de correcte dropkabel gevonden is in het kastje van de straat, deze duidelijk markeren met een label. Het zou de eerste keer niet zijn dat er een kabel verkeerd gelabeld is in de kastjes van de straat waardoor ze dus een verkeerde kabel aansluiten.
En in sommige gevallen is het beter om eerst Telenet klant te worden omdat ze daar voor een appel en een ei dropkabels vervangen/herstellen (soms zelfs gratis). Eens dat alles werkt bij Telenet kun je dan makkelijk omschakelen naar Orange. Het lijkt allemaal omslachtig maar een extra overstap naar Telenet kan de boel serieus versnellen.
Wat uw TV betreft, als je met internet en TV bij Proximus zit en de GSM's bij Orange, dan heeft dit 0,0 invloed op elkaar. Dit is een typisch verkoopspraatje van Proximus om jullie terug te laten overschakelen met de GSM's.
0
0
P
Pevalo
Dag,
Het lijkt mij nogal logisch dat er geen signaal op de kabel zit. Die technieker had moeten controleren aan de straatzijde of er geen dummie of filter is geplaatst aan de aansluiting Het kan zijn dat telenet deze kabel heeft afgesloten (wanbetalers?). Kabels gaan zomaar niet stuk, tenzij ze worden geraakt of verkeerd gemanipuleerd.
0
0